martin s b boillies


Plaats reactie
dick zuman
Berichten: 10
Lid geworden op: 27-03-2003 01:00
Locatie: amsterdam

14-04-2003 17:25

Heren karpervissers goeden middag.

Wie kan mij vertellen hoe lang je een zak SB boillies (dicht) ongeveer kan bewaren??
Ik heb namelijk nog een zak liggen van twee jaar oud vandaar.

Groet Dick
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

14-04-2003 17:26

Zolang er geen schimmel e.d op zit, kan je ze gebruiken. Gewoon een zak open maken, boilie deruit halen, kijken hoe hard hij is/hoe hij ruikt/Hoe hij eruit ziet.

mvg
Robbert
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

14-04-2003 17:36

ERg lang dat kan ik je wel vertellen!!!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Joost Molenaar
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-05-2003 02:00
Locatie: Groningen

01-05-2003 14:58

Hey Dick,

Zolang de SB-boilies van jou nog goed vacuüm zijn (en dat zijn ze bij aankoop zoals je wellicht weet, tenzij je zo'n 'verkoper' hebt die de zak 'ffies' lekprikt om je de boilies te laten ruiken, heb daar ervaring mee, alleen boeide dat toen niet aangezien ik ze die komende dagen toch ging gebruiken).

Afijn, ze zijn op zijn minst twee jaren houdbaar. Ik vond onder mijn bed nog een 2.5-zak hennepboilies, 10 mm. Na opening van de zak roken ze nog prima en van binnen zagen ze er ook nog prima uit. Om je gelijk maar even mijn zeer plezierige 1e vissessie(tje) van het jaar te vertellen. Ik met die SB's naar een plas bij ons in de buurt waar nooit gevist wordt, op de karper althans. Water is naar schatting 4 hectare. Twee dagen lichtelijk gevoerd met een particle/boiliemix en toen (3e dag) gevist van 19.00-2.00. Ter twaalfder ure vingen mijn maat en ik een 25-ponds, zeer aantrekkelijke schubkoerper* op die boilie. Een half uur later deed zich -in een heftige hoosbui- de tweede schub voor, wederom een 20'er, van 22 pond, ook op deze 10mm-knikker.

Oftewel, ze vangen nog vis.


* Bij tijden noemen wij de karper "koerper", aangezien mijn maat op een bruiloft in een dronken bui een karper zag grazen (zei hij).

Groeten Joost
Plaats reactie