Aanpak nieuw water


Plaats reactie
bart joosen
Berichten: 83
Lid geworden op: 18-08-2002 02:00
Locatie: Brecht (Belgie)

24-04-2003 19:06

Stel je voor:

je komt aan een nieuw, onbekend water, met hier en daar wat lelies, een bruggetje, wat riet en voor de rest open water.
Een flink bestand aan grote karpers, maar ook hele scholen brasem, voorn en zeelt.

Je hebt hier het alleen recht om te vissen, wat is de te volgen taktiek?

Verspreid voeren over een lange à la Luc De Baets of eerder compacte voerhoopjes à la Evert Aalten of voersporen trekken of ....

Of oppervlakte visserij, of penvisserij, of statisch, the method misschien wel of......

Er zullen nog wel factoren zijn waar jullie aan denken, laat maar komen.
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

24-04-2003 20:25

Waarom niet eerst het water verkennen met de pen?? Krijg je vaak een veel beter beeld van de trekroutes en aasplekken van de karper!
Ik zou inderdaad ook in eerste instantie geen boillies gebruiken, omdat die veel minder instant zijn dan de meeste andere aassoorten.
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

25-04-2003 16:46

Als je toch de enige bent die er mag vissen, heb je er toch geen haast bij ???
Gewoon zoveel mogelijk uitproberen en als die karpers maagdelijk zijn, dan komen ze echt wel !!!

Ik zou als je het geduld hebt gewoon met goede boilies zeer verspreid voeren en dit over een lange periode, om ze aan het aas te laten wennen.

En als je instant succes wil, zou ik een particle pakken en dan wat compacter gaan vissen.

Succes,

Ferdi
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-04-2003 23:05

Ik zou voral grote particle voerplekken maken. Zeker als je het niet erg vindt om van en toe een brasem of zeelt binnen te draaien is dat de beste taktiek. Als de karper maagdelijk of naïef of is en het voer bevalt ze verdijven ze de witvis vanzelf van de voerplek.
groeten Daaf
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

28-04-2003 08:15

Als je het alleen recht heb?? zou ik gaan testen, alles proberen, kijken wat het beste werkt, ervaring op je gemak opdoen
Plaats reactie