licht verteerbaar karpervoer?


Plaats reactie
Elmar Klijnsma
Berichten: 40
Lid geworden op: 26-02-2010 19:46

11-02-2011 11:59

Hallo,

Welke boilieingrediënten zijn voor de karper licht verteerbaar en hoe worden deze toegepast in een complete mix?

Ik vraag dit omdat ik aankomend voorjaar van plan ben om zeer lichtjes te voeren. Het zal niet gaan om kilo's eerder om een paar onsjes veelal klein aas en afhankelijk van de watertemperatuur. Ik heb gelezen dat proteïnen een bijdrage leveren aan het herstel van de vis. En dat veel proteïnerijke ingrediënten een aantrekkelijk hoeveelheid aminozuren bezitten. Deze worden dan veelal snel als voedsel herkent.

Hoewel ik voedingsleer een zeer interessant onderwerp vind, wil ik er niet te diep op ingaan. Ik wil een bol gaan creëren die licht verteer is voor karper en de nodige aantrekkingskracht bezit.

Groet, Elmar
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

11-02-2011 13:40

Producten pakken waar weinig vetten in zitten en je koolhydraten wat lager houden en een mooie dosis Kiemen of zemelen toevoegen.

Kippenmeel is misschien een leuk product, heb er verders geen ervaring mee en weet er de voedingswaarden ook niet van.
Gebruikersavatar
rob beniest
Berichten: 90
Lid geworden op: 23-08-2007 20:55
Locatie: zuid holland

11-02-2011 14:51

Elmar Klijnsma schreef:Hallo,

Welke boilieingrediënten zijn voor de karper licht verteerbaar en hoe worden deze toegepast in een complete mix?

Ik vraag dit omdat ik aankomend voorjaar van plan ben om zeer lichtjes te voeren. Het zal niet gaan om kilo's eerder om een paar onsjes veelal klein aas en afhankelijk van de watertemperatuur. Ik heb gelezen dat proteïnen een bijdrage leveren aan het herstel van de vis. En dat veel proteïnerijke ingrediënten een aantrekkelijk hoeveelheid aminozuren bezitten. Deze worden dan veelal snel als voedsel herkent.

Hoewel ik voedingsleer een zeer interessant onderwerp vind, wil ik er niet te diep op ingaan. Ik wil een bol gaan creëren die licht verteer is voor karper en de nodige aantrekkingskracht bezit.

Groet, Elmar



heb je hier wat aan
http://www.baitcalculator.com/index.php?mixer=yes
als ze me missen ben ik er niet
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-02-2011 15:04

Beetje een pardox. Verteren doet een karper in de darm en alles wat niet verteert komt er zo weer uit.

In de koi wereld worden in de winter tarwekiemen gebruikt. Zal niet voor niks zijn.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Elmar Klijnsma
Berichten: 40
Lid geworden op: 26-02-2010 19:46

11-02-2011 16:19

Kees,

Het is inderdaad een paradox en na wat googelen kwam ik ook achter dat tarwekiemen in de koi wereld worden gebruikt. Dit zal ik zeker meenemen.

Rob,

De baitcalculator is een goed hulpmiddel, alleen is dit theorie. Ik hoop dat er mensen zijn hier op het board die uit ervaring kunnen vertellen welke percentages ze van een bepaald product gebruiken en waarom.

Dries,

Is dit wat je bedoeld: http://www.ccmoorebenelux.be/product_in ... cts_id/262

Mannen bedankt voor jullie reactie. Meer ervaringen adviezen en tips zijn meer dan welkom!

Groet Elmar
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

11-02-2011 16:51

die van bfp is ook heel goed
Elmar Klijnsma
Berichten: 40
Lid geworden op: 26-02-2010 19:46

11-02-2011 18:11

Richard,

Bedoel je de chicken complex of de chickhenmeel complex?

En weet jij misschien wat het verschil is tussen die twee? Behalve de prijs dan.

Groet, Elmar
jans de boer
Berichten: 233
Lid geworden op: 05-01-2006 14:20
Locatie: emmen

11-02-2011 19:55

Hoi neem eens contact op met Eino van Bfp
Hij kan je precies uitleggen van hoe en wat
gr
martin sb
BFP BAITS.NL
Vis met het geen wat je zelf bevalt
Laat je niet van de wijs brengen
Doe de dingen die je zelf leuk lijkt
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

11-02-2011 23:14

Zoiets bedoelde ik Elmar,

maar zoals ik al aangaf, een goeie dosis kiemen toevoegen en niet teveel vet en koolhydraten toevoegen.
Plaats reactie