Red Devil (van Sterckx) en Garlic Rubin Red (van Proline)


Plaats reactie
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

27-10-2010 08:03

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een partijtje Red Devils gekocht en dacht dat dit een boillie was die alleen via Eddy Sterckx te koop was. Maar nu zag ik onlangs bij Wout van Leeuwen een freezerbait van Proline liggen. Dit was de Garlic Rubin Red... Deze bol leek, rook en proefde hetzelfde als de Red Devils. Iemand enig idee of dit dezelfde bol is of dat het een goede kopie is van Proline?

Ik weet dat Stercks samenwerkt met Proline, en je krijgt je Sterckx Freezers ook in Proline zakken, maar wat ik begreep was dat de recepten van Sterckx exclusief door hem geproduceerd worden.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-10-2010 08:44

Als ik op de site van Eddy kijk zie ik toch ontzettend veel dezelfde dingen staan hoor..

Het zal allemaal wel.. geloof nooit dat het allemaal zo exclusief is...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

27-10-2010 11:29

Eddy Sterckx is test visser van Proline,
en maakt ook zelf bollen met extra toevoegingen t.o.v. de standaard bollen van proline.

De Red Devil is volgens mij gebaseerd op de GRR, maar met extra toevoegingen en gemaakt door Eddy zelf.
Of dit alles van invloed is op de vangsten laat ik in het midden (heb er zelf nog nooit mee gevist) maar heb gehoord dat mensen er wel enthousiast over zijn.

Gr.

Berry
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

27-10-2010 13:38

Je koopt op dit moment voldoende goede boilies van rond de € 4.50 hier in Zuid Holland die net zo goed zijn.
En wat betreft Eddy die heeft zijn eigen mix die net anders is dan de boilies van Proline zelf.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-10-2010 20:43

"Sticks, een nieuw en uniek product, zoals je dit van mij gewend bent" :lol:

hij heeft inderdaad wel wat aparte smaakjes enzo, maar uiteindelijk komt het voor 80% toch op hetzelfde neer.. behalve dat je ervoor naar België moet rijden dit dat..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

27-10-2010 21:12

Berry Kuiper schreef:Eddy Sterckx is test visser van Proline,
en maakt ook zelf bollen met extra toevoegingen t.o.v. de standaard bollen van proline.


Test visser of PR visser... Zelf maakt ie niks, doet proline..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-10-2010 21:38

Ben er in getrapt ...... en niet erg tevreden, maar dat ligt natuurlijk aan mij en de plekken waar ik gevist heb.

In alle gevallen won de tijgernoot met gemak, prijs vergelijking doorstaan de ballen van Eddy dus ook niet.

Verder heb ik geen mening.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

31-10-2010 09:58

Voor zover ik weet lijkt de red devil veel op de GRR alleen met wat extra toevoegingen. Op de GRR heb ik berst goede resultaten geboekt maar dat zal ongetwijfeld ook afhankelijk zijn van het water. Ik vis ermee op een rivier.
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

01-11-2010 18:24

Ik vroeg het me gewoon af, ze lijken in ieder geval heel erg veel op elkaar.

Maar goed, ik heb er pas 1 sessie mee gevist dus over de vangstkwaliteit van de bol kan ik nog weinig zeggen.

Hoor er inderdaad heel veel mensen positief over.

Ik denk zo en zo dat er tegenwoordig heel veel "dezelfde" bollen zijn van verschillende merken.

Als een smaak/ingredient goed blijkt te werken gaan ze allemaal een bol produceren met deze smaak...

De een zal misschien kwalitatief iets beter zijn dan de ander...

En de ene visser zal enthousiaster zijn over het ene merk, en de ander vind dat merk helemaal niets...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-11-2010 08:35

De ene visser heeft de mogelijkheid om op de momenten dat het kan meer van die zooi te gebruiken (en niet in de minste gevallen heeft dat met sponsoring te maken hoor, of in Eddy's geval ook zijn eigen balletjes).

Kwalitatief doet het bijna niet onder voor een ander, tenminste, als je de praatjes op de sites moet geloven. Als ik 20kg bollen op een 4-5 dagen gebruik dan hoeven het van mij geen Trigga's te zijn van 15euro de kg bijvoorbeeld.

Doen waar je jezelf goed bij voelt, dan kun je meer genieten. Staar je niet blind op de mannen met de Merkpetjes en Kleding, dat telt toch niet..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-11-2010 10:11

Waarom neem je geen contact op met Eddy zelf en vraag het hem maar eens, dan kun je al je informatie winnen die jij wil stellen. Zelf heb ik geen klagen over de Red Devils van Eddy, breek ze voor de lol maar eens beide open en zoek de verschillen en die ga je zeker vinden, maar zoals ik al zei neem maar eens contact op en vraag het Eddy zelf maar eens.

mvg; jan
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

02-11-2010 20:41

Ik zal je niet zeggen wat derg bollenfabrikanten die zelf vissen aan kg per DAG er in gooihen.
Dan lig je ver achter met 20 kg,de reden ze willen gewoon dat een ander er gewoon geen of weinig afroomt op sommige stukken,om de fotogeilheid en vissen op zijn side te zetten. :lol:
groetjes aan die belg van die duitse hollander.
m,f,g der ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-11-2010 20:50

ron thijsen schreef:Ik zal je niet zeggen wat derg bollenfabrikanten die zelf vissen aan kg per DAG er in gooihen.
Dan lig je ver achter met 20 kg,de reden ze willen gewoon dat een ander er gewoon geen of weinig afroomt op sommige stukken,om de fotogeilheid en vissen op zijn side te zetten. :lol:
groetjes aan die belg van die duitse hollander.
m,f,g der ronnie.



Mag ik vragen waar je dit op baseert Ron? Meer dan 20kilo PER DAG? :roll:

On topic: volgens Eddy zelf zijn de Red Devils wel degelijk iets anders dan de Garlic Robin Red ook al worden beide geproduceerd in de Proline fabriek.

Tsja, we moeten de man dan maar op zijn woord geloven he? Ik heb overigens met beide goed gevangen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-11-2010 20:53

ik sluit me hier helemaal bij aan niks te klagen, :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-11-2010 08:20

Eus Molewijk schreef:On topic: volgens Eddy zelf ..




Tsja, we moeten de man dan maar op zijn woord geloven he? Ik heb overigens met beide goed gevangen.


Iemand die ergens belang bij heeft vertrouw ik voor geen ene meter, eigen ervaringen zijn des te belangrijker voor mij. Eddy kan zoveel zeggen..

Waarbij ik niet zeg dat er iets niet waar is, of wel. Ik hecht er de minste waarde aan, dat is alles..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-11-2010 08:39

Ik heb ook gevangen met de Red Devils van Eddy, meer dan ooit tevoren overigens maar maakt dat de boilies zoveel beter is de vraag die ik mij stel?

Toen ik de boilies bestelde, wilde ik geen freezerbaits omdat ik dacht die niet goed te kunnen houden na het weekend. Volgens Eddy was dit onzin aangezien je per man toch wel 50KG boilies in een lang weekend gebruikte dus de houdbaarheid was niet aan de orde .......... (slik). Is toch een coole 225 euro aan voer dat je in het wter kiepert zonder enige garantie op vis.

De keer dat ik er later eens mee ging vissen had ik mijzelf bedacht dat ik toch meer met de voerpyramide wilde doen, dus .....

Eerste dag een strook langs een oever gevoerd met 6 - 7 kilo Red Devil. 's nachts niet gevist maar lekker geslapen.
2e dag zelfde strook maar dan met 4 -5 kilo Red Devil en 's nachts gevist en de eerste karpers op de kant.
3e dag zelfde strook amar dan met 2 - 3 kilo Red Devil en 's nchts meer vissen op de kant en ze begonnen zelfs overdag al op de kant te klimmen.

Conclusie Red Devil is goed vs Voer pyramide is goed ..........
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-11-2010 09:42

Sven van Anrooy schreef:
Iemand die ergens belang bij heeft vertrouw ik voor geen ene meter, eigen ervaringen zijn des te belangrijker voor mij. Eddy kan zoveel zeggen..

Waarbij ik niet zeg dat er iets niet waar is, of wel. Ik hecht er de minste waarde aan, dat is alles..


Tsja Sven, aangezien het toch bijna niet te controleren is (de ballen zien er vrijwel identiek uit) geef ik de man wat krediet en geloof ik hem.

Het staat buiten kijf dat er met de balletjes van hem goed valt te vangen, dit is in het verleden en heden toch wel aangetoond. Ook de GRR van Proline hebben de nodige vissen op de mat gebracht.

Mochten deze twee toch hetzelfde blijken te zijn ben je bij onzen Eddy toch wel een stukje voordeliger uit, de rit naar Belgie uiteraard niet meegerekend maar das voor mij niet zo'n punt aangezien ik regelmatig afzak die kant op.

Vind wel dat je gelijk hebt dat je niet iemand zomaar op z'n woord moet geloven, ik heb het zelf ook meer op eigen ervaring maar om nu een Red Devil en een Garlic Robin Red boilie naar het lab te sturen om te laten analyseren gaat me toch net wat te ver. :)

En aan de andere kant, who cares? Als iets goed vangt zal het me jeuken wat er nou exact wel of niet in zit. Vangen moeten ze, niets meer en niets minder. Nouja, het zou ook wel leuk zijn als ze ook nog eens niet slecht zijn voor de gezondheid van de vissen. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-11-2010 13:04

Eus Molewijk schreef:En aan de andere kant, who cares? Als iets goed vangt zal het me jeuken wat er nou exact wel of niet in zit. Vangen moeten ze, niets meer en niets minder. Nouja, het zou ook wel leuk zijn als ze ook nog eens niet slecht zijn voor de gezondheid van de vissen. ;)


En hier is de bewuste spijker op zijn kop geslagen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

23-11-2010 22:11

Het gaat mij er ook niet om om Eddy in een slecht daglicht te stellen hoor.

Ik vroeg het mij gewoon af. Het ging mij er vooral om dat ik bij Eddy gelijk 50 kg af moet nemen en ik dat niet kwijt kan in mijn vriezer. Nu is dat opgelost door met meerderen te bestellen en dan te verdelen.

Daarnaast had ik de Garlic van proline nog niet gezien in de vriezer voordat ik red devils ging halen. Het voordeel van de Prolines is dat het wat kleinere hoeveelheden te gelijk zijn.

Ik ga er vanaf het voorjaar actief mee vissen, dus zal mij gaan benieuwen of ze echt zo zijn als sommigen zeggen (vis opleveren waar normaal bijna geen vis uitkomt).

Eddy is gewoon een toffe peer, gezellig staan praten tijdens het afhalen van de Red Devils.
Gebruikersavatar
james hazenberg1974
Berichten: 14
Lid geworden op: 19-09-2009 15:05
Locatie: groningen

13-12-2010 13:32

jan de jager schreef:Waarom neem je geen contact op met Eddy zelf en vraag het hem maar eens, dan kun je al je informatie winnen die jij wil stellen. Zelf heb ik geen klagen over de Red Devils van Eddy, breek ze voor de lol maar eens beide open en zoek de verschillen en die ga je zeker vinden, maar zoals ik al zei neem maar eens contact op en vraag het Eddy zelf maar eens.

mvg; jan

ben het helemaal met je eens
topjaar gehad afgelopen jaar
Frank Schoemaker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08-01-2011 16:19
Locatie: Elst

11-01-2011 20:05

Ik heb afgelopen jaar met robin red van proline gevist met een maat en 6 vrienden van mij op het zelfde water in dezelfde week met red devils.

ik vond het verschil niet erg merkbaar, we vingen allemaal goed, alleen de red devil was zeer intrek bij de steur & meerval.
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

12-01-2011 23:30

Op het moment dat andere vissers op een water karper vangen en jij niet, dan ligt het vaak aan het aas.
Dat is nu de invloed van de commercie en dat buit ES sterk uit.

En dan die schrijfsels van deze man.
Wat een eigen dunk
Hij vindt zichzelf een held die de jeugd nodig heeft en vergelijkt zichzelf met Rini Groothuis.
Grote karpers vangen kan hij inderdaad.
En om karpers behoort het te draaien en niet om Eddy.

Hij is trouwens wel een stuk knapper dan mijn persoontje. :lol:

met lelijke groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-01-2011 08:34

Want Eddy is een "echte" visser hoor.. Zoals een visser hoort te zijn..

Trok laatst in een verveelde bui "I'ts My Life" weer eens open. Verder dan 2 pagina's ( en zesendertig keer het woord kilogram achter een getal hoger dan 15) kwam ik niet. Notabene hetzelfde stuk dat ie er weken van karpers verspelen tussen takken voor nodig had om erachter te komen dat het niet zo'n slimme stek was.

"Eddies Stercke Verhalen"..

En H., zo knap is ie ook niet hoor..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie