Frolic


Plaats reactie
niels hurkmans

20-08-2010 15:53

Ik wil gaan vissen met frolic, maar welke soort moet ik pakken, frolic mini de kleinere zak of de grotere zak?
en hoe kan ik ze goed aan de hair maken?
Ik zat te denken aan 2 brokjes met een plastic maiskorrel.

Mvg Niels
timon jansma
Berichten: 48
Lid geworden op: 07-02-2010 20:12

20-08-2010 16:43

Ik zweer persoonlijk bij de grote frolic. Dit is een bremmentrekker, laat staan die kleine *&^& brokken. :lol: Je kunt hem gewoon op de hair zetten, maar je kunt ook een baitband om de frolic heen doen. Je snijdt de brok aan een kant door midden, elastiek erom heen rollen, klaar!

Tip: gebruik de zoekfunctie op het board;)
niels hurkmans

20-08-2010 17:12

timon jansma schreef:Ik zweer persoonlijk bij de grote frolic. Dit is een bremmentrekker, laat staan die kleine *&^& brokken. :lol: Je kunt hem gewoon op de hair zetten, maar je kunt ook een baitband om de frolic heen doen. Je snijdt de brok aan een kant door midden, elastiek erom heen rollen, klaar!

Tip: gebruik de zoekfunctie op het board;)



Okey, bedankt voor de reactie!
dirk trilob
Berichten: 56
Lid geworden op: 01-04-2010 15:05
Locatie: utrecht
Contacteer:

20-08-2010 23:02

ik gebruikte altijd de grote frolic. met een boortje er helemaal door heen en dan een redelijk 'groot' stoppertje er op (zo'n V vorm). wat wel een nadeel is: ze lossen behoorlijk snel op in het water. na een uurtje of 2 moet je zeker verversen....

wat ik wel gehoord heb (maar nooit geprobeerd) is de brokken in de zon laten drogen. wel uitkijken voor loslopende honden of voor vogels :P

met frolic heb je trouwens wel veel last van brasem. ook heb ik er erg veel graskarper op gevangen en maar heel af en toe een mooie schub...
Gebruikersavatar
Alex Groothuizen
Berichten: 35
Lid geworden op: 08-05-2010 17:02

21-08-2010 12:00

De grote zowel de kleine frolic ideaal om met de pen te vissen.
Je kunt ze gewoon aan je hair bevestigen zoals een boilie

breek de grote vaak in 4en en bevestig dan 1 of 2 stukjes aan de hair en vissen maar handje gebroken frolics er omheen is vaak weer anders dan de rest doet :wink:
Laatst gewijzigd door Alex Groothuizen op 21-08-2010 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Mvg @lex.

Simpel, is het moeilijkst.!......

http://www.boilies.nl
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

21-08-2010 12:28

soak ze eens in zalm olie dan blijven ze langer goed aan de hair
Gebruikersavatar
Alex Groothuizen
Berichten: 35
Lid geworden op: 08-05-2010 17:02

21-08-2010 15:03

soaken kan natuurlijk ook,
dit kun je in verschillende doen zoals al aangegeven zalmolie, visolie, amiol zelfs in ketjap manis al zal deze de tijd aan je hair niet verlengen maar heeft wel een goede aantrekkingskracht.
doe er je voordeel mee
Mvg @lex.

Simpel, is het moeilijkst.!......

http://www.boilies.nl
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

21-08-2010 16:01

Ik heb er vroeger ook veel mee gevist, en het is een zeer leuk aasje al is het wel witvisgevoelig.

Wat je kan doen zodat ze langer aan de hair blijven is,

Je kan ze malen met een klein koffiemolentje en dan eitje erbij en koken en dus boilie's er van maken voor haakaas.

Wat ik ook vaak deed is gewoon 2 stuks in een panty goed strak erin met stukje flos dicht knopen en dan gewoon als boilie bevestigen aan je hair, daardoor blijven ze er dus gewoon aan en als het zacht word dan is de atractie ook nog eens beter.

GR Remko
niels hurkmans

21-08-2010 16:34

Bedankt voor de reacties! :wink:
Tim van Alem
Berichten: 32
Lid geworden op: 30-06-2010 09:19
Locatie: Den Haag

22-08-2010 11:24

Het makkelijkste is een lange hair, dan de hair door het gaatje van de frolic en dan het lusje van de hair weer over je haak heen en dan blijft die lang goed.

Gr. Tim
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

23-08-2010 12:46

Wat ik deed lijkt op Tim's methode maar ik vertrouw het niet om dat lusje over de haak te doen. Kan zo losschieten bij de worp en het lijkt me ook niet geweldig voor de inhaking.

Ik maakte een lange hair waarbij de lus van de hair heel groot was. Dan deed ik deze lus door het gat van de frolic, waarna ik de lus (die dus uit de frolic stak) om de hele frolic heen deed. Dan heb je een hair met de frolic eraan, alleen is de frolic nog helemaal heel en zo kan hij er behoorlijk lang aan blijven hangen. Het enige nadeel is dat het wel even lastig uit te zoeken is hoe groot het lusje moet zijn van je hair en hoe lang je de hair moet maken.

En zoals al eerder gezegd is kun je rekenen op brasem aanvallen :P
Plaats reactie