Houdbaarheid freezers in diepvries


Plaats reactie
Frans Geurts
Berichten: 19
Lid geworden op: 27-06-2007 08:16

11-08-2010 08:42

Ik heb eigenlijk een hele simpele vraag die ik met de zoekfunctie even niet terug kon vinden:

Hoe lang zijn freezers eigenlijk houdbaar in de diepvries? Ik neem eigenlijk aan dat deze geen eeuwig leven hebben in de vriezer. Of dat het in elk geval de kwaliteit niet meer ten goede komt..

Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-08-2010 23:46

je geeft het zelf al aan,naarmate ze ouder worden,ze steeds een beetje achter uit gaan.ik persoonlijk vis het liefstmet zo vers aas mogelijk.dat mijn freezers nog warm zijn aan de waterkant ;)
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

20-08-2010 15:38

hoi
ze behouden best hun vangkracht,als je ze een jaar in de vriezer laat zitten worden ze wel al wat droger.
dus een jaar kan je ze zeker wel laten liggen,dan kan je ze nog goed gebruiken.heb toevallig een zak proline liggen van vorig jaar juni,zijn nog goed.
heb geen ervaring met boilies die 2 a 3 jaar in de vriezer liggen,dus heb je freezers gewoon binnen een jaar opvissen.
groet peter
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

30-08-2010 15:01

Hangt dit ook niet af van de triggers die in de boilies zitten? triggers zullen zeker ook een beperkte tijd echt goed hun werk kunnen doen, of niet oneindig houdbaar zijn, ook al zitten ze in de vriezer, de vangkracht neemt wel af.
Vocht etc. trekt eruit en ook e.a. aan triggers, flavours etc. ( ontdooien iclusief het ijs wat uit de boilies komt )
En dan ook nog eens van de soort trigger die erin zit?

Beste te gebruiken, binnen een half jaar na aankoop voor de meeste freezers wat mij betreft, sommige door bepaalde triggers beter binnen 3 maanden.
Alles wat langer als 6 maanden tot een jaar in de vriezer ligt gebruiken om te voeren wat mij betreft ( niet dat boilies bij mij zo lang de tijd krijgen in de diepvries om te liggen ).

Dus ook al freezersbaits, heb ik toch het liefst zo kort mogelijk in de diepvries liggen... ga liever een paar keer extra halen.
Ivo Hovius
Berichten: 9
Lid geworden op: 11-08-2010 22:28

30-08-2010 15:43

Ik hou zelf maximaal 3 maanden aan, is een voorraad freezers niet op na 3 maanden; hup, de prullenbak in.

Reden hiervoor; overgrote deel van de spullen die je in de supermarkt koopt is het advies om na invriezing binnen 3 maanden te gebruiken, ik hou zelf deze regel ook aan voor boillies in de vriezer.

Wellicht kan het wat langer, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit langer met een voorraad heb gedaan dan 3 maanden.
Plaats reactie