Frank Warwick begint voor zichzelf


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-11-2010 20:02

Haha, nee dank je. :wink:

Beetje rare wending. Lijkt me niet relevant voor het topic. Staat geen karpervisser in de quote 500. :roll:

Maar dit lijkt me een leuke aanvulling op het aas thema. Gel baits welteverstaan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

05-11-2010 20:25

Beste Dennis,

Je hoeft je ook niet te verantwoorden, zeker niet tegen over mij :wink:

Maar het komt op mij een beetje raar over als je zegt dat Frank nu een dramatisch laag inkomen heeft, meer niet.
Toch blijf ik erbij dat hij het m.i. niet goed doet als je naam aan zoveel dingen verbonden is als dat van Frank.

Voor de rest, wens ik hem veel geluk, want dat hij kan vissen hoeft hij niet meer te bewijzen denk ik.
....................
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-11-2010 22:35

Mmhh..
Alsof Frank ooit voor een ander begonnen is/was..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-11-2010 07:21

Ach de beste man mag rustig op latere leeftijd het licht zien. Is het de zoveelste ster met een zwaklichtje gaat het vanzelf uit. Vele (beroemde) karpervissers hebben het licht al gezien, of niet? Heb je als simpele jongen een idee ben je dom om zijn naam niet te gebruiken om je eureka aan de man te brengen. :wink:

Ik groet u allen,
Peter
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

06-11-2010 10:36

Er word een topic geopend over een nieuw soort aas, en binnen no time gaat het over Frank zelf en zijn salaris......
Mensen reageren maar, zonder de feiten te weten.
Probeer het nou eens over het product zelf te discussieren.
Hoeveel topic's worden er niet verpest door dit soort postings?!

Product kan ik nog niks over zeggen, heb het nog niet in het echt gezien, en heb te weinig informatie om er een mening over te geven.
Zijn er al mensen geweest die het in Utrecht hebben gezien?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-11-2010 13:40

Ik moest ook gelijk denken aan de film ''The Challenge''

Waarin hij iets meld wat hij graag voor zich zelf houd en dat het speciaal is. Wellicht de nieuwe boilie aan het testen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

06-11-2010 17:36

ik heb het gezien vanmiddag en ook in mijn handen gehad het is effe vreemd als je het ziet het is echt weer totaal iets anders. Het is de bedoeling dat je er mee voert niet te gek maar gewoon een hand vol het product zit vol met trikkers die uit er uit lekken tot een 12 uur lang dan is het gedaan. Na drie dagen is er niks meer van over. Dus kort gezegd als je de smaak mais neem voer je met de gel bollen en vis je mais op de hair
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

06-11-2010 23:21

Ze hadden mijn smaak niet...... maar ik ben in discussie gegaan om te kijken wat er gebeurt als ik mijn bol tussen de "pot gel" stop.... wanneer je bol goed uitlekt neemt de gelbol alles op wat mijn bol uitlekt.

Het is vreemd spul, potje open en het ruikt heel sterk... maar als je het door je handen laat rollen zou je verwachten dat je handen de geur aanneemt, nou niet dus.

Heb hier nu een pot staan en top secret liver doorheen gedaan (zit ook in mijn bol) ben benieuwd, eerst maar eens een tijdje mee vissen om te kijken of en wat er gebeurt....
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

07-11-2010 00:35

Waarvoor dient extra attractie?

Om mogelijk de vissen aan te zetten tot azen, de smaak van je aas te verbeteren en om er eventueel voor te zorgen dat de vissen sneller je aas vinden.

Op wateren waar veel gevist en (voor)gevoerd wordt (b.v. putten) onzin?
Volgens mij wel!

Voorvoeren geloof ik sowieso steeds minder in.

Instant vissen en een bepaalde manier van voeren (veel, weinig, niks, verspreid, compact etc.) geloof ik steeds meer in.
Wel met het juiste aas natuurlijk en dat verschilt waarschijnlijk ook nog eens per seizoen.

Aas de sleutel tot succes?

Ik geloof er in ieder geval nog steeds in.

Geef die koeienpoot maar aan Fikkie en doe mij maar de sukadelap!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-11-2010 22:14

En dan een karbonaadje er achteraan om m'n bek mee af te vegen. :P

Hilco,
je zou een traag vloeibaar sausje kunnen maken met alle triggers en atrators die voorhanden zijn.
Dan in ijsbollenzakjes of andere vormpjes http://www.kooktoppers.nl/images/151000xx00.jpg doen en invriezen.
Lekker doorvriezen en afgeleren met een dikke gelei, effe laten drogen en klaar is het attractie bommetje.
En testen op wateren waar veel gevist en (voor)gevoerd wordt natuurlijk..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-11-2010 23:01

Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-11-2010 23:46

Niks mis mee om te publiceren hoe je dit zelf kan maken. Dat zal bij succes ongetwijfeld ook gedaan worden. Net als de "fluo" pop-ups trouwens.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

08-11-2010 01:12

Leuk Onderwerp de GEL BAITS.

Heb er ook wat potten van aangeschaft en heb er op ons thuiswatertje een aantal geprobeerd, single boilie als haakaas een zoete en heb er 30 condensed milk Baits met nog 3 gewone boilies bijgevoerd, de attractie bleek erg snel te werken want het duurde niet lang of er ontstonden al een groot bellenspoor op de plek. niet veel later liep de hengel dan ook al af, dit herhaalde zich meerdere malen en heb op het laatst alleen nog maar met de gel baits gevoerd en single boilie gevist zonder andere boilies erbij te gooien en het bleef lopen, dus de gel baits doen hun werking.

Persoonlijk denk ik dat het voor de winter ook een hele goede vanger kan gaan worden omdat de gel baits niet vult bij de karper hoeveel die ook opeet, hij houdt honger en door middel van je eigen haak aas en misschien 2 a 3 boilies er bij te gooien denk ik dat de kans nu vergroot wordt omdat de vis honger houdt op een aanbeet dus in de winterperiode wanneer de vissen op een laag pitje staan.

Ik weet niet hoe andere mensen dit hebben ervaren of ook al hebben getest maar ben benieuwd naar jullie mening hierover, wat mij betreft heb ik er al 60 procent vertrouwen in dat het een erg goede doorbraak kan gaan worden ook op de dressuur waters.

mvg; jan
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

08-11-2010 12:46

Zijn er al winkels die ze in hun assortiment hebben of duurt dit nog even?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-11-2010 13:59

jan de jager schreef:Leuk Onderwerp de GEL BAITS.

Persoonlijk denk ik dat het voor de winter ook een hele goede vanger kan gaan worden omdat de gel baits niet vult bij de karper hoeveel die ook opeet, hij houdt honger en door middel van je eigen haak aas en misschien 2 a 3 boilies er bij te gooien denk ik dat de kans nu vergroot wordt omdat de vis honger houdt op een aanbeet dus in de winterperiode wanneer de vissen op een laag pitje staan.

mvg; jan


Ligt eraan Jan,
wat je erin stopt.
Ik kan gelbolletjes zo voedzaam maken dat je er zeker niet meer dan 20 per dag weg krijgt.
Denk daarbij aan de ruimtevaart, die gasten vreten vaak ook van die hoogwaardige bollekes tijdens hun rondjes om de maan..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

08-11-2010 14:25

Heey Henk daar zal je idd wel gelijk in hebben maar in deze bollekes zitten geen voedingswaren alleen de attractie die 10 tot 12 uren blijft uitlekken, dus al zou de karper er 20 kilo van naar binnen werken helaas houdt hij of zij dezelfde honger hebben als toen die aankwam.

En jah met beetje zoeken liggen ze idd al in de schappen.

mvg; jan
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

08-11-2010 17:59

Ja die op de maan hadden wel een maag:beetje doel van gell bolletjes lezen:ik leg de droge cristallen in een dip met goed aangepaste vloeistof die nu op het moment aanslaat en dan vangen.
Als je nu op poeltjes,putjes peppievijvers met verzadigde bollen gaat voeren of vissen:tenzij instandt:dan niet zo slim.
De vis moet wel op plaats blijven hangen en dit lukt me ondanks al 7 jaar lang op een plek nu over 3 maanden kan ik hier met gell bolletjes wel meer over vertellen nu nog wat vroeg,maar wij:6 kerpslethu: zijn er al 5 maanden mee aan de gang en we vangen allemaal niet slecht.
Nou vandaag krijgen ze emmertje mais met tijgertjes.
m,f,g ronnie mit der grosse klappe.
breek me de slurf niet open
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

10-11-2010 08:22

Ik vraag me af in hoeverre je die dingen als voer moet gebruiken en in hoeverre als haakaas....
Er zit veel attractie in, dus als voer kan prima, maar als de voedingwaarde erg laag is zoals mensen hier vermoeden zal dit ook beperkt nut hebben.
Maar is het nou echt een gel, of meer een harde substantie? want anders maakt het een wereld van verschil of die aan de hair zit (doorboord) of niet qua uitlekken/attractie.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

10-11-2010 09:40

Geloof nou niet dat deze gel bait is bedoeld voor aan de hair, zijn inderdaad om mee te voeren en er wordt gevist met je eigen boilie of ander haak aas.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

10-11-2010 09:40

Het is niet te gebruiken als haakaas direct aan de hair, ze zijn daarvoor te zacht en je zal het bij inwerpen van de haak gooien ( in een arma-mesh van fox zou nog wel kunnen ) wellicht voerboot... maar het is echt gel / gelatine en erg zacht, de kast dat het van de haak af is voor er opname is van het aas door een vis is zeer groot! Om het gel te noemen is niet ok trouwens, gelatine komt meer in de richting!
Voedingswaarde is 0% voor zover ik heb begrepen, maar de attractie van de flavours en amino's is er wel, enige echt eetbare deel zal je haakaasje zijn die je er overheen vist! ( Dit is het idee erachter zoals ik hierover heb gesproken met Frankies mate with brown teeth ;-) no offence

Het is natuurlijk wel eetbaar voor de karper, maar het is gelatine ( bestaat vooral uit water ) en tussen de keeltanden blijft er denk ik weinig van over! je knijpt het al gauw tot pulp namelijk tussen je vingers!
Het zou in het water met een dag of 7 volledig zijn opgelost! ( staan bij mij thuis sinds zondag in twee glazen die ik af en toe doorroer met een lepeltje, maar echt slinken doen ze nog niet ( zie wel bij enkele de vorm veranderen ), het water neemt de kleur van de gel-bait aan, en ruikt volledig naar de flavour ( en dat kun je ook proeven ).
Het lekt dus wel behoorlijk uit.
Doordat het toch uitlekt is het lastig de gelbaits terug te vinden in de glazen ( beetje afhankelijk van de kleur trouwens, glm ( groen vind ik als ik vluchtig kijk niet terug, deze zijn meer transparant, de toffee semi transparant oranje zie je wel liggen ).

Doordat het gelatine is, heb je overigens wel een "probleem" wanneer je dit bijvoerd, het blijft namelijk zeker niet op de plek liggen ( stroming, een vis die verschrikt weg zwemt etc. ) zal deze balletjes zeker meer verspreiden als met "normale" boilies... dat is opzich niet erg, maar hou hier met voeren dus ook rekening mee dat het nogal verspreid op de bodem komt, het zinkt wel overigens!

Heb er nog niet mee gevist, ik wilde vooral bovenstaande een zien... voordat ik het gebruik, en deze info voor zover waardevol eens met jullie delen...

Gr.

Edward
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

10-11-2010 10:07

Nou edward het beter toelichten dan wat je nu hebt gedaan kan niet beter wel, als mensen nu nog precies willen weten wat het is moeten ze maar wachten tot de volgende beurs of maybe in de karper bladen rubrieks.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

10-11-2010 12:49

Zou je het ook in een baitcage van bv Enterprise kunnen doen??

Misschien moet ik maar eens zo'n potje aanschaffen en wat testjes erop uit voeren :wink:
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

10-11-2010 13:05

Mike van den Eijnde schreef:Zou je het ook in een baitcage van bv Enterprise kunnen doen??


Dit zal ook wel lukken.
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

10-11-2010 16:03

en een pellet stopper gebruiken en dan bv uitvaren?
en goed bezig edward!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-11-2010 16:21

Bevroren kun je ze toch behoorlijk ver werpen.
Groet'n Henk..

still growing Old.