help mij mensen!


Plaats reactie
jesse de boitselier
Berichten: 64
Lid geworden op: 09-05-2010 19:44

25-07-2010 15:51

hallo allemaal;
zonet ben ik beginnen vissen op een nieuw water, ik heb 'r al heel veel vis uithehaald!
maar het zit zo; we weten, dat er 'loeiers'= heel grote vis op zit, want die worden er soms uitgehaald..
maar ik pak altijd de kleine vis..
ik heb eens geprobeerd met mijn lijn op 6-7-8 meter te leggen, wat er zijn veel mensen die zeggen, als je op die diepte vist, dat je meer kans hebt op grote karper...
ik legde mij dus dan maar op 6 meter, maar vanaf daar begon de spronglijn dus..
dus daar werd er geen vis uitghaald
nu heb ik jullie info nodig, om daar toch van die grote 'loeiers'= grote vis uit te halen..
info dat jullie misschien helpt is, het water is ongeveer 5 hectare groot, het is 22 meter diep (wat op zich héél raar is) maar toch is het zo. het zijn allemala steenbrokken..
ik ga van 13 tot 15 augustus opnieuw op dat water, ik kom terug van reis op 9 augustus, ik zou graag gaan voorvoeren.. dus voeren op 4 dagen is nu ook niet zo héél helpvol...
weet iemand daarvoor ook tackticken om goed te voeren, bv duivenvoer, mais, tijgernoten, kikkererwten, particles..
noem maar op !
mensen help mij aub!
bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-07-2010 16:48

viewtopic.php?f=34&t=56720

Kijk eens daar. Die kerel had ook problemen met de grotere vissen eruit te halen. Nog niet zo lang geleden ook ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-07-2010 18:17

Ik denk dat je meer geduld moet hebben.
Als je de kleine kan vangen kan je de grote ook vangen.
Het is waarschijnlijk zo dat de grotere vissen met minder zijn dan de kleine dus is het een kwestie van tijd.
Wel kan je klein voer weg laten zodat je minder kleine vis aantrekt.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

25-07-2010 18:26

Je geeft jezelf al antwoord in je verhaal, iedereen vist op 6-7-8 meter omdat dat schijnt te moeten.....
:roll: :wink: iedereen.....

Voer is een stek aan onder je eigen kant met boillies en niet met particle bende.
Je zegt dat je er al heel veel vis gevangen hebt, wat is het gemiddelde gewicht van die vissen? en hoe zwaar schat je die "loeiers" ? en heb je die al eens in levende lijve gezien? tegenwoordig staat Nederland namelijk bol van de geruchten 40 ponders op hongerputjes, erg onwaarschijnlijk vandaar mijn vraag.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

26-07-2010 10:24

Ik zou meerdere sessies plannen en dan 1 hengel diep en 1 ondiep en per sessie ander voer gebruiken (zoete boilies, vismeelboilies, tijgernoten, particles). Als je weet vanaf welke plekken ze zijn gevangen dan heb je wat aanknopingspunten waar je ze kunt verwachten. En natuurlijk observeren :)

maarja, wat weet ik, ik vang nooit loeiers :roll:
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

11-08-2010 22:44

probeer eens met die mensen te praten hoe hun vissen,komt het allemaal op hetzelfde neer dan moet jij het dus heel anders aanpakken.
met een fishfinder ben je veel mensen een stapje voor,je moet weten hoe het er onder water uitziet.
en het is verstandig om een aantal dagen gewoon naar het water te gaan om te kijken en dat meerdere keren per dag te doen zodat je ook kan kijken waar je vis ziet rollen of springen,dat kan heel erg verschillen op het tijdstip van de dag.
als mensen veel voeren of de stek aanvoeren een aantal dagen van te voren probeer dat dan eens zelf juist niet te doen.
dit is mijn ervaring ik ken het water natuurlijk niet verder.
ik weet ook niet of het water windgevoelig is.
je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben in de visserij,gewoon blijven volhouden,op sommige plassen moet je gewoon uren voor een mooie vis,ik zelf vind het juist het mooie aan vissen eens wordt je terugbetaald en vang je een aantal knappe vissen en ben je dat gepieker ook zo weer vergeten geloof me. :lol:
hoop dat je hier iets aan hebt.
vang ze.
groetjes peter :wink:
Plaats reactie