winter en zomer boilie?


Plaats reactie
valentijn trossel
Berichten: 61
Lid geworden op: 27-05-2010 20:29
Locatie: zandvoort

31-07-2010 00:12

waarom gebruik je in de winter bijvoorbeeld juist een ander recept voor je boilies?


gr
Steun de KSN en wordt lid!
meer info: http://www.karperstudiegroep.nl
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

31-07-2010 07:56

Ik gebruik gewoon dezelfde boilie. Hooguit dat ik 1 of 2 ingredienten iets verlaag en tarwekiemen toevoeg, maar das heel zelden.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

31-07-2010 08:33

Omdat de stofwisseling minder snel verloopt dus ook de doorvoer van je aas.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

31-07-2010 16:28

Maar is de stofwisseling ook van toepassing als je single hook vist of max. 5 boilies bijvoert?

In dat opzicht lijkt mij dat totaal niet van toepassing en kan je dus makkelijk dezelfde boilie blijven gbruiken. Gewoon een kwestie van je voerhoeveelheid aanpassen.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

31-07-2010 17:04

Dat is de vraag niet J.W


Hij vraagt niet om recepten of dingen toe te voegen of weg te laten.

Lees jij dat zo ik namenlijk niet.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

31-07-2010 23:26

Nee, hij stelt de vraag waarom en zegt daar duidelijk bij... Bijvoorbeeld.. Dat duid dus op meer dingen dan alleen het veranderen in mijn ogen. Oftewel.. Hij wil meer weten over de verschillen van inzetten van aas in de zomer en winter. Daarnaast.. Jij geeft antwoord en ik vraag verder. Is toch een discussieboard? Of moet er als er antwoord is maar meteen een slot op? Lijkt mij niet, wordt t erg saai. Daarnaast is je antwoord niet compleet. Want je hebt stilstaand en stromend water. En dat verschilt een hoop met elkaar.

En wellicht wil de ts ook wel meer erover weten en dieper op t feit ingaan. Hij vraagt dit niet voor niets. Ik wel namelijk en daarom stelde ik de vraag. Mede omdat ik verschillende ervaringen heb die allemaal anders zijn. Van gewoon met 25% vismeel een kilo per dag voeren met een temp van rond en onder het vriespunt, tot single hook en het veranderen van de receptuur. Dus Niets meer dan een vraag die aansluit op de eerste vraag, dus volledig bij het onderwerp hoort?

Of moet je voor alles een nieuw topic openen? Lijkt mij niet.

Dus snap je reactie niet zo..eerder een beetje kort dor de bocht. Reageer dan niet denk ik dan bij me eigen. Niks ten nadele van en over jou.. Maar blijf een beetje realistisch als je op een discussieboard zit. Dan kan je wedervragen verwachten!
Laatst gewijzigd door Jan Willem Hilverts op 01-08-2010 01:13, 2 keer totaal gewijzigd.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

31-07-2010 23:41

Ik voer gewoon minder maar mijn bol blijft zomer en winter hetzelfde,mijn vissen zwemmen op water dat stroomt en eten zullen die altijd blijven doen.
Op een put,poel,madenbak stadsvijver liggen de meeste gewoon lam in de winter of vriezen dood,en dit elk jaar weer en dan zeuren en huilen dat visjes dood zijn,en maar boilie,s voeren en dan minder voedzame bollen maken en gewoon volstorten. :roll:
m,f,g, der super ronnie.
breek me de slurf niet open
Erik Balduk
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-07-2010 10:17

31-07-2010 23:57

valentijn trossel schreef:waarom gebruik je in de winter bijvoorbeeld juist een ander recept voor je boilies?

Het voedsel aanbod veranderd ook het hele jaar door, levenscycli van dieren en planten (bv het aanbod van rijpe bessen die in het water vallen etc.). De voedselbehoeften van een karper kunnen ook veranderen gedurende het jaar. Net na de winter zouden de voedselbehoeften anders zijn dan vlak voor de winter.
Hier kun je op in spelen met het veranderen van je bolliesamenstelling, zo ook voor de in rust verkerende karpers tijdens de winterperiode.
Plaats reactie