kiezen aas

Plaats reactie
richard van der vliet

06-04-2003 13:18

hallo,

ik wil dit jaar met mijn zelfgemaakte boilies gaan vissen, maar ik heb verschillende mixen en ik kan niet echt een keuze maken welke mix ik nou wil nemen voor dit jaar (ze vangen allemaal zo ongeveer gelijk), misschien kunnen jullie mij helpen door te vertellen op welke dingen jullie letten bij het maken van een keuze tussen verschillende mixen.
ik weet dat het misschien een beetje een domme vraag is, maar als je je eraan ergert, sla deze topic dan over.

mvgr Richard
Wouter Vennekens

06-04-2003 13:40

Mja , moeilijke vraag , ik volg gewoon mijn gevoel :smile:. Hangt er ook wel vanaf op wat voor water je gaat vissen , hoeveel je gaat voeren enz. Als je op een niet al te zwaar bevist water wat wil gaan voeren , dan zou ik een niet al te dure, simpele , makkelijk rollende mix pakken. Ga je echter gewoon instant vissen, kan je het misschien wat ingewikkelder maken , of misschien ook weer net niet, aangezien ze een simpele boilie waarschijnlijk al meer tegengekomen zijn , en misschien meer vertrouwen in hebben ( als er stevig mee gevoerd is ) , of misschien hebben ze er net geen vertrouwen meer in... Moeilijke vraag , eh :wink:
Robbert Spuijbroek

06-04-2003 13:55

Kijk met wat voor boilies op dat water gevist wordt (ook flavour) en gebruik dan een andere mix. Maakt opzich niet uit wat voor mix, aangezien je toch hetzelfde vangt, als je maar niet hetzelfde als de andere gaat gebruiken

Succes
Robbert
Hans van Moorsel

06-04-2003 14:07

Richard,

Eigenlijk moet je voor elk jaargetijde een andere boilie inzetten. Een variatie op een mix waar je vertrouwen in hebt kan al voldoende zijn. Hiermee bedoel ik dan zoet, zout, gekruid of neutraal. Als het inderdaad maar iets anders is als waar over het algemeen mee gevist wordt. Om je in deze tijd van het jaar wat opweg te helpen, kijk ff onder de topic "Honing boilie's" naar de posting die ik vanmorgen geplaatst heb!

Succes,

Hans
richard van der vliet

06-04-2003 14:37

hans en robbert,

das dus een beetje het probleem, degene die vissen waar ik ok vis, vissen steeds met andere boilies (readymades), dus is het moeilijk vast te stellen met watvoor boiies zij vissen.
maar ik denk dat ik zowieso al een voorsprong heb op hun kwa aas omdat ik met zelfgemaakte boilies vis die niet helemaal stijf staan van de chemicalien.

mvgr Richard
Robbert Spuijbroek

06-04-2003 14:47

Dan is het zelfs beter, want dan zijn ze niet gedresseerd op 1 smaak.. toch?

mvg
Robb
Plaats reactie