De gulp boilie lijn.


Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-12-2010 18:43

Borgmans Kevin schreef:@ arjan: een evenwichtige mix die voorzien is van alle nodige bestanddelen :)
@ stefan:Waarom zijn ze zo duur, omdat ze vol zitten van kwaliteitsingredienten al dan niet exclusief voor Berkley te verkrijgen en al wie zelf ooit gedraait heeft weet wat bv aminol,salminol,glm en dat soort producten kosten.
Ook werken wij volgens die hoogste graad van hygiene en gaat er veel geld naar onderzoek en research voor het aas. Wij hebben er bewust voor gekozen om te werken met een lange termijn visie en niet zomaar snel wat in elkaar te goochelen.
Wie met Berkley aas vist mag er zeker van zijn dat hij een product dat 100% zeker aantrekelijk is voor karpers, zowel op korte als lange termijn. Ik wil niet uit de hoogte doen maar ik denk dat er heel weinig boilie-firma's zijn die een research center hebben waar elke dag karpervissers en gekwalificeerde chemici samenwerken om op die manier zo dicht mogelijk de perfectie te benaderen.
Ik zou iedere karpervisser willen uitnodigen om eens te komen kijken maar jullie zullen wel begrijpen dat dit niet mogelijk is.

Wat de prijs van een emmer betreft, die zit op ongeveer 28 euro, afhankelijk van winkelier.


We weten wel wat de prijzen van die ingredienten zijn die je opnoemt, maar een fabrikant koopt geen flakonnetjes aminol en zakjes squidpoeder etc want dit gaat in gigantische hoeveelheden en dan is een leverpoeder bijv. ineens geen 18 euro de kilo meer hoor. Aangezien de reclame en dat hele "research-team" gedoe snap ik wel waar die 9 euro ofzo de kilo vandaan komt. Dat exclusieve en dressuurdoorbrekende verhalen gedoe is wel vaker de revue gepasseert. De tijd zal het leren of de bollen onderscheidt kunnen maken. Maar voor mij een no way voor die bollen in elk geval. Ieder zijn eigen keus. Maar mensen die weleens heel dicht bij de bron ingredienten heeft kunnen kopen weten dat het voor een stuk minder geproduceert kan worden.

En de hoogste graad van hygiene....dat geloof ik graag als ik die foto's eens zie, petje af voor zo'n "keuken". Maar zal dit voor meer vis zorgen????? Dat hele boilie gebeuren wordt SOMS overschat. No offence verder hoor, er zullen vast veel mensen zijn die het ervoor neerleggen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

04-12-2010 18:44

hoi stefan
de boilies van gulp kosten in nijkerk 15 euro de kilo
als ze op andere plaatsen 10 eurie kosten vind ik 50% meer te gek voor woorden
hier in het midden van het land praten ze alleen maar over deze zotte prijs
misschien een tip voor de verdeler kijk wat de winkelier er voor vraagt zo willen ze die bollen hier niet uit proberen
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

04-12-2010 18:46

Ben het met henk eens Je kan zeggen dat de duurde stoffen in je boilies verwerkt zitten maar in welke percentages??? wij komen dat toch nooit te weten aleen al om deze reden draai ik zelf me boilies
Borgmans Kevin
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-06-2010 18:07
Locatie: Ravels (Belgie)

04-12-2010 19:11

Waar je ook rekening mee moet houden is dat de boilies bij ons vertrekken, dan de vrachtwagen richting duitsland gaan. Daar in een magazijn terecht komen waarvan ze dan weer verstuurd worden naar de eindbestemming (winkeliers dus). Dit vervoer en opslag moet ook betaald worden, wat bij de "kleine" boilieboeren niet het geval is. Dat zijn dingen die veel mensen ook vergeten.

Oja en nog een tip voor mensen die met de onze producten willen vissen. op al onze producten staat een houdbaarheidsdatum, trek daar 3 jaar vanaf en je weet atijd de exacte productiedatum van je product.

@richard: dat is het "nadeel" van het vissen met ready's. Je kan niet van ons verwachten dat we dergelijke dingen prijsgeven. Je wil toch ook niet weten wat de exacte formule van bv coca cola is?
arjo hartman
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-05-2010 17:19

04-12-2010 23:22

Had een arjan ook een vraag gesteld dan in dit topic??Een evenwichtige mix die voorzien is van alle nodige bestanddelen is niet echt een specifiek antwoord op mijn vraag :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

05-12-2010 09:42

Met al die evenwichtigheid vind ik het nog steeds vermakelijk dat een boilie, bollie, boelie, bol en wat dies meer zij, er vaak uit wordt gevist door een zeer "minderwaardig" maiskorreltje of tijgernootje.

Hoogste graag van hygiene vind ik ook wel een giller als je bedenkt dat karpers in de vervuilde boden nog sterker vervuilde mossels eten.

Maar prijs vooral belachelijk dure bollen aan hoor, en mensen, geef vooral flink geld uit aan wat aas, goed voor de economie!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

05-12-2010 10:06

Er zullen echt wel 'dure'-? ingrediënten verwerkt zitten in de bol.. Het nadeel (en dat geldt ook voor bijv. nutrabait-bollen) is dat je nooit weet hoeveel gram van een bepaald ingrediënt is gebruikt. Voor 10 euri de kg. maak je zelf een mix waarvan je weet dat er bijv. 200 gr. Lt, 100 gr. pre-digested, 100 gr. robin red(haits), 50 gr lact, 50 gr. egg, 20 ml salminol, max.dos. betaine enz., enz. in zit. Als een firma zegt dat ze Lt. in de bol hebben verwerkt kan dat ook best 25 gr. zijn..
K. van den Herik

05-12-2010 10:19

Kevin,

Je moet falend beleidvoering, waardoor hoge transportkosten, niet afwentelen op anderen die dat niet hebben.

De eur 15 kilo is simpel te verklaren.

Arbeid, afschrijving, vervoer, materialen, ingredienten. Kostprijs eur 6 kilo. Marge winkelier wordt het eur 12 de kilo btw en je bent er.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

05-12-2010 10:36

Wil trouwens nog wel effe kwijt dat die folder van Gulp die bij, ik meen Spiegelmagazine zat, werkelijk barstte van de taalfouten en onzorgvuldigheden, tenenkrommend gewoon!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
louis lunterbusch
Berichten: 40
Lid geworden op: 10-01-2010 16:14

05-12-2010 11:55

Onderschat de marketingkosten niet. Als ik zie hoeveel reclame er wordt gemaakt in de diverse bladen kan ik me wel voorstellen waarom ze zo prijzig zijn.
Een paar Nike gympen van 200 Euro kost ook maar 20 Euro inclusief winst, de andere 180 Euro die je betaald gaan op aan sponsoring en marketing heb ik wel eens gelezen.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

05-12-2010 16:01

mark ik denk dat sommige firma's ook de producten verdunnen, zechmaar het zelfde als met verven en er terpertine door heen doen, dan heb je meer verf, ik denk dus dat sommige het ook zo doen met ingedienten.

louis dat met die raclame kloopt, alleen ik zou dan tegen de grends aan bij spanje naar de schoenen zaak gaan, en daar koop je voor 20 euro 1 paar adidassen, maar je moet er natuurlijk ook weer heenrijden das wat minder
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-12-2010 17:24

Als je van nep houd tenminste
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

05-12-2010 18:54

Welke huisregel hoort hier ook alweer bij...

Wat een blabla gedoe zeg..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

05-12-2010 22:58

daar is een topic voor toch?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-12-2010 02:41

Borgmans Kevin schreef: op al onze producten staat een houdbaarheidsdatum, trek daar 3 jaar vanaf en je weet atijd de exacte productiedatum van je product.

@richard: dat is het "nadeel" van het vissen met ready's. Je kan niet van ons verwachten dat we dergelijke dingen prijsgeven. Je wil toch ook niet weten wat de exacte formule van bv coca cola is?



trek daar 3 jaar vanaf ? tering jantje !!

lang leve boilie boeren zoals ttb baits,red label baits en dergelijke.dan weet je in ieder geval dat je vers heb.voor de grote hoeveelheden haal ik wel bij een boilie boer,tot onder de 10 kilo draai ik zelf wel.
K. van den Herik

06-12-2010 07:28

Hear hear Rik,


ik hoef geen in de parabeen gesoakte meuk die dan 3 jaar goed blijft.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-12-2010 08:42

...terwijl je vers voor 4 tot 5 euri de kilo koopt. En dat het prima vangt kan ik je verzekeren. En anders Klaas wel.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

06-12-2010 09:55

3 jaar houdbaar! ik las dat iran nu zelf uranium kon verrijken, werken ze samen met Berkley ofzo?

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

06-12-2010 10:16

Er staat tenminste een houdbaarheid datum op. Dat zie je normaal niet.
In sommige winkels zie je af en toe zakken boilies die er onderhand al wel 10 jaar liggen lijkt het.

En om nu freezers met readymades te gaan vergelijken is wel heel makkelijk.....
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

06-12-2010 10:20

dat er een t.h.t. datum opstaat is zeker wel netjes, ook heel logisch eigenlijk, zouden alle firma's moeten doen, maar 3 jaar? das wel erg lang zeg.

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

06-12-2010 16:31

ook wel erg veel conserveerings middel lijkt me
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

07-12-2010 16:17

Henk, jij geeft een specificatie op van je boilies, is dit na koken, voor of na invriezen?
Als je zelf draait is Gulp inderdaad overbodig voor jou en de topic ook.

Kees, tegenwoordig moeten grote boilie fabrieken aan een aantal eisen voldoen. Dit wordt opgelegd door de afnemers. Gulp gaat ook naar andere landen en zal aan een aantal zaken moeten voldoen. Hygiënisch werken is noodzakelijk, geen resten van een oude mix door nieuwe boilies en verse grondstoffen die niet open en bloot liggen…ect…

Transport kosten, reclame kosten en kosten van pand, opslag, personeel ed, is bij elk groot bedrijf. Altijd een nadeel ten opzichte van kleine boilie draaiers wbt de kostprijs. Verschil is Voordeel is dat als een bedrijf 10 ton op een dag kan draaien dit de kostprijs weer drukt als je een grote afzet markt hebt. Groot ingrediënten inkopen wat op duurdere ingrediënten veel euro/kg kan schelen. Wel een nadeel is de verplichte milieu vergunningen en controles, dat kost geld. Ik ken maar 1 zelfdraaier die daaraan voldoet en de vergunningen netjes aangevraagd heeft.

En Klaas, in parabeen gesoakte meuk? Kennis of roep je maar wat?

Rik, jij schrijft, lang leve de boilie boeren? Dan weet je zeker dat je vers hebt? Hoe kan jij dat zo zeker weten, oude meuk kan je ook vers draaien. En hoe zit het met de particels van het merk waar jij fieldtester bent? Hoe is dat houdbaar gemaakt of is dat ook tering jantje zoals jij je uitdrukt.


Kevin,

Top dat je aanbied dat als mensen specifieke vragen hebben over Gulp baits ze die aan jou mogen stellen. Als je in de fabriek werkt en ermee vist dan kan jij juist uitleggen welk aas in welke situatie of wat jou ervaringen zijn. Helaas is het niveau van sommige mensen op het board niet echt hoog, een drempel voor veel mensen die ook wat nuttigs te melden hebben en liever weg blijven.



Gr Chris.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-12-2010 16:32

chris,de particles waarmee ik vis zijn op een natuurlijke manier geconserveerd.nu hoor ik je denken dat alle fabrikanten dit zeggen (klopt).maar als ik een emmertje baitzone in de zon laat staan staat het schimmel erop,houd ik deze in de schaduw is er niks aan de hand.verder wil ik even melden dat ik baitzone particles niet gebruik om te voeren.dit doe ik wel met vers gekookte particles,de baitzone emmers zijn puur voor het pva gebruik bij mijn haak aas in de buurt.waarom ik weet dat ik verse boilies krijg als ik die bij een wf baits haal,een ttb baits haal,een red label baits haal ? omdat deze niet bevroren geweest zijn en ik ze vers aangeleverd krijg.en naarmate de bollen niet in de vriezer gehouden worden deze schimmelen.dit wil dus zeggen dat er geen conservering inzit.dat het meel een beetje oud kan wezen zal ik niet achter komen.maar dat is in mijn ogen niet het belangrijkste.het belangrijkste vind ik dat na het koken/stomen van bollen bepaalde ingredienten in werking gaan treden.flavours zijn vlak daarvoor toegevoegd,additieven,birdfood etcetra.als een bol na 2 jaar vol conservering er nog hetzelfde uit ziet vind ik dat niet vers.het mooie van een forum en nederland is dat je daar een mening over mag hebben en dat dit de mijne is.voor verdere vragen over de particles van baitzone sta ik je graag te woord.over welke conservering er specifiek gebruikt word kan ik niet antwoorden.dit weet alleen de eigenaar van baitzone.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-12-2010 16:55

waarom verdedig je eigenlijk gulp ? doe je er zaken mee dan ? tijden veranderen in ieder geval zie ik.vroeger dacht je er anders over in ieder geval.vooral dat laatste stukje wat je schreef boeide mij enorm :

Dat ik geen voorstander ben van readymades zal wel duidelijk zijn, misschien wint de diepvriesbol toch eindelijk eens terrein!

Chris Gabriele
http://www.karpervoer.nl/publikaties/ga ... brile.html
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

07-12-2010 18:53

Hoi Rik,

Baitzone zal uiteraard op een goede manier konserveren. Ik ga er niet vanuit dat men geen kennis van zaken heeft. Hoe lang blijft het gesloten houdbaar en hoe kan je zien dat er geen troep gebruikt wordt?
Dat kan jij niet zien, maar wel vanuit gaan. Denk je overigens echt dat een mega concern als Berkley beroerde boilies maakt voor binnen en buitendland en een naam op het spel zet? Want boilies is niet hun eigenlijke markt.

Het mooie van een forum is dat je kennis kan delen en op een kritische manier naar de dingen kan kijken en vragen. Dit board is meer van het weg jaag type en geen respect naar elkaar toe.

Wat betreft dat artikel kan ik kort zijn, weet je wanneer dit geschreven is? En de jaren staan niet stil.
Een veilige readymade maken kan absoluut en die n iet onderdoet voor een freezerbait. Nadeel is het invriezen, je verliest veel met ontdooien. Nadeel met ready's is dat je ook na een bepaalde tijd triggers en kwaliteit verliest.


Gr Chris.