Iemand ervaring met deze firma?


Plaats reactie
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

17-12-2010 13:14

Hoi tijdens het zoeken naar interessante producten kwam ik de website van frutoria tegen.
Heeft één van jullie hieral eens wat producten van gezien. Leveren ook aan de hengelsportzaken
dus mogelijk kopen we het al in hele kleine dure flesjes. Ik heb al een prijslijst opgevraagd dus
ik ben benieuwd!

Ervaringen?
Tight lines!
Ronnie groenensteijn
Berichten: 134
Lid geworden op: 26-09-2009 09:07

17-12-2010 17:18

Frutoria huizen:

Een maatje van mij draait zelf zijn bollen(1000 kilo per jaar) en gebruikt altijd de geurtjes kleurtjes en flavours van frutoria,hij is er wel te spreken over,echter is mijn mening dat je er veel nodig hebt wil je je bol een sterke geur doen blijven houden.
Ik heb zelf wel ervaring met de scopex van frutoria geurt lekker maar is niet sterk geconcentreerd het is zo dun als water.
Wat betreft de smaak die is wel goed het heeft geen bitterre smaak zoals velen wel hebben.

Probeer het gewoon even :D
Thuis vang je niks !
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

17-12-2010 20:38

Ziet er wel leuk uit.

Wat de ik ruik is helemaal niet van belang natuurlijk.
In het water gebeurd er iets heel anders en een karper 'ruikt' ook heel anders.
Het lijk mij interessanter wat voor soort basis de flavours hebben zoals olie, ethylalcohol...
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

17-12-2010 21:34

Ik wacht de assortimentslijst met prijzen af. Wellicht moet de dosis wat hoger maar misschien is de prijs er ook na. Ik heb zelf het vermoeden dat veel boiliefabrikanten in NL ook bij deze firma shoppen. Maar dit zullen ze natuurlijk ook niet gaan blootgeven. Daarbij het is slechts een vermoeden.

De basis van de flavour is zeker belangrijk, hier zal ik ook navraag na gaan doen. Geur hecht ik ook geen waarde aan, gaat mij voornamelijk om de smaak.
Tight lines!
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

18-12-2010 06:34

gebruik gaat algauw omhoog naar 50 ml/kilo voordat het ook
maar enigzins effect heeft, conclusie; uiteindelijk nog duurder dan de
flavours uit de hengelsportzaak
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

18-12-2010 11:34

Bertho,

Ik begrijp dat jij ervaring hebt met de producten?
Tight lines!
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

18-12-2010 13:47

yep mijn advies ,trap er niet in totaal nutteloos voor de hengelsport
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

18-12-2010 17:26

Berto dat het niet bruikbaar is is onzin natuurlijk.
Flavour gigant verkoopt deze flessen al een tijdje btw.
Dat het minder geconcentreerd is is wel enigzins waar, maar is het daardoor slecht?

Zelf bestel ik wel eens een flesje om iets te proberen, tot nu toe nog geen bol in productie met deze flavour maar of dat door de kwaliteid komt 8)

Oja de gebruikte drager is mpg.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

18-12-2010 23:45

De knoflook is zeer goed te doen
Is goed sterk qua geur
Maar zoals al gezegd heb je gewoon meer nodig bij sommige aroma's
maar bij sommige ook weer niet bv pepermint heb je maar 5 ml per kg nodig
de scopex (botervanille) hebben ze in meerdere geuren qua sterkte
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

19-12-2010 08:53

Belangrijk bij de aanschaf van flavours is het omslagpunt, oftewel :waneer vervliegt de flavour en bij welke temperatuur.

wat zijn de basiscomponenten en hoe is de flavour opgebouwd.

Waar is de flavour eigenlijk voor gemaakt. en is hij voor ons doel bruikbaar?
Is het alleen geur? of zit er nog smaak aan?

Jacco kent ook de smaak en geurstoffen die we gebruiken in de bakkerijwereld, waarbij 3 druppels op een liter slagroom een heerlijke ammaretto geur en smaak geven, kijk dat zijn totaal andere stoffen :wink:

Indien je een zo goedkoop mogenlijk product zoekt kun je aan kwaliteit geen eisen stellen, dat is mijn mening :roll:

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

19-12-2010 10:59

Jacco ik ga er bij gebruik van een flavour niet vanuit dat ik tot 50 ml/kilo nodig heb dit zegt inderdaad meer over de concentratie dan over de kwaliteit
dit had ik duidelijker moeten benadrukken :wink:
Maar ik ga ervan uit dat de interesse van de topicstarter in deze firma gewekt word door de voordelige prijs van de aangeboden produkten echter komt de kostprijs vele malen hoger uit dan wanneer gebruikt word gemaakt van de reguliere hengelsportmerken.
Tevens heb ik de ervaring dat deze flavours slecht hittebestendig zijn
voor gebruik in een stickmix of grondvoer zijn ze wel weer geschikt.
Verder vind ik de service richting de consument ronduit slecht.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

19-12-2010 11:35

Knoflook aroma vlb. - VF 70.072 Prijs € 18,50 per kg
max 20ml per kg
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

19-12-2010 11:48

Volgens mij is 't niet het soort leverancier waar je "even 1 flesje" haalt als particulier maar ik kan me vergissen...
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
René van der Linden
Berichten: 149
Lid geworden op: 31-07-2010 20:15

19-12-2010 13:20

Mijn ervaring met deze flavours, is dat deze niet erg geconcentreerd is, dat hoeft opzich geen probleem te zijn, maar wat ik wel een probleem vind. DE SMAAK. De flavour die ik heb gebruikt is de Apple en de Strawberry, vind de smaak echt slecht, was erg BITTER. Geur ging nog wel, maar smaak... nee. Mijn mening, niet geschikt voor gebruik in de karpervisserij, er zijn echt vele betere dat dit spul.
Mense mense, kalm aan dan breekt het lijntje niet...

Plofkarper... Mag het een pondje minder zijn alstublieft?
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

19-12-2010 15:26

Jongens bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het maar bij mijn vertrouwde proline peach flavour hou. Als ik het hier zo lees dan is de hoeveelheid die je nodig hebt aanzienlijk hoger dan de flavours van de ons bekende merken. Oftewel er is weinig prijs voordeel te behalen. Wel ben ik geinteresseerd in de poederflavours en de zoetstof in poedervorm. Hebben jullie hier ook ervaring mee, en ook mensen die de kleurstof hebben gebruikt van frutoria?
Tight lines!
René van der Linden
Berichten: 149
Lid geworden op: 31-07-2010 20:15

19-12-2010 16:54

Precies wat je al zegt, Pro Line heeft erg goede flavours, en dit ook nog eens in 1liter verpakkingen, wat het prijstechnisch aantrekkelijk maakt. Wat je al noemt, Peach is een top flavour, maar ook de Monstercrab, Scopex en Tigernut zijn toppertjes.

Die poederflavour geen ervaring mee, eveneens de poedersweetener niet. Maar ook hier weer, er zijn wat mij betreft genoeg andere producten verkrijgbaar die zich ruimschoots hebben bewezen, en blijven bewijzen, dus ik ben ook niet gauw op zoek gegaan andere producten.
Mense mense, kalm aan dan breekt het lijntje niet...

Plofkarper... Mag het een pondje minder zijn alstublieft?
Plaats reactie