Er zaten 2 (duizend) motten...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

28-07-2010 13:37

... in mijn voorraadkast :cry:

Heren, bij deze 1 tip:

Bewaar al je droge mix / tijgernoten / hennep (zetmeelhoudende producten) in een volledig afgesloten ton.
Ik had zo ineens een mottenplaag op mijn zolder, na wat degelijk onderzoek blijkt dat die dingen dol zijn op alles waar zetmeel in verwerkt zit. Het grote nest zat in een zakje tarwekiemen. Zelfs in mijn afgesloten 25kg zak hennep wisten ze te komen. Kortom ik heb al mijn rotzooi weg kunnen flikkeren om van die motten af te komen; gezien wij vissers nog weleens wat voer hebben staan zijn jullie bij deze gewaarschuwd. Ze later er niks van over, complete tijgernoten weten ze te verwerken tot poeier.

Adieu,

Arjen
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-07-2010 21:49

Wering..
Om overlast van meelmotten te voorkomen dient men de temperatuur in opslagruimten beneden 13 C° te houden en een lage luchtvochtigheid (40tot 60%) te handhaven.
Bewaar voedingsmiddelen in goed afsluitbare bussen en voorkom langdurige opslag.
Aangetaste voorraden dienen opgeruimd te worden en leeggekomen ruimten goed schoongemaakt.

Bestrijding:
Bestrijdingen kunnen worden uitgevoerd door behandeling van oppervlakken en naden en kieren met een residueel werkend middel of door een ruimtebehandeling door middel van nevelen of gassen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Plaats reactie