hallo allemaal,
na jarenlang experimenteren met weet-ik-veel-hoeveel boilierecepten heb ik het dit jaar s anders aangepakt. Jaren geleden (ik wilde eerst vroeger zeggen, maar zo oud ben ik gelukkig nog niet) heb ik s meegedaan aan een wedstrijd van beet/sensas in het kader van het 25-jarig jubileum van beet. het ging erom wie het "beste" voerrecept kon samenstellen (voor voorn/brasem etc.) Tot mijn verbazing werd ik toen 3e en kreeg maarliefst 50 kilo voer en voor 1.000 gulden! aan sensas spullen. Nu heb ik begin dit jaar eens een boilierecept in elkaar gezet, (waarbij ik net zo te werk ben gegaan als destijds) waarvan ik denk dat het aardig anders is dan een hoop aantal recepten, of dit zo is moet nog blijken, vandaar dit onderwerp.
Hieronder mijn recept en mijn vraag is wat jullie er over te zeggen hebben, ervaringen, suggesties, op-aanmerkingen, ideen, evt. toevoegingen etc. alles is welkom!
10 delen Maismeel zoet
10 delen wafelmeel oranje
10 delen pv1 collant
8 delen fenegriek
8 delen watervlooien
7 delen broodmeel bruin
7 delen koriander
6 delen zijderupsmeel
6 delen rijstbloem
5 delen zemelen grof
5 delen onkruidzaad
5 delen oeuilletzaad
5 delen maniokmeel
5 delen hennepmeel
2 delen curcuma
1 deel zout
Ik heb overigens al wel gevangen op deze boilies, dus het vertrouwen is er wel. overigens heb ik ze vrij lang gekookt, 5 minuten ongeveer, om ze toch redelijk hard te krijgen en ook heb ik er een keer wat ei-albumine aan toegevoegd, wat ook prima werkte, dit was ongeveer 5%, maar dat zal niks afdoen aan de rest van het recept omtrent samenstelling.
groetjes Kenny
over een andere boeg?
- ron crumbach
Ziet er goed uit je recept, ik persoonlijk vind er teveel ingredienten in zitten en volgens mij is dit geen goedkope boilie. Maar als je erop vangt en je hebt er vertrouwen in dan zou ik zeggen doe je ding.
Groet Ron
Groet Ron
-
Hoi Ron,
Het is inderdaad een vrij 'dure' boilie, maarja vangen doet t zeker ja en ik moet zeggen dat ie qua geur en smaak redelijk afwijkt van hetgeen ik hiervoor heb gemaakt. Ik draai de boilies ook het liefst in kleiner formaat (14mm) om het voer zo meer te kunnen verspreiden zonder dat het financieel helemaal uit de hand gaat lopen (arme student he!). Ik weet wel dat een kilo 22mm evenveel weegt als een kilo 14mm (logisch...) maar met dat kilo'tje 14mm bereik ik toch 'meer vis' heb ik het idee.
greetz Kenny
Het is inderdaad een vrij 'dure' boilie, maarja vangen doet t zeker ja en ik moet zeggen dat ie qua geur en smaak redelijk afwijkt van hetgeen ik hiervoor heb gemaakt. Ik draai de boilies ook het liefst in kleiner formaat (14mm) om het voer zo meer te kunnen verspreiden zonder dat het financieel helemaal uit de hand gaat lopen (arme student he!). Ik weet wel dat een kilo 22mm evenveel weegt als een kilo 14mm (logisch...) maar met dat kilo'tje 14mm bereik ik toch 'meer vis' heb ik het idee.
greetz Kenny
pluk de dag, ga vissen!!!