Voerstek maken....


Plaats reactie
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

23-08-2010 18:21

Geachte forumgenoten,

Aankomend weekend ga ik samen met mijn vismaat vissen op een redelijk groot meer. We gaan hier 3 dagen vissen (dus 2 nachten). Nu zijn ik en mijn vismaat inmiddels begonnen met de nodige voorbereidingen en hebben ideeen over hoe wij dit weekend willen gaan vissen. Ik wil graag jullie mening weten en eventueel wat tips and tricks.

Omdat het meer redelijk ver uit onze buurt is hebben we besloten niet voor te voeren.

Het haakaas wat wij gebruiken voor deze sessie:

- Zoete 20mm boilies
- Tijgernoten
- Zoete pop-ups

Als ondersteunend voer nemen wij:

- 10 kg kippenmais
- 2 kg hennep

Na de stekkeuze bepaald te hebben wil ik op deze manier gaan vissen: (heb de beschikking over een rubberboot)

Op dit moment zit ik er aan te denken om één voerstek te maken met tijgernoten en hennep (geconcentreerde voerstek) En die te bevissen met 2/3 geknipte tijgernoten aan de hair. (korstjes er deels om weg geknipt)


Daarnaast wil ik een tweede voerstek maken die wat meer verspreid ligt. Deze stek wil ik opbouwen met mais en boilies. En deze stek wil ik gaan bevissen met een pop-up of snowman of eventueel gewoon een single boilie aan de hair.



Ben benieuwd wat jullie vinden van deze ideeen. Tips en andere meningen zijn altijd welkom!

Karpergroet,

Martijn.
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

24-08-2010 11:38

Niemand?
Gebruikersavatar
Emile ZEEKOE
Berichten: 25
Lid geworden op: 03-08-2010 10:43
Locatie: Heerhugowaard

24-08-2010 15:47

Ik zou je graag van advies willen voorzien, maar kan dit niet omdat ik nog nooit een voerstek heb gemaakt. Maar is het nu niet zo dat er in principe (nog) volop natuurlijke voedselbronnen zijn voor de karper? Misschien dat je dan nu gaat overvoeren? Maar nogmaals ik weet het niet, ben maar een beginner.

Zelf ga ik van de week proberen om mijn eigen voerstek te creeeren. Ik ga 3 dagen voeren en op de 4e vissen. Ben van plan om de eerste dag 2,5kg duivenvoer (geweekt en gekookt) te strooien en 1 kilo boilies.
Tweede dag 1,5 kg duivenvoer en 1,5 kilo boilies. Derde dag 500 gram duivenvoer en 1,5 kilo boilies. Vierde dag klein beetje duivenvoer en heel klein aantal boilies bijvoeren.

Groet,
Emile
de beste visser is diegene die het meest plezier haalt uit zijn hobby
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

24-08-2010 20:02

Hmm oke,

Nog iemand die wat zinnigs te zeggen heeft over mijn manier? :) Ben slechts een beginner dus sta open voor advies!

Greetzzz
Geart van der heide
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-09-2009 10:23

25-08-2010 10:10

1e dag van aankomst zul je je stek al weten of nog bepalen .

In ieder geval voer 1e dag heel verspreid rondom je hotspots,
2e dag gewoon laten inslinken.

en maak 1 extra stek waar jullie niet vissen en bevoer die 2 dagen en vis daar de laatste dag op!.

meer nuttigs zou ik er ook niet van kunnen maken.

Misschien veel hennep en maden in het begin om ook de kleinere vis te lokken en de karper nieuwschierig te maken. daarna met kippemais en tijgers voeren.


het zijn een paar ideetje's, wie niet waagt, wie niet wint.
HELP!,
Ik kan geen avater uploaden wie kan me helpen? pbtje graag!.
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

25-08-2010 15:19

Geart van der heide schreef:en maak 1 extra stek waar jullie niet vissen en bevoer die 2 dagen en vis daar de laatste dag op!.


Dit vind ik inderdaad een goede strategie! Vissen een plek aanwijzen waar ze rustig kunnen azen en daarna vissen....
Jeroen Schouten
Berichten: 12
Lid geworden op: 09-02-2007 14:28
Locatie: Rotterdam

25-08-2010 21:14

Hallo
Je zegt dat je ver gaat vissen, hoe ver is dat dan?
Als je der 3 dagen gaat vissen, waarom neem je niet de moeite om 1 avondje voor te voeren, beetje peilen.
Heb je veel meer vertrouwen in je stek.
Plaats reactie