mainline


Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

22-02-2011 09:43

Ik bedoel, als het aas in Engeland keer op keer in staat is om op een keihard dressuurwater de karpers boven water te trekken, moet het wel tot iets in staat zijn, niet?
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

22-02-2011 09:46

Ja en? Ik ken genoeg merken die bij te top horen, maar door verkeerd beleid na de kl...te zijn gegaan, dus kwaliteit zegt in deze helemaal niks!!!


Gradus.....
....................
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

22-02-2011 09:49

Bij mijn weten bestaat Mainlne sinds begin jaren 90 en heeft dit dezelfde eigenaar als toen 'Kev'.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

22-02-2011 09:59

Ik koop altijd de mixen cell of activ 8 en draai daar zelf verschillende mm of vormen van. Niks mis mee vang er goed op en er is overal wel mee te vangen met deze 2 smaken. Het is geen wonderaas maar als je ergens goed vertrouwen in heb is dat voor mij het belangrijkste. En de prijs ja is soms duur popups etc vind ik meevallen mixen hadden wat goedkoper gemogen.

Maar waar vind je nog meer een bolie waar ze het volgende van maken in dezelfde smaak pellets,popups, soft expander pellets, particle sirup, dumbell hookers, dip en dan vergeet is vast nog wat. Dat is gewoon leuk om me te rommelen zeker als je vaak instant vist en bijna nooit voert.

Ok CCmoore is daar ook ver mee. Dat vind ik zelf ook een goed merk om mee te rommelen.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

22-02-2011 11:06

Mogu,

Heb met wat dingetjes van Mainline gevist, behalve hun basismixen. Wel wat flavours uit die duurdere serie, pop-ups en pop-up mix. Het ving en soms heel goed ook, maar ja... Onder mijn Mainline pop-up zat tijdens de beste sessies wel een halve 50% vismeelboilie en die flavours presteerden niet beter (ook niet slechter) dan bijvoorbeeld mijn beste van Solar, Hutchy of Nash. Eén ding: De pop-up mix van ML laat zich wel enorm fijn verwerken (ik maak die krengen graag zelf) en dat is een groot voordeel.

Het is heel moeilijk om te bepalen of iets een betrouwbare optie is. Dat kost jaren.

Op een gegeven moment is aas goed genoeg. Wat goed genoeg is wordt in hoge mate bepaald door de situatie. Op het allergrootste deel van alles wat ik gebruikt heb (allemaal zelfdraai), heb ik minstens redelijk tot goed kunnen vangen. Daar zat werkelijk van alles tussen aan toevoegingen, van alle grote merken. Maar heel vaak ging het er ook bewust niet in.

Soms ga ik blindelings op een beste plens vismeel, een andere keer laat ik een flavour keihard spreken en ik heb zo mijn favorieten die ik er dan royaal doorheen plemp. Vergelijkingsmateriaal helpt bij de keuze en dat vinden van vergelijkingsmateriaal kost véél tijd.

Maar met Mainline valt vast ook wel een flink karpertje te vangen.

Groeten en vang ze,
Willem
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

03-03-2011 09:49

Heb gisteren m'n bestelling binnen gekregen. Dinsdag besteld, gister geleverd. Netjes, Mainline Baits online.
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

03-03-2011 10:53

Even voor de duidelijkheid: Ben zelf helemaal weg van CC Moore, heb nog nooit met mainline gevist omdat de winkels waar ik kom het niet verkopen waardoor ik het nog nooit heb geprobeerd. Wel ga ik de pineapple meenemen naar Frankrijk in september, dus dat wordt de eerste keer.

Maar waar ik op wou in haken is de prijzen van Engelse aanbieders. Deze zijn inderdaad vaak hoger dan de aanbieders van het Europese vaste land. Je ziet dat wij schrikken van deze prijzen (ik zelf ook toen ik voor het eerst met CC Moore in aanraking kwam, bijna €15,00 voor een kilozakje!).
Maar die Engelse zijn niet anders gewend en ik zie ook een verschil in voeren bij Engelse vissers. Waar wij hele velden boillies in het water strooien blijft het bij hun een PVAzakje met wat boilliekruimels en pellets met flavours en dan particles (mais, hennep, etc). Hierdoor verbruiken ze veel minder boillies en zijn ze bereid gebleken veel meer neer te leggen voor boillies. En inderdaad, ik ben zelf ook meer met pellets gaan voeren en ik verbruik veel minder boillies, waardoor ik veel langer doe met die ene kilo dan voorheen, waardoor ik ook bereid ben wel iets meer neer te leggen voor boillies.
Ik zeg niet dat het goedkoper vist op deze manier, maar ik koop veel minder boillies (niet alleen CC Moore, ook Martin SB, Solar) dan voorheen en pellets zijn relatief gezien niet duur.
En natuurlijk zijn er ook Engelse die wel strooien met boillies, maar de meeste die ik gesproken heb doen veel meer met pellets en particles en spodmixen.

En wat betreft de kwaliteit van de bollen en het "gezonder" zijn voor de vis, daar ga ik geen uitspraken over doen omdat ik daar geen verstand van heb. Ik ben geen wetenschapper...
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

07-03-2011 16:30

mooie merken om uit te testen netzoals dynamite baits, alleen veelste duur om te proberen vind ik :-?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
K. van den Herik

08-03-2011 07:32

daarom hebben de testvissers van deze merken dat testen al voor je gedaan. Het is nu ongeveer zo, dat de ene helft, de consumenten, de andere helft, de testvissers, voorzien van gratis aas.
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

08-03-2011 07:36

K. van den Herik schreef:daarom hebben de testvissers van deze merken dat testen al voor je gedaan. Het is nu ongeveer zo, dat de ene helft, de consumenten, de andere helft, de testvissers, voorzien van gratis aas.


Zeker een kern van waarheid!

En als je hoort hoeveel zij er in staan te storten, zijn die prijzen een logisch gevolg :lol:

Maar als je dan weer kijkt naar een Proline, vind ik hun prijzen wel weer meevallen voor boillies in de winkel (ong. €6,- per kg) terwijl ze toch behoorlijk veel vissers sponsoren...

Dus het kan wel voor een redelijke prijs als je naar Proline kijkt...
K. van den Herik

08-03-2011 08:19

dank u voor de voorzet...

heb je veel test vissers en veel klanten kan de stuks prijs naar beneden. Als veel klanten voeren en vissen hoeven de testvissers niet zoveel aas te gebruiken, dus kan de prijs naar beneden.

Per saldo betekent in mijn ogen duur aas, is aas wat niet of nauwelijks verkocht wordt, waardoor de testvissers veel moeten verbruiken om iets te kunnen vangen ( of stiekem een ander aasje gebruiken, veelal plastic want dat vangt wel) en dus de kostprijs veel hoger is.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-03-2011 09:13

De Engelse aasfabrikanten werken met een grotere marge overeenkomstig het Engelse marktmechanisme en handhaven dit op de Europese markt. Mainline levert al vele jaren heel consistent prima aas. Helemaal niks mis mee. Maar inmiddels is er hier een wildgroei aan lokale aasfabrikanen die hun marge doorberekenen volgens lokale principes en bovendien elkaar stevig beconcureren. Dat maakt dat de Engelse aasfabrikanten in verhouding gewoon te duur zijn. Kennelijk zitten ze daar niet zo mee en is er op de eigen markt voldoende omzet. Enige nadeel hier kan zijn dat de kwaliteit minder wordt omdat de drempel om aas te gaan maken erg laag is. Anderzins is een karper niet zo heel erg kieskeurig. Een Nederlandse fabrikant die "Engelse" prijzen doorberekent lijkt mij overigens niet zo aantrekkelijk om je aasje bij te kopen.

Grote, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

08-03-2011 18:59

Toch zitten er in Nederland stilzwijgend een "aantal" zeer goede boiliebakkers, die hun prijs zeer schappelijk houden.
Zo heb je dan wel de ruimte om te experimenteren met een betaalbaar aas.
Geen kwaad woord over Mainline, alleen ze verpakken het mooier. :D
Mvg.Ronald
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
K. van den Herik

09-03-2011 07:26

een keer een weekend doorgebracht bij echo, we sliepen aan zo'n plas met een kantine erbij. In die kantine stond een aquarium met wat karpertjes..

De vriezer lag vol met bollen van dinamiet en meenline.

Van alle 2 de merken een paar bollen erin gemikt. Na een uurtje waren de dinamiet wel op. de meenlines zullen er nu waarschijnlijk nog liggen. Die werden niet aangeraakt... oeps
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-03-2011 09:06

Zo schijn je met een inktvis ook de uitslag van een partijtje voetbal te kunnen voorspellen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

09-03-2011 10:55

Het enige wat mis is met mainline is de prijs. Ben je bereid deze neer te tellen hebbie een goede bol.
Mijn ogen werden geopend toen er een vissert langskwam die maling had aan kwaliteit en gokte op kwantiteit. Met simpele meelballen ving 'ie de sterren van de hemel. ..zit je dan met je 15 eurie/kilo.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

09-03-2011 13:13

Ja maar wie zegt dat hij daadwerkelijk met 'simpele meelballen' zat?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-03-2011 13:37

Nou

Dat kan makkelijk. heb het ook eerder mogen meemaken op een kanaal. meelballen waren op dat moment de favo.
Zit je dan met Homemadevolvertrouwenboilies aan het water. 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-03-2011 14:45

En daar hebben we Mike "Conspiracy Theory" Verhoeff weer :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

09-03-2011 23:19

@Mike: een soya-gries-tarwe-mais bol is voor mij een simpele meelbal. Ik weet dat vrij zeker doordat de persoon in kwestie geregeld thuis op de koffie komt. Op de manier waarop hij aan het storten was moest het wel op een goedkope manier(minstens 5kg/dag), hij moet het ook hebben van een modaal loon :wink:
Er was een periode dat ik alleen maar de active8 bollen moest hebben. Een prima bol.. Echter er zijn veeel meer prima bollen en vaak ook goedkoper..
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

10-03-2011 07:10

Even een wat algemenere vraag:

Waarop baseer je de KWALITEIT van de bol?

Welke criteria gebruik je hier voor?

Heeft het met ingredienten te maken, of eerder het onmeetbare als vangsten. En wat zijn "slechte" ingredienten? Slecht voor de vis? Of slecht omdat ze gewoon minder opleveren?

Ik vind dit zelf altijd zo een beetje eindeloze discussie, omdat er gewoon niet duidelijkheid is wat we bedoelen met kwaliteit.

Ikzelf vind het het belangrijkste om te kijken naar de ingredienten, zijn deze niet "slecht" voor de vis. En dan bedoel ik het niet gelijk dat de vis er aan dood gaat, maar denk ook aan snel vet mesten, slechte verteerbaarheid, geen voedingsstoffen (dus alleen aantrekkingsstoffen)...
K. van den Herik

10-03-2011 08:16

Leuke vraag Robert, een eigen topic waard eigen lijk.

Mijn idee?

Een bol moet doen wat je er mee voor ogen hebt.
Snel uitlekken of juist niet.
Keihard zijn en blijven, of juist niet.
Wel gaaf als wat men zegt, er ook in zit.
Zoveel mogelijk attractief of juist niet

Dit kan je alleen bereiken, als elk aas ook een andere samenstelling heeft. Ik weet van Jacco bijvoorbeeld, dat de aardbeibol andere ingredienten bezit, dan de 2B. De 7&8 zit ook aardbeiflavour door, maar is volledig anders dan de ice.

Te veel te vaak is het verschil in mijn ogen de flavour en de kleur en voor de vogelvoer tiefen we er een handje negerzaad ( wat een woord) in.

De kwaliteit van de ingrediënten is ook belangrijk. Ik heb vismeel onder ogen gehad, welke gebruikt wordt door een zeer grote firma. Kon zo de kliko in. Zelfs de bezemharen zaten in het veegsel.

Koop eens een zakje maismeel uit een willekeurige hengelsportwinkel. Ga eens naar een molen en koop een kilootje vers gemalen meel. Ruik en proef. Jaja vervelend, maar ik weet het antwoord. Het verschil is hetzelfde als een overheerlijke varkenshaas van de slager of een waterbal van de aldi. Beide zijn te eten en zelfs de aldi hap is soms bruikbaar...

En waar baseer ik het op? Op mijn eigen ogen en neus. Ik zal daarom ook nooit aas kopen bij iemand die ik niet ken. Is verder ook geen discussie voor mij.

Trouwens voor mij zijn er maar 2 waar ik vers aas cq freezers zal kopen en dat zijn TTB tjes van Jacco ( en Jacco hahaha) nee hoor en KS jes van Herman Koenen. Jacco is en dichterbij, en heeft meer keus en kan ik mee denken over mijn eigen samenstelling.
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

10-03-2011 21:49

Je haalt heel wat aan Klaas..
Persoonlijk denk ik dat het cirkeltje al heel lang weer rond is.
De klassiekers toch?
Nu wel de keus tussen de molenaar en bezemhaar...
Mvg.
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

10-03-2011 21:56

mark berk schreef:@Mike: een soya-gries-tarwe-mais bol is voor mij een simpele meelbal. Ik weet dat vrij zeker doordat de persoon in kwestie geregeld thuis op de koffie komt. Op de manier waarop hij aan het storten was moest het wel op een goedkope manier(minstens 5kg/dag), hij moet het ook hebben van een modaal loon :wink:
Er was een periode dat ik alleen maar de active8 bollen moest hebben. Een prima bol.. Echter er zijn veeel meer prima bollen en vaak ook goedkoper..


Klassieker :lol:
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
K. van den Herik

11-03-2011 07:30

Ronald,

Zelf aas maken is voor mij geen optie meer. De tijd en een goede plaats om te maken ontbreken me. Daarnaast kan je met kilo inkoop bijna niet aan de prijs komen als je alles zelf doet.