pop up's combinaties


Plaats reactie
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

09-05-2011 17:23

hallo mannen,

ik ben sinds dit jaar me meer gaan verdiepen in het vissen met pop-ups en snowmans. nu heb ik denk ik een paar leuke combi's te pakken maar hoe kijken jullie hier tegen aan? word er gewoon de pop-up aan gehangen die je toevallig in de tas hebt zitten? of kijk je er echt naar of het wel allemaal bij elkaar past? dus zoet met zoet? of bijv zoet met vis?

nu had ik nog een vraag voor me zelf, en dat is in hoeverre de kleur iets uit maakt? ziet een karper snachts ook het verschil tussen een bepaalde kleur? nu weet ik dat bijv roze,geel en wit heel erg populair is onder de mede vissers waarom juist die kleuren? omdat iedereen er mee vist of voor een bepaalde reden?

zijn jullie ook merk trouw als het gaat om deze knikkertjes? ik heb zelf die van proline nog op het oog maar heb er zelf geen ervaring mee

ik heb al wat topics gelezen over pop-ups maar voor mij werden deze vragen me niet echt duidelijk mocht het wel zo zijn en iemand weet nog ergens een bestaande topic mag k daar ook op gewezen worden dan kan dit topic weer dicht!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-05-2011 17:31

Hier word er gewoon 1 aangehangen zonder een verdere rede,jah er is er wel 1 en dat is de hoop op een nieuwsgierige karper.

Pak ook vaak genoeg een bol en plant daar een gifgroene pop up op die helemaal niets met de bol te maken heeft verder. Puur alleen de aandacht trekken. Als het op de normale manier niet lukt.

Zelf gemaakte kurken pop up.

Fuck de merken. Zit geen verschil in verder op de prijs na :wink: :lol:
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 09-05-2011 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

09-05-2011 17:34

Als ik met pop-ups vis, zijn dat altijd fluo's.
Deze zet ik trouwens alleen overdag in.
Ik denk dat de kleur voornamelijk belangrijk is voor een pop-up, nog minder dan de smaak.
De 'goede' kleuren kunnen per water verschillen, dus daar valt over het algemeen weinig over te zeggen.
Qua merk denk ik dat er veel zijn die goede pop-ups maken, hoewel Mainline mijn voorkeur heeft.

Trouwens, of een vis 's nachts kan zien onder water weet ik niet! :wink:
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

09-05-2011 19:41

Pop-ups vangen meer vissers dan vissen?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

09-05-2011 19:49

Rene Schouten schreef:Pop-ups vangen meer vissers dan vissen?


Soms wel....
Als die lekkere geurtjes en die mooie kleurtjes je tegemoet komen... :lol:
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-05-2011 06:35

Fuck the merken Leen!

Hihi ik ben t er eigenlijk wel mee eens, tot op zekere hoogte. Ik vis graag met een kurken balletje als ik een snowman vis. Het signaal komt toch van de onderste bol. Op die manier heb je wél de opwaartse kwaliteiten van de snowman, maar niet het verstorend signaal van een fluo.

Echter...

Als het niet loopt, heb ik toch al meerdermalen een sessie kunnen redden met zo'n "schreeuwlelijk" en dan springen bepaalde kleuren (of geuren) er wel uit.
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

10-05-2011 11:09

Pop-ups kunnen wel werken, op een bepaald watertje vang ik ze alleen met geel. Ook met gele mais(zinkend).

Pas geleden nog op een zwemstrandje verschillende vissen zien zwemmen, maar ze aasde niet. Toen snel een pop-up er op gezet. Na een klein half uurtje had ik weer een vis op de kant :wink:

Blijf het eigenlijk maar raar vinden, dat karpers altijd die pop-ups pakken. Elke keer als ze zo'n fel dingetje pakken worden ze gehaakt. Ze voeden zich zelf nooit met een pop-up.. Alleen maar negatief lijkt mij.
Gewoon genieten
Maarten Achterhuis
Berichten: 162
Lid geworden op: 16-10-2010 10:52

10-05-2011 11:20

Het trekt de aandacht he zon pop upje en als ze hem dan oppakken is het soms te laat. :wink: :wink: :wink: .

Wij hier op het thuiswatertje pakken ze vaak geen pop ups meer ivm dat iedereen dat doet. Doe je als haak aas een zinkende boilie paken ze hem wel weer en dan alleen de heldere kleuren. De donkere kleuren laten ze lonks liggen

ga ik op het kanaal zitten met een combi rig met een geel of oranje dynamite fluo pop up dan pakken ze die wel weer. En daar krijg ik op de zinkende boilies alleen maar brazems op de kant.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

10-05-2011 11:52

Hallo,

Ik vind vooral het verschil tussen geel en roze zeer opvallend, vooral op wateren waar de karper al iets gewend is. Roze is dan betrouwbaarder zo lijkt het.

Ik vis heel veel met donkere vismeelboilies. Daar heb ik goede redenen voor, maar da's een ander verhaal. Als ik wil dat die vaak relatief donkere vismeelboilie meer in het oog springt, dan pak ik vijvoorbeeld een halve gewone boilie en daar zet ik een felgekleurde pop-up boven. Vooral op een aangevoerde stek kun je op deze manier na aankomst soms snel een vis op je haakaas trekken. Bovendien werk je zo A) met een beter uitlekkend haakaas en B) een beter zichtbaar haakaas. Als dat gewenst is...

Ik heb alleen ervaring met Dynamite en Mainline pop-ups, maar ook zelfgemaakte van Richworth en Mainline pop-up mixen. Het bevalt me wel, het vangt, ik verwacht er niet meer van.

Combineer gerust zoet met vis of iets anders dat je een raar idee geeft. Die karper heeft een heel andere smaakbeleving en heeft schijt aan welke naam wij er aan geven.

Succes!
Willem
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

10-05-2011 13:29

hallo mannen,

ja ik zie het steeds meer om me heen die fel gekleurde balletjes alleen denk ik dat niet elke bollen bij elkaar passen!! en die roze en de gele kan dat niet gewoon aan de flavour liggen? geel is heel vaak zoet(scopex of ananas) en roze is vaak ook een visballetje alleen mainline heeft volgensmij een zoete roze?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

10-05-2011 13:32

Stefan, waarom zouden niet alle smaken te combineren zijn? Geef daar voor jezelf eens antwoord op en denk er dan nog maar eens heel goed over na, alvorens je antwoord hier kenbaar te maken. :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

10-05-2011 13:34

Hallo,

stefan broks schreef:ja ik zie het steeds meer om me heen die fel gekleurde balletjes alleen denk ik dat niet elke bollen bij elkaar passen!!


Waarom denk je dat?

Groet,
Willem
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

10-05-2011 14:34

.
Laatst gewijzigd door stefan broks op 10-05-2011 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

10-05-2011 14:36

ik heb geen idee.. misschien mijn eigen gevoel?

ik hoop dat iedereen nog steeds denk dat stomme vragen niet bestaan want ik voel ze denk ik wel weer aan komen.. :oops:

maar neem nou de bijv deze combi: greenhell en scopex.. mij lijkt die nou niet echt de idiaale combi of denken jullie van wel? ik heb zovaak een een snowman geprobeerd en elke keer weer ving ik er nooit iets op. toen deed ik 1 keer een vismeelbol met een pineappel pop up combineren en meteen was het raak.. raar maar waar?

ik zeg niet dat ze niet werken maar beter werken bijv een kruiden bolletje of vis met een zoete combineren
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

10-05-2011 16:30

Stefan,
Greenhell heb ik wel van gehoord, maar ik weet niet wat voor smaak dat is. Hoe dan ook: ik kan me voorstellen dat sommige smaakcombinaties je wat vreemd lijken. Feit is echter, dat een karper geen enkel benul heeft van wat wij, mensen, "normale" combinaties vinden. Het lijkt me dus haast onmogelijk om te bepalen welke combinaties het meest effectief zullen zijn, behalve dan door ze in de praktijk te testen. En dat kost tijd, heel veel tijd. Gelukkig zijn er best al wat vissers geweest die de nodige pop-ups geprobeerd hebben, dus enkele succesvolle merken/types zijn er wel bekend. Ga je deze combineren, zul je niet snel de mist in gaan.
vismeelbol met een pineappel pop up

Toevallig de eerste combinatie waarnaar ik grijp als ik het echt niet meer weet. Maar dat is vooral zo omdat ik (in 9 van de 10 gevallen) slechts één potje pop-ups bij heb als ik ga vissen: Mainline Pineapple Juice. Potje gaat al 2 jaar mee en zal de komende 2 jaar ook niet leeg raken, zo zelden gebruik ik pop-ups en dan nog meestal slechts stukjes ervan ook...
Ik weet het ook allemaal niet...
Plaats reactie