Vacumeren/invriezen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

07-08-2010 16:07

In sept. ga ik naar Frankrijk. Ik wil dit keer mn boillies vacumeren. Nou vroeg ik me het volgende af.

Kan ik de boillies het best laten drogen, direct daarna vacumeren en dan in de vriezer stoppen en dan bevroren meenemen of laten drogen, daarna in de vriezer en net voor vertrek vacumeren?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

08-08-2010 13:13

Ik zou ze na het drogen gelijk vacuumeren en daarna in de vriezer en dan bevroren meenemen.
Als je ze uit de vriezer haalt en dan vaccuumeert heb je kans dat de zakjes lek gaan omdat de boilies dan nog hard zijn en dan is een klein puntje op de boilie al genoeg om het zakje lek te laten gaan.
Je kunt het mi. niet helemaal voorkomen dat er is een zakje lek gaat maar dat is geen probleem, gewoon de zakje(s) die lek zijn het eerst gebruiken.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Ricardo van Malestijn
Berichten: 74
Lid geworden op: 27-10-2006 17:49
Locatie: Barneveld

25-08-2010 08:33

Ik ben van de zommer ook een week naar frankrijk geweest.
Me bollen heb ik eerst laten drogen en toen ingevroren en daarna pas vacumeeren en dan weer de vriezer in.
Heb totaal geen last van lekken gehad. Maar dat licht meschien ook wel aan de zakken.
Let wel op dat je ze niet te strak vacumeer want dan vervormen je bollen wel, al kan dat ook goed werken.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-08-2010 09:17

gewoon zoals je al aangeeft, drogen dan vacumeren en dan de vriezer in... moet goed gaan ;) ik heb zelf zo'n kleine vacumeermachine en die werkt prima, ooit gekocht bij de blokker... en die vervormt de bol soms wel een beetje maar dat maakt niks uit want ook met niet ronde bollen vang je gewoon ;) en daarbijdraai ik met de hand dus zo en zo zijn ze niet echt rond :P

succes
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

25-08-2010 16:22

Om lekke zakjes te voorkomen het verhaal gewoon omdraaien :wink:

Draaien, drogen , invriezen, ontdooien, vacumeren en wegwezen

Vacuum verpakkingen in de vriezer gaan vaak lek door het hard worden van zowel verpakking als vulling, het minste stootje is dan al funest 8)
Plaats reactie