beste winteraas ?


Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

02-11-2010 23:53

zoals de titel vraagt .. wat vinden jullie boilie , partickel of tog popup .. en welke smaak/geur ?

mvg jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

03-11-2010 02:01

Als de watertemperatuur onder de 7 á 8 graden zakt is de energiebehoefte van onze grote vriend zeer laag.
Als er nog aanbod van voedsel is en zijn darmstelsel is nog actief, zal ie zeker nog voedsel opnemen, om toch in die lage energiebehoefte te voorzien.
Hoeft ie namelijk niet zijn reserves ( voornamelijk glycogeen en vet in de lever) aan te spreken.

Eiwitten kan ie slecht verteren en opnemen bij lage temperaturen.

Koolhydraten is een ander verhaal.

Smaak, geur en de rest …. flauwekul?

Als je weet waar de vissen zich bevinden, kun je natuurlijk zelf het aanbod creëren.

Vang je misschien nog wel meer dan ’s zomers.
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

06-11-2010 19:29

Mijn winteraasjes:
mixje van hennep/zoet mais
witte boilies van mainline
levend aas (maden)
fluo pop-upje
een lekker zoet (gesoakt) boilietje

Zorg ervoor dat het niet te verzadigend werkt, en dat het lekker attractief is.
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

06-11-2010 20:39

Winterproducten voor mij:

Instant:
- Mainline's Pineapple Juice poppie uppie
- Mais / hennep combi

Voorvoeren:
- Tijgernoten, in kleine hoeveelheden
Lange termijn:
- SB Carpfood Creamy Milk freezerbaits, licht verteerbaar en een super zoete/cream smaak
Nick Brockhoff.
Berichten: 68
Lid geworden op: 19-09-2009 10:17
Locatie: Nieuwegein

07-11-2010 00:40

waarom kiezen jullie hennep ? de hennnep olie kan zich toch niet goed verspreiden in de waterlagen.


mvg
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-11-2010 00:46

Mijn aas


Pinda

Zowel nu en later als in het vroege voorjaar! Vroege voorjaar een graskarper vanger :o
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-11-2010 15:53

Pinda?

Hoe bereid jij die dan? Als er een nootje is die misschien wel slechter is dan anderen is het wel de pinda. Ik zeg niet dat het neit verantwoord is, maar ben gewoon benieuwd.

Kijk ff naar kleine kindjes die mogen ook (nog) geen pinda's omdat die als die in een longetje schiet erg rare dingen kan doen et uitzetten etc.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

07-11-2010 15:54

Alles met mate in de winter je kan best wel met een tijgernoot vissen of een pinda maar je moet goed uitkijken met de hoeveelheid,zelf vis ik alleen nog maar met bollie,s in de winter op bepaalde wateren,buiten dat maak ik mijn aas zelf en bepaal ik zelf wat ik er voor ingredienten in doe,vist veel lekkerder en geeft het vertrouwen een boost.

Weet ze elke winter toch weer te strikken hoe koud het ook is.

Op elk type water,maar ook de plek is doorslaggevend op sommige stukken vind je geen karper meer die scholen samen aan jou om te ontdekken waar,ik geef een tip meestal niet eens de diepste plek maar vaak de rustigste of waar de zon het langst opstaat.

Sloterplas bijvoorbeeld ondanks de grote diepte vind je de meeste vissen op 5 meter,en ook weer op de rustige plekken.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-11-2010 16:28

Pinda

Gewoon goed doorkoken die zooi,en ruime tijd laten weken.

Nu en vooral winter en vroege najaar voer ik amper tot niets en vis ik gewoon wanneer het me uitkomt. Instant dus gewoon. Ik bedoel tijgernoot word ook gewoon mee gevist door de winter heen. Gebruik het met verstand.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

07-11-2010 21:02

Tijgenoten gooi ik er nu net veel,voordeel de vis maakt de voerplek vanzelf 10 keer zo groot
1 keer per 4 dagen en dan weer emmertje erin.
Doe dat nu niet in een prutvijver daar kan je beter de vis met turks brood vangen. :lol: :lol:
Op de grotere waters trek ik me weinig aan van al die onzin over winterbol en aas,die vis vreet heel het jaar door.
Aminol werkt altijd,triga ice ook ben er nu op het moment tevreden over dat ik gewoon niet beter hoef te vangen,dan lijkt t meer op werken en dat trekt me niet....... :roll:
m,f,g der champ ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-11-2010 21:21

het beste winteraasje wat er is, is de stek !!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

08-11-2010 17:58

daar heb je een punt rik
maar wat als je de stek niet weet..?? :lol:
zelf denk ik dat de boillie niet heel erg uit maakt
gewoon geen olie of iets erin
flavour op ethyl-alcohol basis
en felle kleur
zelf ga ik in de winter altijd de visuele kant op door alles fel gekleurt te hebben (of zelfs licht gevent)
vorig jaar ving ik ze op een onderlijn met breekstaafje erop gemonteerd :o
dat heeft volgens mij samen met de stek de grootste meerwaarde :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Teunis Ouwehand
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-11-2010 00:00
Locatie: Hengelo in mooi Twente

08-11-2010 18:32

Tip voor instant-sessies.
Mijn winteraas was: klein beetje voeren met duivenvoer en 2 handjes konijnenbix (Mooie voer/geurwolk) en 2 of 3 boilies er tussen = 1 volle spod.
en dan met boilies vissen. Ik viste altijd met strawberry boilies. Altijd redelijk gevangen :D . Dus dat ga ik deze winter weer doen. Trekt veel witvis :( . Maar de karper wordt toch nieuwsgierig 8) :D :D .

Misschien heb je er iets aan?

Mvg Teunis.
Ego Piscis, Ego Viva
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

08-11-2010 18:53

vorig jaar ving ik ze op een onderlijn met breekstaafje erop gemonteerd


Hoe kom je erbij gast, zulle we jou voeren met een breekstaafje?
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

08-11-2010 19:22

Martin Nijboer schreef:Hoe kom je erbij gast, zulle we jou voeren met een breekstaafje?


volgens mij begrijp je hem niet echt ..? :lol:
ik bedoel ik vis gewoon met een boillie (pop-up)
maar op de onderlijn zelf maak ik een breekstaafje met krimpkous vast(en nee die gaat echt niet meer los)
snappie hem nu?? :D
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Teunis Ouwehand
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-11-2010 00:00
Locatie: Hengelo in mooi Twente

08-11-2010 19:36

Probeer ook eens te voeren met het volgende. Even heel kort de tijgernoten (na de bereiding) in de blender. Komen de geur/smaak-stoffen mooi van vrij in het water.

mvg Teunis
Ego Piscis, Ego Viva
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

08-11-2010 20:31

Gooi gewoon die tijgers in t water,karper eet ze op maalt ze en gaan er achter weer uit dan worden ze mooi verspreid en komt weer karper die het nog eens eet.
De tijgers zijn pas lekka als de karpers ze zelf maalt,dan komen er de smaken los.
Wie maalt er nou tijgers,baby voeding moet je malen.. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
m,f,g der experte ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

08-11-2010 20:35

couscous tussen je hennep doen.
condensed milk erin ( supermarkt )
goed wolkend en opvallend
sweetcorn, gebroken tigers en bollen erbij
Greets Gino
Gebruikersavatar
Teunis Ouwehand
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-11-2010 00:00
Locatie: Hengelo in mooi Twente

08-11-2010 23:11

ron thijsen schreef:Gooi gewoon die tijgers in t water,karper eet ze op maalt ze en gaan er achter weer uit dan worden ze mooi verspreid en komt weer karper die het nog eens eet.
De tijgers zijn pas lekka als de karpers ze zelf maalt,dan komen er de smaken los.
Wie maalt er nou tijgers,baby voeding moet je malen.. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
m,f,g der experte ronnie.


Werkt gemalen beter in koud water :wink: . Je moet ze ook niet pureren. Net zoveel stuk laten slaan dat je brokjes overhoudt en door je duivenvoer mengen.

In de zomer is het niet nodig, maar in koud water komen de geur/smaakstoffen veel slechter los. 8) Vandaar!
Ego Piscis, Ego Viva
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

10-11-2010 00:31

de stek
miniboilies /boilie

zoal peter al aangeeft de vissen zullen dichter bij elkaar liggen dan in andere jaar getijden. al je ze vind! kan je soms beter scooren dan in de zomer.
ik heb er weer zin in.!! afgelopen winter was echt kudt nou mag ik blij zijn met een klein fabriekje dat waterloost.jammer dat ze dat in de polder doen en niet in 60.000ha zoals bij peter.
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

10-11-2010 01:32

Becel light????

Oftewel, ontsloten zetmelen????
Gebruikersavatar
Lars Berendsen
Berichten: 21
Lid geworden op: 21-05-2007 21:33
Locatie: Didam
Contacteer:

10-11-2010 17:49

Ik focus me in de winter extra op wateroplosbare producten.
Meestal gewoon in de boilies.
De vis beweegt in de winter heel weinig daarom moet je zijn/haar zintuigen extra prikkelen.
Hoe meer wateroplosbare producten in je boilie zitten, hoe makkelijker de smaak van deze producten zich door het water verspreidt dus kan de karper ze makkelijker opvangen. Het gevolg is dat je aas makkelijker te vinden is voor de vissen.
Een tweede is ook het visuele aspect, vaak is in de winter het water ook vrij helder, dus vallen bepaalde kleuren op aassoorten beter op, echter denk ik dat smaak een groter bereik heeft.
Maar je hoeft niet persé boilies te gebruiken, je kunt ook particels in bepaalde smaakmakers soaken, die later ook weer door het water opgenomen worden, of wat dacht je dips ?
Natuurlijk is in de winter het belangrijkst om de vis te vinden, maar dit zorgt ervoor dat als je wat verder van de vis afligt dat de kans de karper het aas vind toch groter wordt tenminste dat is mijn opvatting.
Wat ik ook wel eens op sommige wateren doen, is al vroeg beginnen met voeren, dus bijvoorbeeld in oktober al een bepaalde plek aan beginnen te voeren. Gewoon kleine hoeveelheden en om de dag ofzo, maar natuurlijk niet meteen op die stek gaan vissen dat is dan je najaar stek.
Hierdoor heb ik ook wel eens tot een eind in het najaar goed vis gevangen.
*De beste rig is goed aas*
Als ze me missen, dan ben ik vissen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-11-2010 17:53

En als het water koud is?

Zal toch zeker minder uitlekken/oplossen of een geur geven.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

10-11-2010 21:17

Soaken Leen ook je voerbollen,winterflavour gebruiken en je aas stomen inplaats van koken,en de juiste ingredienten,als je dan voert op de juiste plek zit je goed,zolang er geen ijslaag op het water komt.

Hoor je plonk met ingooien :wink:.

Wat grove ingredienten gebruiken dat bevorderd het uitlekken van je triggers.

Meer kun je niet doen.

Ja wachten tot de bel gaat.
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

12-11-2010 21:35

Volgens het Sinterklaas journaal bijten ze ook goed op pepernoten :lol: