Dakpan met stroop


Joeri van der Schrier
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-03-2004 17:19
Contacteer:

28-07-2010 23:19

Ik ga binnenkort vissen op een water waar nogal wat dressuur is.
Nu zijn er zat manieren om wat 'anders' te doen dan iedereen doet, maar ik zat zelf te denken aan een dakpan met stroop oid waarop ik mijn rig kan leggen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
...en zou je de stroop er gewoon overheen kunnen gooien of zou je het 'erin' kunnen bakken in bv de oven?
Het eroverheen gooien uiteraard op de kant alvorens de dakpan op zijn plaats wordt gelegd.

Alvast bedankt!!!!
Groeten uit Sassem
K. van den Herik

29-07-2010 07:07

de meeste gebruikers van de dakpan met stroop zijn wel dood
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

29-07-2010 07:23

Wat Klaas zegt kan wel kloppen ja..

Volgens mij was het eerst de dakpan thuis insmeren. Vervolgens bakken en dan op je stek gooien
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Joeri van der Schrier
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-03-2004 17:19
Contacteer:

29-07-2010 09:01

Als de vissers die dit gebruikte dood zijn, zijn de vissen die deze techniek kennen ook dood.
Het valt dus opnieuw te introduceren. Vissen kennen het niet en kan dus weer dressuurdoorbrekend zijn.

Misschien nog wel wat mensen uit de zwart-wit tijd die hier ervaring mee hebben?
Groeten uit Sassem
Lambert Nieuwland
Berichten: 35
Lid geworden op: 28-07-2010 12:09

29-07-2010 09:03

alleen heb je straks wel een put vol dakpannen, ik hoop dat je ze er ook weer uit haalt dan.

Zo pan laten zinken kan meters naast de stek terecht komen of ergens nog op de kop draaien....
Joeri van der Schrier
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-03-2004 17:19
Contacteer:

29-07-2010 09:19

Geen probleem, waar ik dit wil toepassen is onder de eigen kant waar hooguit 60 cm water staat.
Ze worden dus gewoon gerecycled!!!!
Groeten uit Sassem
Lambert Nieuwland
Berichten: 35
Lid geworden op: 28-07-2010 12:09

29-07-2010 11:24

dat is te doen ja, maar echt bakken in de oven hoeft denk ik niet, wordt een kliederboel, de karper wil juist het spul eraf slurpen dus neem een dikke laag stroop wat je ook op je boterham kan smeren, zon gele pot weet je wel.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-07-2010 14:50

Probeer een gaatje in de pan te boren zodat er een touwtje aan vast geknoopt kan worden.

Als je hem in de oven doet loopt denk ik al de stroop eraf aangezien die dan heel dun word.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

30-07-2010 01:48

Heb nog een teermat:bitum: voor je bedek je meteen een hele grote strook. :lol:
m,f,g der ronnie.
breek me de slurf niet open
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-07-2010 06:46

Nog niet allemaal Klaas:) Gewoon met stroop insmeren en niks bakken...
Rig erop leggen? Dressuurdoorbrekend is geen rig te gebruiken, dus gewoon het haakje aan de hoofdlijn knopen en dit laatste kan natuurlijk ook zonder dakpan met stroop. En...b.v. particels gebruiken (en daarmee ook voorvoeren) die daar nog nooit zijn gebruikt zal beter werken dan de dakpan.
K. van den Herik

30-07-2010 07:04

Gezien de povere resultaten van ome Jan, hoewel 7 karpers in een jaar toen en daar redelijk spectaculair waren, heb ik die truc maar gelaten Aart.

Wel de truc met de uienzak/panty gebruikt. Deze gaat trouwens mee naar de Main.

Ik zie maar 1 nadeel aan die pan. De vis proeft iets maar vindt geen vreten en is dus snel weg.
Lambert Nieuwland
Berichten: 35
Lid geworden op: 28-07-2010 12:09

30-07-2010 08:59

niet mee eens, tenzij de stroop heel snel in zijn geheel oplost in het water.

Als een karper stuit op een bedje tijgernoten, gaat het namelijk eerst alle slijm opslurpen die om de tijgernoten zit, als laatste zal hij pas de noten eten.

Ik denk dat de karper mits de stroop er nog aan zit, daar echt wel van gaat proberen te proeven. Dakpan aflikken zegmaar....
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

30-07-2010 10:43

zonder tong?
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-07-2010 11:04

Ik ken deze techniek idd van een oud iemand en die gebruikte het op zijn watertjes.. dakpannetje met een gaatje en touwtje en in de stroop zo het water in... heb het zelf nooit gezien, maar hij ving er leuk mee zij hij, alleen was het van alles door elkaar...

maar ik zou zeggen probeer het gewoon eens.. wat je ook kan doen en dat doe ik dus wel.. is dat steenlood nemen (en ja het werpt niet echt lekker, vaar dus ook uit) en die steen in de stroop of eigen dip doen, want die stenen zijn poreus en zuigen best wat op.. owja en vergeet je aas niet te dippen dan ;) wat ik welleens doe is crispy mais van bonduelle die even koken met stroop voor minuutje of 10/15 op laag vuur..

succes!!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

30-07-2010 11:19

je kan ook dressuur-doorbrekend de dakpan met stroop aan een hairtje vissen kordaatje wide gape maatje 1/000.
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

30-07-2010 11:32

Zooow........ Uit mijn jeugd....................De dakpan 'glaceren' doe je om hem redelijk snel door te laten azen, als ze de stroop eraf kunnen zuigen doen ze niks anders meer, ipv stroop kun je ook suiker nemen, insmeren met olie besprenkelen met suiker en in de oven of magnetron, allebei de kanten, je weet namelijk nooit of de goede kant boven ligt.

Ook een gouwe ouwe om dressuur tegen tegen gaan, aardappelen koken in suikerwater voor voer, en ook gebruiken als aas, eventueel in een stroopdip, kan een killer zijn, laatst met pennen nogal huisgehouden met aardappels als haakaas gedipt in zoete soja.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-07-2010 11:40

Rick van Sinderen schreef:Zooow........ Uit mijn jeugd....................De dakpan 'glaceren' doe je om hem redelijk snel door te laten azen, als ze de stroop eraf kunnen zuigen doen ze niks anders meer, ipv stroop kun je ook suiker nemen, insmeren met olie besprenkelen met suiker en in de oven of magnetron, allebei de kanten, je weet namelijk nooit of de goede kant boven ligt.

Ook een gouwe ouwe om dressuur tegen tegen gaan, aardappelen koken in suikerwater voor voer, en ook gebruiken als aas, eventueel in een stroopdip, kan een killer zijn, laatst met pennen nogal huisgehouden met aardappels als haakaas gedipt in zoete soja.

Groeten Rick


Uit mijn jeugd.. zo rick das een lange tijd gelden dan :P maaruh kom maar op met nog meer ouwe tips ben wellis benieuwd, want denk dat die oude tips best nog hier en daar leuke vissen kunnen opleveren.. en aardappel met suiker kon ik al en de dakpan ook mail me maar wat tips als je wil ben benieuwd ;)

Tnx!!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

30-07-2010 12:00

Zeker lang geleden, ooit kreeg ik een proces verbaal omdat de politie na het zien van mijn eerste optonics ervan overtuigd was dat ik zat stropen, electrisch te vissen dus......... wordt oud denk ik, wheeeeeeeeeeeeee

Maar dressuur doorbreken is niet zo moeilijk, doe wat niemand anders doet en dan scoor je zelfs op het Delftse Hout, of is dat nu voorgoed voorbij, ben er al een paar jaar niet meer geweest.
Soms helpt het om in de betere karperbladen van een jaar of 10-15 geleden te kijken, en dan vooral de Engelse, hypes die toen onverwacht veel vis opleverden doen dit nu weer, zeker als je de kennis van nu erbij toevoegt, kikkererwten en veel bonensoorten kun je flavouren vanwege hun 'open' structuur, en wat te denken van een grondvoertje met geraspte zoute kaas, eventueel als aas? En mais gekookt in tomatensoepboullion doet het ook nu nog, zeker als je het zoeter maakt met soja of gewoon suiker.
Even een zijstapje maken van al die LT visolie kan het verschil maken, al is het maar voor even.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-07-2010 12:28

Ja die hypes en alles ken ik ook en pas ik ze zo nu en dan toe, maar ik denk je heb misschien wel een leuke tip die ik nog niet ken vandaar mijn vraag.. en nee al die tips werken niet meer op delftse hout... dat is echt over dat was vroeger echt goed vissen denk als je weekendje zat je er wel 20 uit haalde als je goed voorbereide, maar nu is het echt dood en blank je echt keihard of je moet echt geluk hebben maar dan is het niet meer dan 15 pond :S en er zitten mega veel tenten kampen van polen te vissen en veel van die haagse sjonnies die denken dat de plas van hun is of ergens gaan zitten en dan de lijn helemaal aan de andere kant uitvaren??? om zo de plas tot hun te houden...

en vismeel en dat soort dingen doe ik niet eens dat heeft iedereen al.. en lokvoer met kaas nee die kon ik niet dus ff proberen.. en wat betreft die mais ja ik kook ze nu met dikke stroop ;) en verder is brinta en bambix nog mijn nummer 1 voor het lokvoer met wat karpershit of trouvit en gemalen hennep ;)

maar goed rick bedankt in ieder geval en veel vangsten nog ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

30-07-2010 12:42

Graag gedaan, ik heb wel meer van dit soort dingen, maar het belangrijkste is toch weten waar de meesten anderen mee vissen, en ik denk dat je ervaren genoeg bent om te weten dat een absoluut wonderaas niet bestaat, vaak is het anticiperen op een dressuurplas de kunst.

Klote dat het Hout zo achteruitgegaan is, mijn eerste 30 plusser, de eerste Snoekbaars zelfs, mooie herinneringen aan, eeuwig zonde.

Ik kom uit Pijnacker, ben naar Brabant verhuisd maar heb veel gevist in jouw regio, veel mensen konden mij vanwege de Quartel visboten (helaas) maar goed da's een ander verhaal, je kunt in ieder geval rond Delft nog behoorlijk vissen.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-07-2010 12:51

Ja ik heb ook mijn eerste 30+ gevangen daar misschien wel de zelfde ;) en je heb er nu echt niks meer te zoeken is echt een water om te vermeiden terwijl het echt wel een mooi water is... en je heb zeker genoeg rond delft.. vooral de nootdorpse zit ook een 30+ en de dobbeplas ook leuk maar best moeilijk...

verder wijk ik altijd af van waar de rest mee vist, maar ik wil geen gezeik met andere vissers en dat heb je vaak op het delftse hout als je wat vraagt aan ze...

Ontopic:
daarom vis ik ook zoals eerder gezegd..niet met dakpan maar met steenlood.. is zelfde principe en in mijn ogen wat beter want een dakpan in het water gooien ja dan kom je niet ver dus moet je ook uit varen en dan ligt er zo'n stuk touw in het water waar je mee in de knoei kan komen mocht je een run hebben ;)
Oja joh!!!
K. van den Herik

30-07-2010 15:42

Lambert Nieuwland schreef:Als een karper stuit op een bedje tijgernoten, gaat het namelijk eerst alle slijm opslurpen die om de tijgernoten zit, als laatste zal hij pas de noten eten.



Tegen deze logica kan ik niet tegen op, ik pas. Zal wel aan mij leggen te liggen...

Enne Geachte heer De Winter, ik zal de voerzak niet aan mijn haak bevestigen. Stevig touwtje en een haring werkt beter.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-07-2010 16:05

K. van den Herik schreef:
Enne Geachte heer De Winter, ik zal de voerzak niet aan mijn haak bevestigen. Stevig touwtje en een haring werkt beter.


dat snap ik dat je hem niet aan je haak doet, duh ;) maar hoe wou je die dakpan dan 30 meter ver krijgen.. er ingooien met de hand?? nee dus hoever wou je gaan vissen dan en nogmaals erin gooien is niet echt slim...maar goed ik merk dat je al precies weet hoe alles moet dus ik zou zeggen.

SUCCES!!
Oja joh!!!
K. van den Herik

30-07-2010 16:15

R de Winter schreef:even een vraagje tussendoor..

de truc met uienzak/panty ken ik niet of bedoel je gewoon een zoals vroeger de panty volstoppen en net als pva aan je haak?

ben benieuwd??

Ciao

ciao he... :lol:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-07-2010 17:33

hahaha wat een triest figuur ben jij zeg van den herik.. ik vraag je gewoon om iets normaals kan je toch ook gewoon normaal wat terug sturen ipv zo'n debiel pbtje en mijn pb te gaan posten in een topic.... super triest!!

en ik snap dat een pany niet oplost, maar ik ken het concept lokvoer of boilie in de kous en dan aan de hair... maar die van uien niet vandaar dat ik het je vroeg...

maar ik heb even gegoogled en weet het al dus bedankt he!!
Oja joh!!!