Aas stadvijver


Plaats reactie
Joris Philippen
Berichten: 90
Lid geworden op: 17-06-2010 13:07

23-07-2010 12:40

Goeiedag,
Ik heb een vraagje wat betreft het vissen op een stadvijver. Het is een redelijk kleine vijver waar veel op karper gevist wordt en waar eigenlijk te veel karper op zit voor het formaat vijver.
Ik vis nu met halibut pellets, dit levert redelijk goede resultaten op. Alleen worden er vaak brasems mee gevangen en denk ik dat er meer te vangen valt.
Nu wil ik eens iets anders gaan proberen. Ik heb nog nooit met boilies gevist en denk altijd dat een 20mm boilie veel te groot is voor een karper van 5 kg of is dat ook zo. Ik zal iets moeten hebben wat snel vis trekt, wat eigenlijk niet zo moeilijk is omdat er veel vis zit. En iets moeten hebben wat een karper snel oppakt, hij moet dus niet eerst nog heel lang twijfelen.
Welke smaak boilies en welk merk kan ik het beste pakken(nash, proline, nutrabaits, martin sb)?

Joris
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-07-2010 12:48

20mm wordt zelfs gepakt door een brasem van 2kg.

probeer eens met een pop up te vissen.

of voer wat bij met een blik vet stinkende kattevoer (tonijn of zo) kunnen ze helemaal wild van worden.. en dan er bovenop vissen.bij mij in een stadvijver werkte dat een aantal keer erg goed.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

23-07-2010 17:11

als er super veel gevist word zal een boilie ook niet veel meer uithalen.
mischien een vierkante boilie juist wel, merk maakt volgens mij niet veel.
ook smaken als aardbei, banaan, scopex zullen het mischien niet meer zo goed doen.

ga eens een rondje eromheen om te kijken waar de rest zo ongeveer mee zit en ga dan eens met iets heel anders vissen.

gewoon simpel wat kippenbix en maispresco als voer en daarop vissen met een ritsje van 4 korrels mais ( langwerpige dingen zijn moeilijker voor brasems.) zou heel goed kunnen werken.
Joris Philippen
Berichten: 90
Lid geworden op: 17-06-2010 13:07

23-07-2010 17:31

Is er geen verschil tussen het vangen met pellets en het vangen met boilies?
Trekken boilies net zoveel karpers op korte termijn als pellets?
En hoe zit het met tijgernoten? Ik weet wel dat deze veel op de vijver gebruikt worden.
Welke smaken zullen dan goed werken?
Trouwens scopex wat is dat eigenlijk?
Joris
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

24-07-2010 11:54

pellets of boilies. tja elk water is anders, wat beter vangt valt echt niet te zeggen.
scopex is een smaak/geur die karper aantrekt, maar word veel gebruikt.

omdat jij schrijft dat er veel op karper word gevist ga ik er vanuit dat deze smaken wel uitgevist zullen zijn,
tijgernoten goed laten slijmen of beetje bruinbier toevoegen bij weken/koken schijnt aardig te werken geloof ik maar heb hier geen ervaring mee.

savonds op een plek liggen waar overdag een witvisser z,n plonsvoer heeft neergegooid wil ook nog wel een werken.

kortom gewoon alles proberen... haha, heb je veel aan
Lambert Nieuwland
Berichten: 35
Lid geworden op: 28-07-2010 12:09

28-07-2010 12:21

Je moet op dit soort vijvers totaal afwijken van de rest, ik weet niet of je ook pen vist of alleen lood / snachts?
Voor pen vissen zijn plenty mooie zachte aasjes te maken, zeker als je terug gaat in de tijd, wat de karpervisser toen gebruikte. Maar is meestal te zacht i.c.m. een bonk lood.

vaak helpen flavours etc ook niet meer, maar juist een naturel aas, of een boilie die niet rond is maar vierkant ofzo.

Brasems kunnen groot aas eten, karpers hebben de bek echter 2x zo groot dus wees niet bang om met grote bollen te vissen, je zal er vestelt van staan. Een 26 of 28mm 30mm moet prima kunnen. Ook voor 10 pondertjes.
aart groen
Berichten: 30
Lid geworden op: 30-07-2010 22:39

30-07-2010 22:47

Hey,

Ik vis zelf ook vaak op zo'n watertje. Rond vijvertje met veel vis. Word ook heel veel op karper gevist.
Mijn ervaring is dat een beetje experimenteren wel werkt. Als ik gewoon met vastlood vist, dan doe ik ook wel aan allebei ander aas. Vierkante boilies, mais, kikkererwten. Kikkererwten en mais zijn wel erg witvisgevoelig.
Maar met 5 maiskorrels of 2 kikkererwten aan de hair heb ik daar niet zo heel veel last van.
En er word inderdaad heel veel met de standaard smaken boilies gevist.
Ik had pas Squid-Octopus boilies. Dat werkte heel goed.

Met de pen een aardappeltje proberen misschien? Heb ik ook wel een hoop vangsten mee gehad;)

En mijn ervaring is, niet teveel voeren. In dat water zie ik wel eens mensen kilo's boilies voeren, die niks vangen. Zelf voer ik 5 tot 10 boilies voor 2 hengels, en ik vang er mee.

Een duivenvoertje met een tijgernoot erop moet ook werken.

Succes en vangse,
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

30-07-2010 23:20

Waar ik vroeger alle vijvertjes en slootjes hier in Roosendaal mee leeg trok waren kikkererwten.
ff 24 uur weken en 20 a 30 minuutjes koken.
Lekker ff in zijn kookvocht laten afkoelen en vissen maar.
En als je er geen rare dingen bij gooit heb je ook nog wat lekkers te eten aan de waterkant :)
Bij mij werkte dat echt super altijd .
greetz
As the weed gets thicker, minds get sicker
Ivo Hovius
Berichten: 9
Lid geworden op: 11-08-2010 22:28

11-08-2010 22:51

Trek eens een blik smack open. Werkt zeer goed op dit soort overbeviste vijvertjes. Gewoon in blokjes snijden en vangen maar.
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

12-08-2010 11:00

Spodden werkt vaak ook goed. Telkens kleine hoeveelheden brengen en zo de vis actief houden. Lekker flink wat hennep erdoor en dan een tijgernootje/fluo pop-upje etc als haakaas.
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie