Misselijkmakende boilielucht


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

24-08-2010 13:16

Ik vis de laatste tijd op een manier waarbij ik soms misselijk wordt van mijn eigen boilies. Ik draai zo vers mogelijk om ze daarna gelijk te drogen ( invriezen is geen optie) in mijn droogkast en dan in droogzakken. Deze droogzakken gaan mee tijdens mijn sessies. Ze zijn ( als ik ze opgesloten bewaar ) nogal schimmelgevoelig. Bewaren in emmers met evt. suiker enz. vind ik niks. Nu zit ik erover te denken om mijn boilies te flavouren, dat is iets wat ik al tijden niet meer doe maar een lekkere zoete peach of pineapple lucht is beter dan de beerputbollen die nu een meter van mijn strecher hangen. Wie heeft een goede suggestie of een flavour merknaam voor dit probleem.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
jeen jansen
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 13:14

24-08-2010 15:49

draai maar 50 gram gemalen potpoeri door je bollen....of doe anders eens een schone onderbroek aan... :lol: :lol:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-08-2010 17:07

Cor

waarom vind je suikeren eigenlijk niks? voordeel is dat je bollen lang genoeg goed blijven, en dat je ze in een afgesloten emmer kan bewwaren. Ok loop j eniet het risico met vochtig weer op schimmelvorming. Als je bollen dusdanig stinken dat het niet te harden is, denk ik dat je het met een flavour ook niet oplost :D
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

24-08-2010 17:10

Als ik een langere sessie draaide liet ik mn bollen gewoon drogen waarna ik ze in een grote zak deed. Daarna goot ik er een trigger overheen.....even goed schudden en weer laten drogen. De bollen gaan flink wat langer mee. In plaats van alleen flavour kun je ook een trigger er overheen gooien. Iets van een aminocompound of hoe ze het noemen. Ook een combinatie kan best. Wie weet kun je bij BFP terecht voor wat info en/of spullen. Aangezien je daar vlakbij woont :P

Mogenlijkheden zat dus :D Succes
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

24-08-2010 17:54

Je weet dat ik veel vis vanuit de boot Martijn, een emmer met bollen en suiker staat me gewoon in de weg. Tevens heb je veel gesmeer en geplak in de boot, ik heb het geprobeerd maar ik vind het niks.

Eino van BFP ken ik heel erg goed James, het is een neef en een oude vismaat van me. Als iemand nooit uitgeluld raakt over aas dan is hij het wel. :lol: Ik heb ook wel ingredienten en o.a een mulberryflavour van hem geprobeerd en ik moet zeggen dat ik op de goede weg ben. Ik wil gewoon graag de mening van meerdere mensen horen. Ik vis nooit met flavours, triggers of wat dan ook. De testbollen van afgelopen zondag ruiken nu wel aanvaardbaar maar ik vind de smaak niet goed. Vandaar de hulpvraag op dit board.

Jeen. Je weet toch, ik draag nooit onderbroeken, vraag anders maar aan je vrouw. :wink:
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-08-2010 17:58

Qua ruimte zijn deze tonnnen misschien iets? bind je een touwtje aan en laat je naast je boot dobberen
http://link.marktplaats.nl/367811885
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

24-08-2010 18:13

Dat zijn de tonnen der tonnen. Mooi prijsje trouwens....
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

24-08-2010 19:10

In plaats van suiker kan je ook (beter ?) zout gebruiken. Heb een jaar of drie geleden bollen in zo'n zelfde soort (zuurkool)ton gedaan en van de week weer eens gevonden. Niks mis mee, geen schimmel oid. Boel gaat ook niet plakken met zout.

Je hebt deze tonnen ook een heel slag kleiner, worden veelal verkocht in watersportzaken voor zeilers en kanoërs om waardevolle spullen in mee te nemen. Probeer eens een grote als voorraad ton, en een kleintje om op de boot mee te nemen. Tonnen zijn lucht en waterdicht, geen stank dus !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

24-08-2010 20:22

Ik heb een paar tonnen van vergelijkbare kwaliteit. Het nadeel ( vooral in de nacht) vind ik het lawaai van deze dingen. Je moet ze in en uit de boot laten zakken, ze knallen tegen de romp door golfslag enz. Doe mij maar een zak met bollen die ik aan mijn huif hang, snel, droog en simpel alleen die lucht :-? .
Om de bollen voor langere tijd goed te houden zijn ze wel perfect, vooral met suiker en zout. Ik gebruik al relatief veel zout in mijn bollen, zoals eerder vermeld gebruik ik veel dagverse producten en door mijn zouttoevoeging kan ik daardoor twee dagen langer doen met mijn aas. Alleen vind ik het vaak een smeerboel worden als ik mijn bollen conserveer met veel suiker of zout, helemaal in een ruimte die niet echt groot te noemen is.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

24-08-2010 20:36

Hmmmmmmmmm,
koop dan een grotere boot :lol:
weet nog een knappe te koop liggen.
CarpeR Diem
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-08-2010 21:23

Tjah of een kleine dosering preserver toevoegen waardoor je net een paar dagen langer ermaa kan vissen
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

24-08-2010 22:45

Marco Mensing schreef:Hmmmmmmmmm,
koop dan een grotere boot :lol:
weet nog een knappe te koop liggen.


:lol: :lol: :lol: Ik heb al 3 boten, en mijn Eggercraftje doet het perfect Marco.
Afbeelding

Hoeveel zout doe je eigenlijk op bollen? een laag bollen en dan een laagje zout?en zo doorgaan tot de emmer vol is?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-08-2010 22:50

Klopt cor, laagje zout,laagje bollen. Heb het idee dat de bollen met zout ietsje minder hard worden dan met suiker. Zoals ik al aangaf, denk ik dat je met een beetje preserver dicht bij doel komt
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

24-08-2010 23:00

Vacumeren :wink:
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

24-08-2010 23:06

Het gaat er ook om dat meteen na het draaien en een dag drogen mijn vistrip vaak begint. De boilies moet ik dan ergens kwijt waar invriezen geen optie is. Ik heb daar dus een kilo of 125 aan het drogen en hangen in droogzakken. Om dat te voorkomen lijkt het me wel iets om ze in het zout te zetten. Dat neemt niet weg dat de lucht in de boot soms echt niet te harden is. Vandaar dat ik graag een andere lucht zou willen creeren dmv een geurstof o.i.d.
Het zal toch conserveren worden op de 1 of andere manier denk ik.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

24-08-2010 23:27

Volgens mij is de welbefaamde wasknijper de enige optie in dit geval..... :wink:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

25-08-2010 04:45

Yep,
hoop zout !
Ik gooide in zo'n standaard "zuurkoolvat", weet zo snel ff aantal liter niet, gerust 10+ kilo zout.
Laag bollen, kilo zout etc.
Daarna regelmatig nog de ton omgekeerd en laten rollen voor een goede verdeling.
CarpeR Diem
K. van den Herik

25-08-2010 07:14

Wil je de Extreme Smell, vaak nageaaapt trouwens, maar niet te evenaren, van Jacco fatsoenlijk doorkomen, helpt alleen vacumeren.

Anders nog eens met Heino babbelen en met Willem Peters. De pk waarde enzo
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

25-08-2010 08:31

jens breugelmans schreef:Volgens mij is de welbefaamde wasknijper de enige optie in dit geval..... :wink:



Dan heb je mijn neus nog nooit gezien Jens :-? :o Daar past geen knijper op.


Ik stop straks even bij Eino, eens kijken wat hij heeft te melden of aan te bieden. Vertrouwen vangt, en ik heb de laatste twee jaar net zo veel vertrouwen gekregen in deze bol, vandaar dat ik niet al te veel wil aanpassen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Plaats reactie