boilie mix


Plaats reactie
Maarten Themans
Berichten: 50
Lid geworden op: 04-04-2006 21:13
Locatie: obl

16-02-2011 20:55

hier volgt een recept waar ik al jaren succes mee heb overal maar zeker in de winter. je moet het zelf even omrekenen omdat ik altijd grote hoeveelheden draai. 500gram rubin red, 500gram druivensuiker, 2 kilo volvette soja, 1 kilo polenta, 3 kilo lange vinger meel of koekjesmeel,3 kilo maismeel, 3,5 kilo griesmeel,2 kilo eggfood is voor vogels, een kilo zaden, niet te grof. alles echt goed mengen en per kilo mix 450 gram eieren ,30 cc notenolie of andere maar geen visolie per kilo.ik zelf gebruik er graag een ouderwetse scopex flavour op en gebruik meestal iets minder dan de aangeraden hoeveel heid. een deel van de boilies draai ik met de hand in allerlei verschillende vormen en dit wordt mijn haakaas!. deze ballen hou ik apart.
boilies koken tot ze ongeveer 30 seconden drijven, dag uitlaten harden en de vriezer in. voor ik ga vissen haal ik mijn handgedraaide er een dag eerder dan de voerboilies uit laat ze echt goed uitharden en dan gooi ik er nog beetje olie overheen dit om ze beter te conserveren aan de waterkant en tevens om ze nog iets meer van de andere boilies te laten afwijken. succes gegarandeerd als je kan vissen dan en onthou vissers vangen vis en zeikerds vangen pis
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

16-02-2011 21:38

lol :lol:

zoalng je ma vertrouwen heb in je eigen mix he

haha
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

21-02-2011 10:06

maarten de boer schreef:vissers vangen vis en zeikerds vangen pis


Hehe, dat is een mooie.

En toch ga ik wat zeiken: 500 gram RR op zo weinig mix! Dat is 31%... Ik ben ten eerste blij dat ik jouw portemonnee niet ben. En misschien is het ook niet zo goed voor het visje: carophyl is de stof in RR wat kanaries rood kleurt (de reden van het bestaan van RR). Ik vraag me af of jouw karpers al rood kleuren?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

21-02-2011 17:07

Heb ik ook wat te zeiken Martijn: volgens mij is je rekenmachine kapot... :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

21-02-2011 17:15

Mag ik ook even dan?
Carofill red zit er niet meer in, wel los verkrijgbaar :wink:
Wetgeving diervoeding blablabla
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

24-02-2011 10:03

Mart Honen schreef:Heb ik ook wat te zeiken Martijn: volgens mij is je rekenmachine kapot... :wink:

Haha klopt Mart... Hij had duidelijk zijn dag niet! (altijd de schuld aan iets anders geven natuurlijk ;))

jacco noordermeer schreef:Mag ik ook even dan?
Carofill red zit er niet meer in, wel los verkrijgbaar :wink:
Wetgeving diervoeding blablabla


Kortom: mijn post had weer het niveau van een luier. En komt er weer een: ik altijd maar denken dat het zo'n raadsel was wat er nu exact in RR (van Haiths) zit.
Plaats reactie