houdbare freezers.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

20-03-2011 20:47

Hey karpervissers!

Ik heb een vraag aan alle bollenboer(inn)en onder ons. Ik ga begin Augustus met een maatje naar zuid-Belgie om onze grote vriend te plagen. Je snapt dat we daar aas voor nodig gaan hebben, nu hebben we daar samen wat over gebrainstormd. In eerste instantie zeiden we allebij Martin SB bollen, hier hebben we beiden goede ervaringen mee. Maar ik dacht dat het goedkoper kon. Dus bij deze de vraag of er iemand is die een vissige bol, zo veel mogelijk diameters, (tot aan 24 mm) kan maken? Met als speciale eigenschap dat hij buiten de vriezer minimaal een week goed moet blijven.
Ik heb van boilies zelf de bollen verstand, dus ik weet niet of dit zonder een fabriek met spleetoogjes mogelijk is?

Ik hoor het wel,

M.v.g Stef Jansens
Laatst gewijzigd door Stef Jansens op 25-03-2011 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
M.v.g Stef Jansens
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

20-03-2011 21:53

Gewoon freezerbaits vacuum laten verpakken! 8)
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-03-2011 22:35

gewoon elke freezerbait blijft een week goed buiten de vriezer,zolang het vocht maar kan ontsnappen.
dus er zijn legio mogelijkheden,en al legio topics over ook.
maar omdat ik goed gezind ben vandaag,even alles op een rijtje.

-boilies in bewaarzakken ophangen en in de avonden in de tent.
-boilies in emmers met rijst,zout,of suiker bewaren.dit onttrekt ook vocht aan de bollen.(ik zelf prefereer dit liever niet)
-boilies soaken in bijvoorbeeld aminol,dit dient tevens als preserver,nadeel is dat het brasem gevoelig is.
-boilies laten vaccumeren bij leverancier.
-geen freezers kopen maar ready mades.

ik prefereer gewoon voor het ophangen in airbags/bewaarzakken.
houd ze gewoon 2 weken goed met gemak,enigste dat ze wat harder worden.
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

20-03-2011 23:05

Dank voor de snelle reacties!
M.v.g Stef Jansens
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

21-03-2011 15:52

Rik.
Ik zou lang niet alle boillies in de tent laten hangen s'nachts. Ga woensdag naar frankrijk, dat wat nou in mijn schuur hangt moet ik echt niet in mijn tent hebben hangen.
Daartegen laat ik ze altijd goed drogen en daarna gewoon in emmers. Deze laat ik overdag in een emmer zitten. Niks aan de hand, ze blijven bij mij dan minstens 2 weken goed.
Heb dan vers gedraaide freezerbaits van mtc. (Reclame....;-)
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-03-2011 17:49

als ik in frankrijk zit heb ik meerdere tenten bij me,dus voor mij geen probleem wat voor geur dan ook :)
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

21-03-2011 18:14

Wat een luxe... zit ik straks voor 5 dagen in mijn eigenlijk te kleine trakker/trekhok...... :D
Dan kan het ook wel ja. Nooit iets kapotgeknaagd gehad? Muizen, ratten of dergelijke die t heerlijke aroma niet konden weerstaan? Daarom doe ik dus wel alles in emmers....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-03-2011 18:33

nee nooit last van gehad.. kwestie van grondzeiltje en goed afdichten :)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

22-03-2011 15:20

Drogen tijdens de sessie ben ik nooit zo kapot van. Beetje pech met het weer en je hebt na een paar dagen schimmelbollen :lol:
Van tevoren drogen heb ik ook wel eens geprobeerd. Het nadeel is dat de bollen dan voor vertrek al minimaal een week hangen te drogen, opeens moet het spul dus 2 week goed blijven ipv 1. Dat hoeft nog niet per sé een probleem te zijn, als ze goed droog zijn lukt het wel langer. Alleen zorg wel dat je goede mogelijkheden hebt om het spul te drogen en het daarna luchtdicht verpakt, want anders ben je wederom de lul als er een paar dagen slecht weer komt.
Bollen bewaren in zout/suiker leek mij ook ooit een goed idee. Ik moet toegeven dat die lading bollen nooit bedorven is. Ik ving er alleen ook geen schub meer op. Of dat aan het zout lag weet ik niet, wat ik wel weet is dat het transportgewicht van de hele bende grofweg anderhalf keer zo groot werd en dat ik vervolgens een eind moest lopen :oops:
Liefst laat ik ze gewoon een of twee dagen drogen en dan vacumeren. Houdbaarheid is zeker niet onbeperkt, maar wel lang genoeg voor verreweg de meeste buitenlandse sessies. Heb het dan wel over een echt vacumeerapparaat, niet zo'n huis- tuin- en keukenknakending. Om nu dan ook nog aan het reclame onderdeel te komen: ik weet dat MTC dit evt voor je kan regelen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-03-2011 15:56

Airdry,als je er de spullekes voor hebt.

Dan gaan ze lang genoeg mee! Alleen kleine boordjes zijn wel gewenst.
Ik heb zelf Freezers besteld bij enkele boilie makers,bij ontvangst thuis heb ik ze op kamer temperatuur verder laten drogen,aangezien het ook niet echt vochtig is in huis werden ze hard genoeg,zodat ik ze 2 weken zo open en bloot in de schuur had liggen zonder schimmel of dergelijke. (Enkele dan,rest in de vriezer weer gegooid)

Dus dat is ook een manier. Deze test heb ik bij TTbait boilies gedaan en bij MTC en CCmoore boilie's.


Daaf,het heeft denk ik niet aan het zout gelegen.
Naar mijn idee zijn boilie's met een te hoog zout gehalte ook erg in trek. Aangezien ik eens een foutje had gmaakt met een bereiding van boilie's ;) Ving er wel mee.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

22-03-2011 16:35

Mannen bedankt voor alle tips!
Inmiddels ben ik er aan uit.
Dit topic kan op slot
M.v.g Stef Jansens
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-03-2011 16:40

Stef

Laat deze maar open,is voor andere ook makkelijk.

Gr,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-03-2011 21:19

Het is niet in de gewoonte om normaal verlopende topics op slot te doen. Als iemand later weer wil inhaken op het onderwerp is dat altijd mogelijk. Je mag de titel weer terugzetten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

24-03-2011 17:41

Oké, ik dacht ik hou het schoon hier. Maar titel wordt aangepast!
M.v.g Stef Jansens
Plaats reactie