Soluballs


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

16-01-2011 11:42

Zijn deze ballen zelf te maken? of komen we weer uit op geperste ballen, zoals pellets ook gemaakt worden. Het voordeel van dit balletje, je kan gericht wat bijvoeren met je werppijp om zo je stek levendig te houden.

Nu ben ik niet opzoek naar naar een gewone boiliemix en aanmaken met water, want dan blijft er een klompje deeg over in het water (waar trouwens niks mis mee is). Gaat mij erom om een mooi hoopje poeder te krijgen onder water.

Daarnaast moet de mix draaibaar blijven en aanmaken met zo weinig mogelijk vocht? Of moet ik het zoeken in de binders om daar een juiste samenstelling in te vinden. Wie kan mij een zetje geven in de goede richting, zodat ik geen klompje deeg overhoud, of is dit weer onmogelijk ivm persen onder hoge druk.

Nash Soluballs
Naar aanleiding van veel onderwater camera onderzoek hebben we gemerkt dat een erg goede manier om vis explosief aan het azen te krijgen, gebruik te maken van verkruimelde boilies(en boilie poeder). Elke vorm van dressuur wordt even aan de kant geschoven en gefixeerd blijven ze uren aan de bodem plakken op zoek naar nog meer voedsel.

Afbeelding

Langzaam maar zeker veranderen ze in een hoopje poeder


De firma Kevin Nash heeft hier heel erg handig op ingespeeld door een boilie te ontwikkelen die in enkele uren omgetoverd wordt van rond naar een hoopje poeder. Ik heb het over de Nash Soluballs. Deze boilies brokkelen, eenmaal in het water langzaam af. Dit is erg goed te zien op de foto hierboven. Stel je eens voor wat een rijkelijk gevoerde voerstek met dit lekkers zou doen. Boilies met dezelfde werking als pellets. Iets attractievers kun je je bijna niet bedenken.

Bron: http://www.carpfeeling.com
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-01-2011 11:48

Denk dat als je een mix gebruikt met wat minder bindzooi, en vooral niet persen maar gewoon rollen en doorgrondig laten drogen dat je dan aardig in de richting komt. Eieren weglaten enzo ;)

Ik geloof alleen niet dat je deze dingen met flinke tegenwind goed kan wegmeppen met een pijp. Iemand? En dan praat ik over een 80 meter plus..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

16-01-2011 12:04

Weet het wel zeker dat dat niet lukt. Ik gooi de normale Nash ballen al doormidden met een werppijp.Je zal toch aan pelletachtige ballen moeten denken, anders kan je net zogoed een voertje maken en uitvaren.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

16-01-2011 14:57

Ik heb die soluballs hier ook liggen van Mainline the Grange & the Cell dus het is niet exclusief te maken door Nash....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

16-01-2011 15:35

heb ze ook al wel eens gebruikt.
en dan nog dat bult witvis wat je op je stek krijgt.. pff
.
en is binnen paar minuten al tot een hoopje stof veranderd..
komt wel lekker vis opaf maar ook veel brasem zeelt etc daarom gebruik ik het aleen nog maar met pennen.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

16-01-2011 15:40

[quote="
.
en is binnen paar minuten al tot een hoopje stof veranderd..
komt wel lekker vis opaf maar ook veel brasem zeelt etc daarom gebruik ik het aleen nog maar met pennen.[/quote]
Daar zijn ze te duur voor, gebruik dan groundbait of witvisvoer.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

16-01-2011 15:46

haal ze ook verders niet meer. toen 2 zakjes gehaald om uit te proberen..heb ze gewoon opgemaakt met pennen
voor statish bleef ik teveel brasem trekken.
weggooien is helemaal zonde :wink:
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

16-01-2011 15:48

Het eenigste voordeel is volgens mij dat je ze met de werppijp kan smijten.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

16-01-2011 17:31

.... en dat is ook het ENIGE voordeel dat ze aanprijzen. Niets meer en niets minder.
Het rijgen op je onderlijn is listig ivm boren. Dat hadden ze bij Ant Baits (zgn. bricks) beter begrepen. Helaas heeft dat geen verkooppunt op 't vaste land.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

16-01-2011 17:47

Ik zou gewoon een pva-zakje nemen, en de boilie-mix er zo in doen.
Het moet toch poeder worden, het aanwezige zetmeel in de mix zorgt wel voor de uitwaseming.
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

16-01-2011 18:01

Ze zijn prima, lossen op tot grondvoer inderdaad, dus witvisgevoelig maar dat kon je van tevoren weten, als je geen last van witvis wilt gebruik je ook geen grondvoer.

Dat witvisgevoelig kon je voor de aanschaf van de soluballs ook wel bedenken.

Ze lossen snel op, behalve....... met watertemperaturen van rond de 5 graden..

Na 45 mins nog verre opgelost. test maar eens voor het kantje met deze temperaturen.

In de zomer duurt het nog geen 5 mins. Dus dat is wel handig om te weten.

mvg Bas
Mvg Bas
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

16-01-2011 21:34

IK draaide gewoon mijn bollen en kookte ze niet maar liet ze in de lucht keijhard drogen ( moet wel snel gebeuren ivm schimmelvorming).
Deze lieten zich redelijk werpen met een werppijp en losten binnen 30 minuten gewoon geheel op.
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

21-01-2011 17:18

Nash heeft ook voorgeboorde soluballs in het assortiment modelletje frolic. we hebben toen gevraagd wat de oplostijd zou zijn van die dingen als je ze over je rig zou schuiven. dit zou in goede omstandigheden 10min bedragen.

niet dat deze modelletjes echt 'balls' genoemd kunnen worden en wegwerpen met een werppijp zal ook lastiger zijn;)
Carpfishing, a way of life!
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

21-01-2011 18:30

Op zoek gaan naar wateroplosbare middelen. Ze zijn er voor heel weinig geld. In poedervorm. En je kan er ook nog is boilies van maken die je ver kan smijten.

Je zal alleen zelf moeten testen hoeveel je nodig hebt en hoe snel je het wil. Ander voordeel is dat je dus in de trand van je mix kan blijven.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

22-01-2011 16:01

Tim van Zanten schreef:Nash heeft ook voorgeboorde soluballs in het assortiment modelletje frolic. we hebben toen gevraagd wat de oplostijd zou zijn van die dingen als je ze over je rig zou schuiven. dit zou in goede omstandigheden 10min bedragen.

niet dat deze modelletjes echt 'balls' genoemd kunnen worden en wegwerpen met een werppijp zal ook lastiger zijn;)



Zoals reeds eerder gemeld: dit principe bestaat al zo'n 10 jaar (Ant Bait brik verpakt in blikken van ??), dus oude wijn in nieuwe zakken...
Onderlijn kan niet in de war en ligt verstopt ONDER je/'t aas:

http://www.antbait.co.uk/home.html
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Plaats reactie