Tijgernooten Mais Hennep zaad


Plaats reactie
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

30-08-2010 19:16

Hallo

ik heb vandaag 1kg tijgenootjes gehaald 1k mais en 1k hennep zaad

nu heb ik de 1kg tijgernootjes in de week en de mais en hennep ook

ik laat de tijgernoodjes 2-3 dagen weken dan 3 kwartier koken hoe kan ik ze daarna het best bewaren met slijm laag enzo

ik laat de mais 1-2dagen weken dan koken hoe kan ik de mais het beste dan bewaren

ik laat de hennep 1 dag weken dan koken totdat ze kiemen hoe kan ik ze dan het beste bewaren

en hoe kan ik hennep uit blik het beste bewaren

Bedankt Jordy Reith
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

30-08-2010 20:05

je tijgers in een afgesloten emmer in kookvocht op een donkere plaats .. mocht er een laag schimmel op komen kun je die er zo vanaf halen en je tijgers weer gebruiken .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

30-08-2010 21:54

je kunt ze ook gewoon invriezen en ik kook mun hennep ook altijd?
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

30-08-2010 22:20

stefan broks schreef:je kunt ze ook gewoon invriezen en ik kook mun hennep ook altijd?


ik vraag gewoon hoe je het beste al dat spul kunt bewaren nadat je het heb laten weken/koken
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

31-08-2010 11:12

Hennep moet je helemaal niet bewaren, de attractie zit in het verse kiemen, 24u voorweken en koken wat je nodig hebt, elke keer vers meenemen.
Mais kan je tot een dag of 4 bewaren in een afgesloten emmer, daarna wordt het zuur, veel mensen zien het dan als een anti-brasem voer, ik geloof daar niet in, mais is veel te goedkoop om dat soort risico's te nemen.
Als je tijgers gekookt zijn en je laat ze afkoelen in een afgesloten emmer en krijg je een slijmlaag, bewaren in hun eigen kookvocht, je hebt immers de suikers en olie eruit gekookt wat nu in het water zit.
Ik denk dat een kilo tijgers een week meegaat? Dus geen zorgen, gewoon in de emmer bewaren.
Nog een ding, niet tijdens het afkoelen de deksel van de emmer halen om te kijken, het slijmen is dan gelijk afgelopen.

Succes Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

31-08-2010 16:30

Rick van Sinderen schreef:Hennep moet je helemaal niet bewaren, de attractie zit in het verse kiemen, 24u voorweken en koken wat je nodig hebt, elke keer vers meenemen.
Mais kan je tot een dag of 4 bewaren in een afgesloten emmer, daarna wordt het zuur, veel mensen zien het dan als een anti-brasem voer, ik geloof daar niet in, mais is veel te goedkoop om dat soort risico's te nemen.
Als je tijgers gekookt zijn en je laat ze afkoelen in een afgesloten emmer en krijg je een slijmlaag, bewaren in hun eigen kookvocht, je hebt immers de suikers en olie eruit gekookt wat nu in het water zit.
Ik denk dat een kilo tijgers een week meegaat? Dus geen zorgen, gewoon in de emmer bewaren.
Nog een ding, niet tijdens het afkoelen de deksel van de emmer halen om te kijken, het slijmen is dan gelijk afgelopen.

Succes Rick


oke maar als ik de hennep laten weken en dan waar moet ik het dan opbergen om van te voren iets te pakken en te kooken
gewoon in de koelkast ineen emmer foso??
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

02-09-2010 08:44

Je moet gewoon goed plannen, hennep kan je een dag of 4 laten voorweken, daarna wordt het snel slechter, dus minimaal een dag voor je gaat vissen hennep laten weken in een afgesloten emmer in de schuur.
Hoe verser je het meeneemt, hoe beter de respons.


Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
jasper korll
Berichten: 170
Lid geworden op: 14-07-2007 15:58
Locatie: Utrecht

06-09-2010 17:21

ik gebruik gewoon duivenvoer met gedeelte tijgers erin als ik een mix wil en met tijgernoten vissen..
tijgers heb ik in bakjes in me vriezer liggen en duivenvoer maak ik ff snel klaar en ik heb een mix..
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

18-11-2010 17:21

even een vraagje, hoef je duivenvoer niet te koken? omdat vogels het ook zo eten?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-11-2010 18:16

Ik zou het toch maar wel doen. Al is het alleen maar om te voorkomen dat het uit gaat zetten in de karper als het niet goed is opgezet na het weken..

Verschil tussen een karper en een vogeltje hoef ik je niet uit te leggen denk ik..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

18-11-2010 18:20

@stefan

is dit de eerste keer dat je met duivenvoer voer?, of heb je het al meerdere keren gedaan?

gr
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-11-2010 19:07

tijernoten en een deksel openen en het slijmen is afgelopen ?
tijgernoten kan je maar een week goed houden ?
hennep voorweken en direct na het koken het beste ?

allemaal nieuw voor mij. tijgernoten laten slijmen is niet zo moeilijk.tijgernoten kan je ook direct koken.een uurtje koken en dan wegzetten in een emmer.zorg dat de tijgers mooi rond geworden zijn.verder uitzetten doen ze dan nietmeer.zorg dat je niet te veel water bij je tijgers heb.gewoon 1,5 cm onder water laten staan.deksel eraf halen is geen ramp.je moet er alleen niet met je klaauwen aan zitten.de bacterie die aan je vingers zit stopt het proces.ik heb tijgers hier staan van 4 weken oud,staan in de tuin en zijn perfect.net behang lijm.

hennep weken ? waarom ? hennep moet je alleen laten kiemen meer niet.dus gewoon gelijk koken is ook geen probleem.zodra het kookt kan je het na 5 minuten uitzetten en wegzetten.1 dag later zijn ze goed voor het vissen ermee.
en zowel alle particles dienen gekookt te worden,de karper leeft onder water,een parkietje niet.particles zuigen water op en worden dus groter dan ze in de zak zijn.de reden dus waarom je ze koken moet.bij warmte zetten de particles uit.en daarna zuigen ze zich vol.vreet een karper ongekookte particles zet deze dus uit in zijn maag.en krijg je dus met een beetje pech een dooie karper aan de oppervlakte.niet doen dus !
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

18-11-2010 19:18

simon eigelijk was dit dan de 2e keer, maar ik kwam dit topic toevallig tegen. maar zoals hennep liet ik ook eerst 1 dag voorweken tussen de tijgers. daarna 45min gekookt, maar nu kwam ik er dus achter dat dat helemaal niet hoeft met hennep. maar ik heb nog een emmer staan an 5 weken oud maar ik kom er niet aan toe om weg te gooien, maar dat ga ik wel doen, ik had teveel gemaakt en niet gebruikt, dus wel zonde vind ik.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

18-11-2010 19:34

oei, maar ik zou je hennep wel koken, of je moet drijvend willen vissen:P.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

18-11-2010 20:16

[quote="Sven van Anrooy"]Ik zou het toch maar wel doen. Al is het alleen maar om te voorkomen dat het uit gaat zetten in de karper als het niet goed is opgezet na het weken..

Da's zacht uitgedrukt. De vissen gaan er gewoon dood van.
Tijdje terug een controle van een BOA gehad. Prima kerel, want hij graaide gelijk in mijn emmer met (natuurlijk geweekt en gekookt) duivenvoer.

Zoiets als ==> Pannenkoeken zijn lekker, maar een heel pak pannenkoekenmix zo naar binnen werken...wordt ook een retourtje eerste hulp (of excl terugweg..).
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

18-11-2010 21:01

simon als u goed leest staat dit er ook bij

''maar ik kwam dit topic toevallig tegen. maar zoals hennep liet ik ook eerst 1 dag voorweken tussen de tijgers. daarna 45min gekookt,''

astu

leen snoek, ik denk dat u het wat verkeerd begrijpt, iedereen weet toch dat je zoals tijgers en zo eerst moet weken en koken toch. en zoals pitten en zo moet voorweken, voor de blauwzuur toch.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-11-2010 21:30

stefan laurijssens schreef: iedereen weet toch


dat je zoals tijgers en zo eerst moet weken en koken toch. en zoals pitten en zo moet voorweken, voor de blauwzuur toch.


Door die laatste toch geef je zelf al aan dat je het niet zeker weet ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

18-11-2010 22:16

sven als je het zo bekijkt klopt het wel ja, eigelijk zou iedereen het moeten weten.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-11-2010 22:24

Het is niet Mischien of Toch?

Dit MOET je inderdaad weten,eigenlijk is het vanzelfsprekend. net zo vanzelfsprekend als schijten. Vreet je puur wit brood zonder iets en veel,dan gaat je maag het ook niet meer leuk vinden ;)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

19-11-2010 00:02

Koken van particles heeft een heel belangrijke functie, namelijk het ontsluiten van het zetmeel.
Hierdoor worden ze voor een karper veel beter verteerbaar en mogelijk ook aantrekkelijker, qua smaak.

Je kunt warmte ook gebruiken, om de inweektijd helemaal overbodig te maken.
Heet water erop (50 graden Celsius) en op temperatuur houden voor een dag.
Hoe? uittesten, b.v op de kleinste pit en laagste stand van je gasstel.

Lijkt me vooral voor kippenmaïs wel een vernieuwend idee, omdat bij deze methode, verschillende wateroplosbare voedingsstoffen in het weekwater komen.
Je moet er dus wel voor zorgen, dat het water indampt en ook dat je de boel regelmatig omschudt.

Zoek maar eens op hoe CSL gemaakt wordt.

Eigenlijk zou ik dit soort ideeën voor mezelf moeten houden natuurlijk, maar omdat ik nou eenmaal een aardige jongen ben …
Daarnaast, zijn we niet allemaal ouwe knorrepotten!

Het verhaal van het opzwellen van particles in de buik van een karper geloof ik overigens niet zo in.
Veel karperkwekers voeren namelijk bij met ongekookte granen.
Plaats reactie