katten/hondenbrokken ja ,maar welke ?


Plaats reactie
jordi claessens
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-01-2011 21:53

20-03-2011 21:56

welke katten/hondenbrokken vangen,welke niet .

ken je een goed merk/soort van katten of hondenbrokken die goed vangen , schrijf het dan hier .

mvg jordi
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

20-03-2011 22:16

Ik vis zelf altijd met de 25/16 hondenbrok van Carocroc...
Het is een brok voor actieve honden, waardoor deze relatief veel vetten bevat.
Dit houdt in dat het drijfvermogen uitstekend is.
Ook heeft het brokje een prima formaat om mee te vissen (en vangen :P )
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

21-03-2011 17:53

Afbeelding
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

21-03-2011 19:23

Waar doel je op? Bodemvisserij of oppervlakte visserij?

Zelf heb ik beiden met honden- en kattenvoer gedaan. Voor de bodemvisserij ben ik eigenlijk bij 1 soort gebleven en dat waren de Frolic brokken. Deze zijn licht soepel en een sterke geur. Net een boilie, maar anders van vorm. Makkelijk breekbaar en te voeren en heb er op bepaalde wateren redelijk mee kunnen vangen.

Oppervlakte visserij simpele ronde kattebbrokken of boven vermelde Tom Poes brokken. Hondenbrokken heb je van meerdere merken in deze ronde vorm met een gaatje, welliswaar wat langer. Deze kun je simpelweg aan een hair vissen.
Sowieso ondervind je minder kieskeurigheid met oppervlakte visserij dan bodemvisserij hierin vond ik zelf, dus gewoon voeren en je haakaas ertussen leggen en het moment afwachten.

Mooie aan de oppervlakte visserij vond ik zelf (op redelijk makkelijke wateren) dat je de vis redelijk kunt uitzoeken.

Succes ermee.
jordi claessens
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-01-2011 21:53

21-03-2011 20:28

Denny Verdoold schreef:Waar doel je op? Bodemvisserij of oppervlakte visserij?

Zelf heb ik beiden met honden- en kattenvoer gedaan. Voor de bodemvisserij ben ik eigenlijk bij 1 soort gebleven en dat waren de Frolic brokken. Deze zijn licht soepel en een sterke geur. Net een boilie, maar anders van vorm. Makkelijk breekbaar en te voeren en heb er op bepaalde wateren redelijk mee kunnen vangen.

Oppervlakte visserij simpele ronde kattebbrokken of boven vermelde Tom Poes brokken. Hondenbrokken heb je van meerdere merken in deze ronde vorm met een gaatje, welliswaar wat langer. Deze kun je simpelweg aan een hair vissen.
Sowieso ondervind je minder kieskeurigheid met oppervlakte visserij dan bodemvisserij hierin vond ik zelf, dus gewoon voeren en je haakaas ertussen leggen en het moment afwachten.

Mooie aan de oppervlakte visserij vond ik zelf (op redelijk makkelijke wateren) dat je de vis redelijk kunt uitzoeken.

Succes ermee.

bodemvisserij voor de koudere tijden en oppervlaktevisserij voor de warmere tijden

alvast bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

21-03-2011 21:27

Ik heb met name in de warmere periodes met de Frolics gevist, koudere periodes voor zover ik me kan herinneren niet. But give it a try and you'll see.
Plaats reactie