Halibut Pellets


Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

03-02-2011 18:36

De handel, tja was eens bij iemand die gebeld werd door een zaken relatie of die niet een 5 ton aan pellets wilde kopen voor een habbekrats,
waren wel ver over de datum maar zagen er nog wel aardig uit.
Kennis had geen belang, maar kwam 2 weken daarna wel een dump van pellets tegen op de markt,
en tegen een wel erg lage prijs, kon er dus toch iemand de verleiding niet weerstaan.
Men ziet het verschil toch niet of heeft niet het geld om het te laten onderzoeken,
maar dat gaat op voor alle producten op de markt gebracht als oliën, flavours, a.stimulators etc etc.
Dus word er van alles op de ingrediënten/toevoegingen markt gedumpt,
waar soms willens en wetens dus bagger word verkocht.
Mot wat verdiend worden Hé.

Vind ook dat hele gezam aangaande b.v conserveringsmiddel/antioxidanten, antivries volgens anderen waar velen zich mee bezig houden kul,
er zijn er maar verdomd weinig die weten hoe het precies zit, of het wel gezond is, en bij welke hoeveelheden.
Dat het doet wat het moet doe is wel zeker, kom zakken bollen tegen die 4 jaar oud zijn en er nog top uit zien,
effe nieuw zakkie beetje flavour er over sproeien en gaan met die banaan weer een top product, en vangen man.

Dan de veevoer/vis voederindustrie, die werken als volgt volgens men zwager die is gifmenger in dat wereldje.

Het eind product staat vast, dit wat betreft voedingswaarden etc etc.
Hoe er te komen is langs vele wegen mogelijk, meestal langs een aantal bulk/schroot producten aangevuld met premixen.

Er komt een schip met b.v soja/mais schroot(moet wel zo goedkoop mogelijk voor de bulk/tonnages,
daar worden monsters van genomen (men weet dus de voedingswaarden) en deze worden toegevoegd aan de rest van de ingrediënten,
waar ook de voedingswaarden van bekent zijn en dan word er naar behoeven premix (hoogwaardig en duur) bij gegooid,
om tot het gewenste totaal te komen wat gegarandeerd word op de label van de zakken.

Over de gebruikte oliën wel eens gehoord dat die weer wel van betere kwaliteit zijn,
daar ze een gebruikt onderdeel (ingrediënt) waren om aan de eindwaardes te komen.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

03-02-2011 19:29

K. van den Herik schreef:Ik heb bij Jacco wat vismeel gezien, dat werd als vismeel verkocht door de "groothandel" . Zo rijp voor de klikko

De Groot in Oud Alblas noemde het vroeger veegsel

Was die van danafeed niet eur 1.80 de kilo? Zelf een pallet halen? ( whoaaaaa een pallet pellets)

In de good old days wel Klaas...
Kwaliteit wordt niet meer gewaardeert blijkbaar, en zeker niet als er een prijskaartje aan hangt :-?

De 2552 pellets van toen.... doe mij maar een pallet :wink:
K. van den Herik

04-02-2011 07:26

de prijs bedoel je neem ik aan? Stel dat dat nu nog de inkoop is plus vervoer dan kan je op je klompen uitrekenen wat de verkoopprijs zou moeten zijn.

Dat veegsel had je vroeger niet. Een kilo stof en stro is nu eur 3 waard....
marnik van cauter
Berichten: 58
Lid geworden op: 05-12-2010 12:29
Locatie: genk §

25-05-2011 20:18

hallo

weet iemand hoelang berkely halibut pellets aan de haak blijven op een stromendwater deze informatie vind ik NERGENS niet op de site en niet op internet dus hopelijk kan iemand het me vertellen

grtzzz
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-05-2011 02:04

Probeer het eens uit zou ik zeggen.. Om de drie uur een hengeltje binnenhalen is toch niet zo lastig?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
marnik van cauter
Berichten: 58
Lid geworden op: 05-12-2010 12:29
Locatie: genk §

26-05-2011 16:30

hoi

het probleem is dat het op een sterk stromend water is en ik ga 6 nachten vissen heb niet echt de goesting om om de 3 uur mijn hengel te vervangen , maar heb gehoord dat er ook pellets zijn die 24 uur aan de haak blijven ,klopt dat
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

26-05-2011 16:36

Soak ze een paar dagen in zalmolie ofzo dan kan je er makkelijk een nachtje mee vissen.

GR Remko
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-05-2011 06:31

Neem een onsje pellets en maal deze. Als ze groot zijn gaat dat makkelijker als je ze eerst een klap geeft met een hamer. Voeg er 10 gram goede ei-albumine aan toe en kneed er een deegje van met wat water. Vorm er weer pellets van en stoom/kook gaar.

Die blijven er een paar dagen aan hangen.

mvg Mitsz
Antoine Mennen
Berichten: 107
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

09-06-2011 22:38

Jisse.

De pellets van Coppens zijn TOP.
Coppens heeft een groot aanbod qua "hengelsport" pellets.
Als je de kans krijgt probeer het uit.

Groeten Antoine