Freezers, hoelang houdbaar?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

27-09-2010 14:54

Mensen,

Ik vis al enige tijd met volle tevredenheid met de Freezers van Proline/Eddy Sterckx. Echter heb ik nog een goede 5kg freezers over van afgelopen jaar (april 2009) ongeopend. Nu merk ik toch tegenover mijn pas gedraaide boilies dat ze echt een stuk achteruit gaan. Nu kwam de vraag in me op hoelang zijn freezers vanaf productiedatum ongeveer houdbaar?
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-09-2010 15:05

Zolang je ze gelijk in vriest lang genoeg

Als jij een zak opent,en ermee gaat vissen kunnen ze (Zeker in een emmer) binnen 2 dagen wit uit gaan slaan,is dit maar een beetje het geval en vries je ze weer in,en je haalt ze een paar dagen later er weer uit,zijn ze binnen de kortste keren helemaal wit. In dit geval,ga je er mee vissen,zorg dan da je ze in een droogzak hebt en in de wind kan hangen (Droge conditie's)dan kunnen ze een hele lange tijd mee,en kan je ze ook opnieuw invriezen. kwaliteit gaat wel iets achteruit,maar een verrotting proces zal je ontlopen.

maar hier zullen andere weer hun eigen ervaring mee hebben

Dit is iedergeval mijn ervaring
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

27-09-2010 19:10

Het wil ook wel helpen om je zakken vacuum te laten trekken.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

27-09-2010 21:51

Dat vraagt ie niet. Hoelang zijn ze houdbaar na productie in de vriezer, dat is de vraag.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-09-2010 22:03

Ook in de vriezer blijven spullen niet onbeperkt vers natuurlijk. Als ik zelf spullen na een maand of 4-5 nog heb liggen probeer ik het toch rap op te vissen, na een half jaar is de kans dat ik het nog gebruik niet groot meer.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-09-2010 21:55

Invriezen is ook niet stoppen van het bedervingsproces, eigenlijk een zware vertraging. Heb in mei verse bollen laten maken bij PL, die durf ik van de winter wel in te zetten nog. Kilootje of dertig nog denk.

Langer als een krap jaar heb ik het nooit gedaan, dan gaat de lade recht ondersteboven de kliko in ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

29-09-2010 23:02

Ok nog maar een keer dan.
alle huis tuin en keuken vriezers hebben een koude indicatie die aangeduid wordt met * tjes.
1* {ster} geeft aan dat deze tot -10gr celcius koelt, dit is voldoende om de meeste spullen voor een maand houdbaar te krijgen.
2** geeft aan dat er een temperatuur behaalt wordt van -15 wat volstaat voor 3 maanden houdbaarheid.
3*** geeft aan tenminste -18 graden te halen en dit hebben gelukkig de meeste vriezers.
Hierin kan je etenswaar bewaren tot de bekende tht.
De tht is in de meeste gevallen van diepvries voedsel 1 jaar vanaf productie datum.

Dit zegt niet dat iets bedorven is na 1 jaar maar wel dat er dusdanig schade is ontstaan het product dat de kwaliteit achteruit gaat.
In ons geval van boilies is er altijd schade na invriezen, deze is alleen te verwaarlozen en is vaak alleen zichtbaar in de vorm van vriesbrand [uitdroging].
Om nu te zeggen dat je dan zomaar alles in de kliko moet dumpen is wel wat vergezocht in mijn beleving.
Aan de andere kant ben je misschien niet helemaal slim bezig dat je het zover laat komen.
Dit getuigt van slechte inkoop of slecht voorraad beheer :wink:

Zelf heb ik wel eens een zakje van 2 jaar oud ingezet en dat is niet slecht bevallen 8)
Plaats reactie