goedkoop aas en bestand tegen rivier


Gerrit Hees

03-07-2010 15:30

Voor niks gaat de zon op..

Zelfs met een handspuit en beginners zooi kan je makkelijk 20 kg op een dag maken. Het mooie is ook als je grote diameter draait het nog sneller gaat. Vissen is werken. Tijgers zijn ook minder witvis gevoelig.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

03-07-2010 16:03

Hoi Thomas,
Wat vind jij goedkoop, als we over een kilo bollen praten?
http://www.empirebaits.nl/webshop/product/id/255 €3,- de kilo. Valt wel mee toch?
Bij Bosche Boilies kun je vanaf €3,50 de kilo bollen kopen, misschien wel goedkoper als je groot afneemt.
Als je witvis-bijvangsten wil vermijden zou ik alle particles maar vergeten. Zeker als haakaas, maar persoonlijk zou ik er ook niet mee voeren als ik veel winde en brasem verwacht.
Succes d'r mee!
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

03-07-2010 16:06

Nog ff over zelf rollen: op wat voor afstand voer je? Want voer je zo kort dat je 't zonder werppijp af kan, dan hoeft je aas niet rond te zijn hè... Scheelt weer een hoop gerol. Plakken maken en snijden maar!
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-07-2010 17:03

Thomas

Ik doe niet anders dan rivieren vissen,en enkele rivieren stromen heel hard op zijn tijd!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Thomas de Zeeuw :P
Berichten: 148
Lid geworden op: 17-06-2008 21:35
Locatie: Zuid-Holland

03-07-2010 18:02

Mart Honen schreef:Nog ff over zelf rollen: op wat voor afstand voer je? Want voer je zo kort dat je 't zonder werppijp af kan, dan hoeft je aas niet rond te zijn hè... Scheelt weer een hoop gerol. Plakken maken en snijden maar!



dat ligt der aan meestal ligt der wel 1 waarvoor ik een werppijp nodig heb ja en soms 1 niet maar dat verschilt ook maar meestal wel ja

ik denk dat ik weer ga proberen zelf te rollen als ik terug kom van vakantie ;)

en ja dan rol ik liever zelf een bol voor 1/2 euro dan dat ik ze koop voor 3/4 euro en je weet niet wat voor troep het is die voerboillies ;)

en dan zal ik inderdaad een grotere rolplank moet gaan halen want ik vis meestal met 20mm ook op de rivier alleen dan 2 op de hair dus denk dan 30mm of misschien wel 35mm daar moet ik dan nog even over verzinnen enzo

maar bedankt iedereen voor tips enzo :D
Every one got a dream but there not always the same !!
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

03-07-2010 19:42

Iets wat rond is rolt beter n blijft minder snel liggen.

Wat punten op een rij...
Je wilt goedkoop, dan ga je geen ei albumine gebruiken wat 16 euro de kilo kost wat iemand roept.

Simpele basis die net als ei albumine hard wordt..
200 maïs
250 griesmeel
250 tarwe
100 soya
200 zelf te bepalen. Vismeel aangezien je aangeeft daar goed mee te vangen.

Rond rolt en blijft niet liggen.. Je geeft aan niet heel ver uit de kant te vissen.. Koop een voerschep, kon je ook dik 40m mee als je de goeie steel erbij hebt.

Boiliespuit heb je niet meer nodig als e ervoor kiest om vierkante boilies te gebruiken. E maakt je deeg, pakt een deegroller en maakt je deeg ongeveer 2 tot 3cm dik. En dan ga je stukken snijden van 2xm dik. 20 kilo rol je zo in een ochtend weg dan. Ben je goedkoop uit en minder gezeur dat je boilies niet blijven liggen. Door de platte kanten doe je hebt met vierkante bollen, heeft de stroming er minder snel vat op.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Thomas de Zeeuw :P
Berichten: 148
Lid geworden op: 17-06-2008 21:35
Locatie: Zuid-Holland

03-07-2010 19:49

@ Jan
wat voor soya heb ik nodig kan je zoiets in de supermarkt halen of???? weet niet eens wat het is

ik zal het eens gaan proberen zonder rolplank etc

ik zou ook deze min kunnen gebruiken:
400 gram griesmeel
300 gram tarwemeel
300 gram maismeel
en 8 a 10 eieren + flavour een visachtige? maar hoeveel ml heb k dan voor 1 kili droge mix nodig aan flavour?

en hard deze goed uit of niet?
Every one got a dream but there not always the same !!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-07-2010 12:01

Soja: volvette getoaste. Is een meel, kun je bij een beetje hengelsportzaak wel krijgen. En in Zuid Holland is vast wel een beetje een hengelsportzaak te vinden.
Mix die je zelf voorstelt: kun je vast wel een visje mee vangen. Ik zou zelf alleen de mix van Jan Willem proberen te maken als ik jou was. Kun je de flavour weglaten. Beetje raar om kosten te willen drukken (en witvis te willen mijden), maar dan wel een flavour te gaan gebruiken... De ingrediënten die Jan Willem noemt moeten echt vrij eenvoudig te verkrijgen zijn. En mocht je persé flavour willen gebruiken: dosering staat in 9 van de 10 gevallen op het flesje. En verschilt nogal per merk.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Thomas de Zeeuw :P
Berichten: 148
Lid geworden op: 17-06-2008 21:35
Locatie: Zuid-Holland

04-07-2010 12:05

Mart Honen schreef:Soja: volvette getoaste. Is een meel, kun je bij een beetje hengelsportzaak wel krijgen. En in Zuid Holland is vast wel een beetje een hengelsportzaak te vinden.
Mix die je zelf voorstelt: kun je vast wel een visje mee vangen. Ik zou zelf alleen de mix van Jan Willem proberen te maken als ik jou was. Kun je de flavour weglaten. Beetje raar om kosten te willen drukken (en witvis te willen mijden), maar dan wel een flavour te gaan gebruiken... De ingrediënten die Jan Willem noemt moeten echt vrij eenvoudig te verkrijgen zijn. En mocht je persé flavour willen gebruiken: dosering staat in 9 van de 10 gevallen op het flesje. En verschilt nogal per merk.



ik heb geen eens een idee hoe duur een flavour zou moeten zijn heb het nog nooit gebruikt is maar een idee ;)
en wat heeft die flavour eigenlijk met witvis te maken??

ja ik zal eens gaan kijken

ik had trouwens nog maizene (weet niet of het goed is geschreven) staan is dat ook maismeel of is dat iets heel anders?

enn waar kan je die soya volvette getoast halen ook gewoon in de supermarkt of hengelsportzaak?
Every one got a dream but there not always the same !!
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

04-07-2010 13:16

Maïsmeel kan je kopen bij een toko, griesmeel en tarwebloem kan je daar ook halen of in de supermarkt.

Soya kan je in de viswinkel halen. Evenals vismeel. Ook kan je hier kijken: http://www.icarp.nl daar kan je alles bestellen! Nog makkelijker. Flavour zou ik achterwege laten. Pak dan een visolie, werkt in mijn ogen beter dan de meeste flavours. Aangezien je goedkoop uit wilt zijn.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Thomas de Zeeuw :P
Berichten: 148
Lid geworden op: 17-06-2008 21:35
Locatie: Zuid-Holland

04-07-2010 13:44

Jan Willem Hilverts schreef:Maïsmeel kan je kopen bij een toko, griesmeel en tarwebloem kan je daar ook halen of in de supermarkt.

Soya kan je in de viswinkel halen. Evenals vismeel. Ook kan je hier kijken: http://www.icarp.nl daar kan je alles bestellen! Nog makkelijker. Flavour zou ik achterwege laten. Pak dan een visolie, werkt in mijn ogen beter dan de meeste flavours. Aangezien je goedkoop uit wilt zijn.


het was toch toch tarwemeel inplaats vab tarwebloem

ik ga binnenkort even een testje draaien en kijken hoe het gaat heb nog wel wat liggen denk ik
Every one got a dream but there not always the same !!
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

04-07-2010 19:56

J-W geeft een hele goede tip, als ik genoeg vriezerruimte had deed ik dat zeker
en dan geen vismeel maar iets zoets ivm met de witte
Gebruikersavatar
Thomas de Zeeuw :P
Berichten: 148
Lid geworden op: 17-06-2008 21:35
Locatie: Zuid-Holland

04-07-2010 20:02

Mark v Jaarsveld schreef:J-W geeft een hele goede tip, als ik genoeg vriezerruimte had deed ik dat zeker
en dan geen vismeel maar iets zoets ivm met de witte


ik ga het ook zeker proberen als ik terug ben van vakantie

maar wat bedoel je met ivm het witte??? de kleur van de boilie?
Every one got a dream but there not always the same !!
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

04-07-2010 20:05

witvis, die zijn gek op vismeel

met zoet heb je er ook genoeg last van maar naar mijn gevoel iets minder als met vimeel in de boillies
Gebruikersavatar
Thomas de Zeeuw :P
Berichten: 148
Lid geworden op: 17-06-2008 21:35
Locatie: Zuid-Holland

04-07-2010 20:13

mijn ervaring zijn waar ik vis dat het beter gaat met vismeel inplaats van zoet maarja dat moet ik ook allemaal nog uitvinden want ik vis er niet al jaren ik ga zeker ook nog met een zoete bol vissen van precies dezelfde ingredienten etc om toch te kijken of het verschil er is
Every one got a dream but there not always the same !!
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

05-07-2010 05:59

Het moet inderdaad tarwemeel zijn. Echter kan tarwebloem ook. Is zelfs nog goedkoper. Tarwemeel heeft tov tarwebloem iets meer vezels, vitaminen etc.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-07-2010 09:15

Tarwebloem is instant veel beter.

Maak anders de 'uienzak'. Je kunt hem vullen met grondvoer (karpershit), pellets en boilies (stukjes). Knal er een dikke steen bij in en een dik touw eraan. Gooi 'm in de kuil op de kop van de krib en je hebt gegarandeerd de hele nacht voer op je stek. Wel even de andere zijde van het touw bevestigen natuurlijk.

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Thomas de Zeeuw :P
Berichten: 148
Lid geworden op: 17-06-2008 21:35
Locatie: Zuid-Holland

05-07-2010 11:31

mitsz van der kamp schreef:Tarwebloem is instant veel beter.

Maak anders de 'uienzak'. Je kunt hem vullen met grondvoer (karpershit), pellets en boilies (stukjes). Knal er een dikke steen bij in en een dik touw eraan. Gooi 'm in de kuil op de kop van de krib en je hebt gegarandeerd de hele nacht voer op je stek. Wel even de andere zijde van het touw bevestigen natuurlijk.

groetjes Mitsz



haha daar heb ik nog nooit van gehoord klinkt wel super idee maar kan hellaas niet op de crib komen maar klinkt wel super ga het wel eens op een andere stek proberen

maar krijg je dan niet dat de karper iedere keer tegen die zaak aan gaat lopen beuken met ze bek om het voer der uit te halen of??
Every one got a dream but there not always the same !!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-07-2010 22:26

Jawel Thomas,
dus waar moet je dan vissen??
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Thomas de Zeeuw :P
Berichten: 148
Lid geworden op: 17-06-2008 21:35
Locatie: Zuid-Holland

05-07-2010 22:30

Henk ter Maat schreef:Jawel Thomas,
dus waar moet je dan vissen??


???
Every one got a dream but there not always the same !!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-07-2010 23:17

Tegen de zak aan vissen!! :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Thomas de Zeeuw :P
Berichten: 148
Lid geworden op: 17-06-2008 21:35
Locatie: Zuid-Holland

05-07-2010 23:20

Haha zo ik dacht van de crib zelf dacht van dat je er niet bij kan enzo :lol:
Every one got a dream but there not always the same !!
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

05-07-2010 23:23

wel veel lood gebruiken voor je dadelijk de hele nacht vast zit aan die zak:P
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-07-2010 05:59

eroverheen vissen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-07-2010 08:48

Ik zal het even uitleggen. Als je stroom opwaarts van de zak zit en eroverheen vist -een paar meter is genoeg-, dan zal je zooitje er nooit is verstrikt raken. Tis niet m'n eigen idee hoor. Heb ik ooit eens ergens opgepikt. Het werkt wel.

Als ik er zo over nadenk... 8)