Kanaal Boilie.


Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

23-07-2010 11:09

Haha :P Topic maken kost ook moeite :D


michel Tja schreef:die links die ik je geef zijn van DEZE site met reacties en ervaringen van mensen van DEZE site..

de informatie die JIJ zoekt staat in die reacties!

het zijn discussies uit het verleden over het onderwerp waar JIJ naar vraagt.

maar neem vooral geen moeite, doe ik dat ook niet meer.... :roll:

:o
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-07-2010 12:12

Rick Voorendt schreef:Hallo,

mijn vraag luidt als volgt "weet iemand een goeie boilie die goed wordt gepakt op kanaal" ?

Met vriendelijke groet,

Rick.


mijn antwoord = nee 8)

ik weet niet welk kanaal je wil bevissen,maar als je niet zo eigenwijs was geweest en even ging kijken bij de zoekfunctie kan je zien dat de meeste kanalen in nederland al uitvoerig besproken zijn, misschien zelfs wel het kanaal waar jij wil gaan vissen....

PS, klopt je achternaam wel eigenlijk ? is het niet toevallig achterend met enige toevoeging die er mist ?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Ronnie groenensteijn
Berichten: 134
Lid geworden op: 26-09-2009 09:07

23-07-2010 19:09

Vd week 2 nachten l-vaart gevist 27 vissen :D :D :D
Thuis vang je niks !
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

24-07-2010 02:40

Jan Willem Hilverts schreef:
Zelf heb ik et niet meer op vismeel en dergelijke. Vis er nog zelden mee. Zit tegenwoordig meer in de kruidenhoek, zoete hoek en binnenkort als me kleine geboren is en ik weer tijd heb ga ik weer erug naar de oude vertrouwde isolaten caseinaten lactalbumibe en plantaardige eiwitten. Daar hoor en zie je nieman meer mee ;)


Jan willem,

Ben zeer benieuwd waarom.

Is het puur omdat er bijna niemand meer mee vist en het daardoor anders is (dressuur doorbrekend), gaat het je om de voedingswaarde, of om toch nog iets anders?

Waardoor kan een vis o.a. getriggerd worden?
Dat weet jij natuurlijk heel goed.
Zijn melk- en plantaardige eiwitten dan zoveel anders dan dierlijke eiwitten? en dan bedoel ik natuurlijk de wateroplosbare.

Een (zeer) goed aas samenstellen is niet zo moeilijk, kun je gewoon op de p.c. doen en daar heb je zelfs geen fieldtesters voor nodig.

Persoonlijk ben ik van mening, dat attractie (= smaak) veel belangrijker is dan voedingswaarde.
Daarom draai ik ook zelf, zo,n bol kost natuurlijk een paar centen, maar daar staat tegenover dat ie zeer zuinig in gebruik kan zijn.
Waarom?
Dat is natuurlijk een kwestie van logica!

Bottomline, bezint eer ge begint.

Ik ben er al mee begonnen en zie het wel zitten.

H.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-07-2010 11:06

als je op het grote boilie topic had gezocht kon je deze vinden:

Instant kanaal mix:

70% Trouvit 000
15% Maisbloem
15% Griesmeel
Enkel een eitje of 8 per kg toevoegen
flavour en alles naar keuze!!


Kanaalmix

150 gram Sojameel
100 gram Maïsmeel
90 gram Griesmeel
70 gram Rennet Caseïne
60 gram Soja-Isolaat
60 gram Lam.o.sprai(melkpoeder voor kalveren)
30 gram Tarwegluten

--------------------------------------------------------------------------------

90 gram Leb Casëine/Rennet Casëine
60 gram Calcium Casëine
60 gram Lactalbumine
60 gram Ei-albumine
60 gram Griesmeel
30 gram Babymelk-poeder
30 gram Equivite/Melkpoeder
15 ml Olie
15 ml Nutramino
Nutrabait Elite Glycerol flavours.

--------------------------------------------------------------------------------

150 gram Leb Casëine/Rennet Caseine
60 gram Lactalbumine
60 gram Calcium Caseine
60 gram Ei-albumine
30 gram Tarwekiemen
30 gram Griesmeel
30 gram Equivite/Melkpoeder
60 gram Sojameel
Deze boilies zijn relatief zwaar.


Mocht je 1 van deze mixen gaan maken en vangen laat het ons dan weten ;)

Succes!!
Oja joh!!!
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

24-07-2010 20:00

Hilco,

ik voel mij een beetje aangevallen met je bericht en vraag me af waarom? Je reageerd alsof ik alles weet en komt met fieldtester aan.. Ik ben dat niet, dus een beetje vage beredenering vind ik het. Daarnaast geef ik een mening en zeg ik nergens dat ik alles weet. Iets waar jij wel naar wijst. Heb ik jou iets misdaan dat ik zeg dat IK terug ga naar t oude vertrouwde waar IK mijn beste resultaten mee behaald heb? Want meer zeg ik niet.

Verder heb je een PB.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

25-07-2010 16:56

En Rick al zelf gedraait of maar weer naar de winkel gelopen voor een zak readymade,s.




groeten van de snuffelbrigade.
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

25-07-2010 17:31

Ik heb nog steeds ready made boilies maar ik ga denk toch maar gewoon proberen met mais gewoon zo,n 15 kg zak en dan gewoon een leuke flavor toevoegen en dan maar proberen leuk met een pennetje :D


Peter andrade schreef:En Rick al zelf gedraait of maar weer naar de winkel gelopen voor een zak readymade,s.




groeten van de snuffelbrigade.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

27-07-2010 15:47

Toppie heb deze mixen even uitgeprobeerd had toch niets te doen en denk ga even op het topperforum waar alle topperts van de toppers zitten en whallla weer een toppertje gevonden om de komende 3 weken weer eens lekker te gaan fieltesten/hobbyen voor mij zelf.
Heren bedankt ik heb niet zoveel tijd als jullie om elke dag achter mijn pc laptop notebook te zitten,ben druk met testen/hobby-en.
Was de old-school visserij al weer een paar jaar vergeten toe te passen.
Maar nog even bedankt voor het geheugensteuntje.

de eeuwige vluchtende karpertvissert keesje
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

27-07-2010 17:25

Je hebt het er maar druk mee Kees.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-07-2010 17:53

Kees Schipper
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

28-07-2010 02:22

Veteranenbokswedstrijd van het jaar: Fred Wilton tegen Evert Aalten.

Oftewel Engeland-Nederland.

Kampioenen!!!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-07-2010 21:52

Fred en Evert boksen niet.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

28-07-2010 22:08

Dat weet Henk wel he, ouwe punten bokser
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
mark van der ham
Berichten: 66
Lid geworden op: 30-12-2005 15:38
Locatie: almere
Contacteer:

29-07-2010 00:43

'Natural Instinct'
Omschrijving:
Natural Instinct

Deze houdbare vismeelbol is speciaal ontwikkeld om op de kanalen en vaarten, waarvan we er genoeg hebben in Nederland, te gebruiken. Door de zeer uitgekiende ingredienten voldoet deze bol aan de eisen welke een karper aan zijn voedsel stelt. De karper zal dus ook niet aarzelen om deze boilie ook over een langere termijn te blijven eten.


bron: http://www.carp-baits.nl/

Suc6 mark
je vis hoeft niet altijd groot tezijn als je er zelf maar plezier in hebt!!!

projectspiegls melden kleine moeite groot plezier
http://www.icarp.nl
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-07-2010 04:41

"Door de zeer uitgekiende ingredienten voldoet deze bol aan de eisen welke een karper aan zijn voedsel stelt."


We hebben een winaar!!!!
K. van den Herik

29-07-2010 07:04

nu alleen nog:

wat zijn die eisen
hoe worden die bepaald
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

29-07-2010 07:17

Als die boilie zo goed uitgekient is en volgens de bron dus de juiste ingrediënten bevat, tevens ook de juiste factoren en de juiste signalen afgeeft..

Dan is het dus niet specifiek een kanaal boilie... Dan zou die dus ook op een meer, rivier etc zo geweldig zijn.. Want een karper op het kanaal heeft toch dezelfde voeding nodig als de karper op een rivier of een meer?

Blijft leuk die commercie... :lol:
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

29-07-2010 08:27

Jan Willem Hilverts schreef:Want een karper op het kanaal heeft toch dezelfde voeding nodig als de karper op een rivier of een meer?



Dit laatste lijkt mij een ietwat overhaaste conclusie. Per water verschilt denk ik het natuurlijk voedselaanbod en weet ikmeveel welke factoren nog meer meespelen (zuurgraad?) dusdanig dat ik me daar niet zo zeker van ben.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

29-07-2010 09:02

Wat heeft voedselaanbod te maken met het feit wat een karper nodig heeft om "gezond" te leven?

Een mens is een mens en een karper is een karper. Heeft een karper op water A geen vitaminen nodig dan en op water B wel? En ga zo maar door.

Denk dat je het dus iets verder moet bekijken dan voedselaanbod. Want uiteraard is dat niet op elk water hetzelfde. Maar we hebben het over.. Wat een karper NODIG heeft. Dat heeft niets met voedselaanbod te maken, maar met vitaminen, vezels, amino's etc.

Dus wat zijn de eisen aan een boilie die aan alles volstaat waar een karper van kan leven? Als je dat voor elkaar krijgt (Wat deze beste man dus beweert
Door de zeer uitgekiende ingredienten voldoet deze bol aan de eisen welke een karper aan zijn voedsel stelt
), heb je geen boilie specifiek voor een kanaal, maar voor elke karper. Aangezien ELKE karper vitaminen en de rest nodig heeft ;)

Oftewel... Hij heeft de wonderbol die natuurlijk voedsel niet meer noodzakelijk maakt.. Dus dan heeft voedselaanbod nergens meer mee te maken. Aangezien alles, in de juiste waarden, de juiste ingredienten, in de juiste verhoudingen van vitaminen, vezels, amino's etc. erin verwerkt is.

Wel knap, want dat weet volgens mij nog niemand. Of noemen ze dat commercie..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

29-07-2010 09:09

Hoi Mark,

Hebben jullie karperfluisteraars in jullie team? Dat je dat precies weet.. Vraag me sterk af hoe je aan de conclusie komt dat jullie weten welke eisen een karper aan voeding stelt. Aangezien plastic geen voeding is.. En ze dat ook oppakken..

Of heb je er onderzoek naar gedaan?
Of is het meelopen met dezelfde ingredienten?

Of bestaat de wonderbol toch echt?

Je hebt de ballen om er keihard voor uit te komen, dus meer toelichting erover mag ook wel. Anderzijds is het in mijn oen niet meer dan een broodje aap ala de commercie verhaal.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

29-07-2010 09:12

Ik roep maar wat hoor, maar ik kan me voorstellen dat de vis zn behoefte aanpast aan zn omgeving. misschien hebben vissen in het ene water wel een andere samenstelling van voer nodig om gezond te blijven dan vissen in het andere water. Misschien is het onzin, ik weet het niet. Jij wel? Ligt er ook aan wat je wilt. Wil je een totaalvoer voorschotelen, of wil je aanvullen wat ie misschien anders tekort komt? Zo simpel is het niet denk ik.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-07-2010 15:03

zal wel met bestand en natuurlijk voedsel aanbod te maken hebben.

Maar alleen al door dat soort Bullshit zou ik al nooit m'n boilies daar halen.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-07-2010 15:24

zelf draaien zelf testen draai gewoon een boilie of 50 van iets of minder en ga lekker testen en zie wat er van komt..

de superbol komt nooit naar boven want zoals andere zeggen elk water is anders maar een karper blijft een karper alleen de ene heeft meer van dit nodig en de ander van dat... en ja elke dag brood met kaas wordt op den duur ook zo saai niet waar?

karperen is echt proberen proberen proberen en zoeken zoeken zoeken maar ja dat zie ik weer als proberen de juiste plek vinden :P:P

ps: heb je al de mixen die ik neer had gezet geprobeerd???

zoja wat is het resultaat geworden dan ??
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

30-07-2010 07:50

Muwaaah, weet niet of dit echt aan mij ligt maareuhh :o mais werken op het moment beter dan boilies in mijn geval.
:D