Zelf gel baits maken met gel parels?


Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

17-03-2011 11:16

ben benieuwd wat de oplostijd is, ALS het al oplost.
Doe je ook SMAAK testen Jan??
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

17-03-2011 13:47

Fred, ze staan nu ruim drie dagen in het water, ik heb iedere dag het water ververst, ze worden wel steeds lichter van kleur, maar van oplossen zie ik niets, ze blijven dus even groot/klein, op zich is dat met die agar agar niet erg, want iedere vis kan ze eten, daar dit een echt natuurproduct is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Agar_(bindmiddel)

Ik gebruik dezelfde hoeveelheid flavours als ik voor een kg boiliemix zou gebruiken, het enige waar je erg in moeten houden is dat je minder kleurstof gebruikt als op een boiliemix, omdat water sneller kleurt.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

17-03-2011 16:52

Edward van Berkum u schreef dit:

Ik heb er hier een stel liggen die al een maand in het water liggen en niet oplossen! Enige wat gebeurd is dat de flavour eruit trekt, daarna zijn ze verzadigd door het water, en water kan in water niet oplossen.


dus eigelijk, als iedereen er mee gaat vissen, ligt de bodem over een tijd helemaal bedekt met lege balletjes?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

17-03-2011 21:39

Als ze niet door een vis gegeten worden zou het best kunnen dat het er een tijdje ligt.

Maar een bak / glas met water is heel iets anders als water in een meer, plas kanaal.
De balletjes zijn poreus ( je knijpt het tot pulp ), dus door beweging in het water zullen ze uiteindelijk gemakkerlijker kapot gaan en blijft er niet veel van over.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-03-2011 00:29

http://www.quality-flavours.nl/index.ph ... uct_id=504

niet alleen frank warwick heeft geile relaterende producten omtrend het karpervissen ontdekt.
er word zelfs al door anderen die bolletjes verkocht,en volgens mij aardig onder de prijs van de "echte" balletjes.
zou frank er geen pattent op gevraagd hebben ? :)

http://www.gelboilies.nl/
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-03-2011 07:17

Patent pending :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

18-03-2011 09:02

Leg mij eens uit hoe je patent kunt aanvragen op een product wat al bestaat. Heb je het artikel in "Karper 64" wel gelezen. Zo niet moet je dat toch maar eens doen.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-03-2011 09:12

Rik koster schreef:zou frank er geen pattent op gevraagd hebben ? :)


Het is best een algemeen gebruikt product, decoratie, eventueel geurverspreiding ( Brise verkoopt het volgens mij ), pampers, dieren in vliegtuigen voorzien van water.
Ik vraag mij dus af of er werkelijk een patent verleend is voor dit product als karperaas? Website zegt van wel en waarom zouden ze liegen, maar met een iets andere naam mag je het voor zover ik weet wel verkopen.

Gr.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-03-2011 10:17

Ambi Pur

Heb het in de wc staan.
Roze en doorzichtige kleffe gelballetjes.


Afbeelding
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

24-03-2011 16:11

Jan je zit er dicht bij maar nog net niet helemaal,

Wat betreft de zou frank er geen patent op gevraagd hebben ?

Ja heeft hij is 2 x afgewezen betreft dat op het product geen patent op gegeven kan worden.
Afgewezen op de naam gel bait omdat deze al bestond, anti muggen gel
3e en laatse poging is toegekend op de naam Igel baits

http://www.ipo.gov.uk/t-find-number?det ... rk=2560780

en http://www.ipo.gov.uk/p-pj-ukappfiled.h ... id=1479397


tevens is de aanvraag en de afwijzigen gewoon te vinden op internnet voor diegene die er alles van wilt weten
dus iedereen mag het gewoon maken / verkopen zelfs de naam gel baits kan hij niet veel tegen doen wel Igel baits

maar gel bait kan wel worden aangevochten door de anti muggen fabrikant

http://www.quality-flavours.nl/index.ph ... ry&path=50

kopen is goedkoper dan zelf maken

Oops zag net dat hij toch uiteindelijk geen patent heeft


Case details for Trade Mark 2559414

Explanation of terms used on this page

Case history including, where available, licensee details


Mark



Mark text: IGEL BAITS

Status
Status: Abandoned Class: 28 Status before death: New application

Relevant dates
Filing date: 21 September 2010 Progress stopped: 13 December 2010

List of goods or services
Class 28: Fish bait, fishing bait, fish attraction, artificial baits.


Names and addresses
Proprietor: Ashley Sims
c/o Castle, 15 Market Street, Castle Donnington, Derby, DE74 2JB Residence country: United Kingdom ADP number: 0951608001 Other cases owned by this proprietor


Earlier rights notification

Abandoned Class: 28 Status before death: New application
ff vrij vertaald Verlaten Een toepassing op de oorspronkelijke registratie-eisen niet zijn voldaan, of kosten niet betaald binnen de toegestane tijd.

Opted in for notifications
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

24-03-2011 17:06

leen, die balletjes voelen echt glibberig aan, dat zeker :wink:
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

25-03-2011 08:37

hans dijkerman schreef:Jan je zit er dicht bij maar nog net niet helemaal,


Zeg mij maar wat ik zou missen.!!!!????
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

25-03-2011 11:28

Je moet nog een bepaalde stof toevoegen die zorgt ervoor dat de gel poreus wordt, wanneer deze in het water komt.
Deze zorgt er ook voor dat de flavour er kan uitlekken, dan ben je er.

Tevens krijg je door de toevoeging van deze poeder dat de gel boilie gaat uitzetten in het water en krimpt wanneer deze droger wordt.

Even door zoeken vindt je het wel. Ik ga dus niet zomaar de gegevens prijs geven.
Het duurt nog maar even en dan maakt iedereen ze zelf. Wel moet je door zoeken in de bakkerij grondstoffen

Het nieuwe product wat veel meer aroma’s bevat heb ik zelf in de verkoop witvis split
1.5 tot 2x zoveel aroma als in een gelboilie.

http://www.quality-flavours.nl/index.ph ... ry&path=50
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

25-03-2011 14:40

Hans,

Op de basis zoals ik ze nu gemaakt hebt, geven gewoon een prima geurspoor af, zelfs nog na 3 dagen, ik hoef er dus geen speciaal poedertje aan toe te voegen om hem poreus te maken.

Zo en nu ga ik vissen.....!!!!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

25-03-2011 15:39

Jan Witter schreef:Hans,

Op de basis zoals ik ze nu gemaakt hebt, geven gewoon een prima geurspoor af, zelfs nog na 3 dagen, ik hoef er dus geen speciaal poedertje aan toe te voegen om hem poreus te maken.

Zo en nu ga ik vissen.....!!!!!!


Dan geven ze wel langzaam de geur af omdat de gel lichtelijk wat gaat oplossen.
Het is juist de bedoeling om in een wat snellere tijd een hoeveelheid aroma vrij te geven.

Door er voor te zorgen dat deze gel poreus wordt gaat het sneller (poriën gaan open of hoe je het ook wil gaan omschrijven) door de opname van water lost de flavour op in het water rondom de gel bait. Maar je kan natuurlijk ook op jouw manier lekker langzaam laten uitlekken Misschien een Andre techniek die weer eens gebruikt kan worden voor langere sessies
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-03-2011 15:55

Wat een gelul allemaal om een beetje verschil in flavourlekken. Valt niet goed te praten, uniek m'n reet en makkelijk zelf te maken met de stoffen die je ook in je eigen aas doet...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-03-2011 16:07

Zo eenvoudig is het ook weer niet. Maak ze eerst maar eens rond. Hihi
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

25-03-2011 16:43

Ja je hebt altijd mensen die doen als of het allemaal zo makkelijk gaat, lezen wel alle berichten en vervolgens gaat het hun niet lukken.

Inderdaad zo makkelijk gaat het niet gel rolt niet en malletjes uit 2 helften werkt ook niet amkelijk, juist de kleine dingen die het doen maken het moeilijk.

Anders hadden er nu al bedrijven genoeg geweest die ze verkopen en maar roepen wat duur of doen we zo.

Petje af voor mensen zoals Jan die het serieus proberen
en niet lopen te schreeuwen van doen we zo. Die mensen die dat roepen Dat is pas gelul.
En al die mensen die denken dat het uit de tuincentrum een potje met gel ballen het zelfde is.

Jongens ik heb het ook niet in mij schoot geworpen gekregen maar wel van een bedrijf uit de uk die het niet aandurfde ivb met de patent, en dat heb ik nu weer eens uitgezocht zie eerdere berichten.

En dan moet je nog veel testen en weg gooien voor het een goed product is en redelijk rond
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-03-2011 16:53

Die vormpjes van Jan zijn veel efficienter denk ik toch. En ik doelde om het getroel over dat uitlekken, niet over vorm. Want mooi rond hoeft helemaal niet voor mij persoonlijk.

Die ronde gelbaits stromen bij de minst of geringste beweging van water weg. Wat denk je op 8 meter diepte met een beetje onderstroom en de zinksnelheid van die dingen? Of een beetje beweging van vis op de stek? Niet te denken van stroming op een rivier..

Het verschil in soortelijk gewicht van die dingen ten opzichte van water is gewoon erg klein, en dat kan voor andere problemen zorgen. Zoals in een ander topic ook al aangehaald ;)

Nadelen ( in mijn ogen)
- Ze zijn zeer stromings gevoelig. Al bij een 2-5 cm per seconden worden ze gewoon weggetrokken door het water..
- In diezelfde stroming kwamen ze op een meter waterdiepte 50-60 cm verder op de bodem dan waar je ze erin gooit..
- Wat als je op 8 meter diep zit met een aardige onderstroom vanwege de wind?



Zomaar wat dingetjes die ik in de oeverzone van helder water heb geprobeerd in een dood momentje ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

25-03-2011 17:18

Over de vormen ja dat is persoonlijk ik gebruik zelf nooit een maat boilies en maak vaak een groot deel met de hand verschillende maten en grote.

Het uitlekken is juist de bedoeling van deze gel baits of gel boilies dat ze snel veel uitlekken.
Maar natuurlijk kun je zelf er voor kiezen dat niet te laten doen.

Maar het ging om de oorsprong en hoe ze gemaakt worden.

Zelf hoef ik ze dus ook niet rond (wel is het zo dat door het opnemen van het water ze wel wat zwaarder worden.)

Maar geloof me als je ze mooi rond wil hebben valt het tegen.

En massa maken al helemaal, maar ik denk het is een product wat snel verkoopt en dan weg ebt, dan maakt iedereen ze zelf wel in kleine hoeveel heden.

Daarom heb ik zelf mijn nieuwe product gemaakt en met veel wit en karpervissers even uit getest. En denk en ben van mening dat beter werkt, totdat men ook weer weet hoe het gemaakt wordt

Ik ben van mening dat je nu juist van alles moet gaan proberen en niet meer moet blijven hangen alleen bij boilies popup en maïs, juist die afwijkende dingen producten en of aas, kan je meer opleveren zowel voor brasem zeelt maar zeker voor de karper.

Ik heb het afgelopen jaar meer karper gevangen op een kostje brood dan een boilie op een moeilijk water. Met een suiker product net zoveel karper gevangen als op een boilie.

En dat doen die Engelsen ook die gaan experimenteren dat zouden wij ook meer moeten doen, zolang het maar verantwoord is.

Zo en nu ga ik vissen na een week hard werken ff op de ijssel in doesburg
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

26-03-2011 00:03

Jan Witter schreef:Hans,

Op de basis zoals ik ze nu gemaakt hebt, geven gewoon een prima geurspoor af, zelfs nog na 3 dagen, ik hoef er dus geen speciaal poedertje aan toe te voegen om hem poreus te maken.

Zo en nu ga ik vissen.....!!!!!!


Jan,
zet je de foto's onder vangsten Maart? :lol:
Mvg.
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

26-03-2011 00:05

Gaan we ze ook niet meer rond maken :D
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

28-03-2011 09:39

Heren,

Ik giet ze nu in dopjes die normaliter bedoeld zijn als bescherming van stoelpoten.

Afbeelding

Voor Mitch ook is het rond maken niet zo'n probleem alleen is het wat meer werk, jij als kok (volgens heb ik dat ooit eens ergens gelezen, maar correct me if I'm wrong), zou moeten weten dat als de gel is uitgehard je er zo, met een parisienneboor door heen glijd.
Afbeelding
Afbeelding

Het restant van de gel wordt na verhitting weer opnieuw bruikbaar, zodat je het opnieuw kunt gieten, het is iets bewerkelijker, maar zeker te doen.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
dirk bijl
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-10-2007 20:23

01-04-2011 21:20

Zit je lekker in Parijs met je vrouwtje in een Taiwanees restaurant te eten, bestel je zo'n lekkere groene thee. Wat krijg je in je beker........ Gelbaits met groene thee flavour (alleen heet het daar anders). Blijkt een traditioneel Taiwanese wijze van thee schenken. Keus uit tientallen smaakjes overigens, ook lekker met melk schijnbaar.

Was trouwens niet te pruimen, heb medelijden met die arme karpers...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-05-2011 15:17

En al duidelijk antwoord over de parels van zowel in de tuinderij als in de baitshop.
Gister de gelbaits uit de verfrisser gehaald en in een bak met water gegooid.

Van 3 mm naar 1 cm gegroeid. Nu is de vraag moeten we die gelbaits van de baitshops degelijk gaan gebruiken of voldoen de parels uit de tuinderij ook prima.

Of is het gewoon helemaal niet verstandig beide te gebruiken.

Ben benieuwd
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust