tactiek op dresuurwater


jan stoop
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-06-2010 17:05

18-06-2010 18:21

hoi hoi
mijn vraag aan iedereen die het intreseerd, ik vis op een water van ong 5 hect en waar veel gevist word
de reseltaten van de vangsten zie ik achteruit lopen met de week
is er een tactiek met vissen of voeren die dit kan doorbreken?
als er iemand sugesties heeft dan hoor ik het graag
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

18-06-2010 18:43

wat anders doen dan de rest :lol:
Ruben Aitink
Berichten: 14
Lid geworden op: 28-05-2010 17:00

18-06-2010 19:39

misschien savonds gewoon echt vlak onder de kant!
wil goed hier ;)
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

18-06-2010 23:05

Totaal ander voer/aas.
B.v. aardappel of broodkruim in armamesh, al dan niet gedipt.
K. van den Herik

19-06-2010 07:30

Beste Jan,

Met de huidige ter beschikking staande informatie raad ik het volgende aan:

Men kope een ruime hoeveelheid bollen van merk x
Men strooie elke dag 5 tot 10 kilo bollen over het gehele water
Men doet dit 9 weken en 2 dagen
Plan daarna 2 korte sessies van een half uur
Vang je niks is een ander je voor geweest


In die 9 weken kan je eens een paar boeken lezen of door dit forum scrollen

Geef eerst eens een definitie van dressuur
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

19-06-2010 09:56

Volgens mij heeft iedereen dit probleem wel eens op een water en iets anders doen als de rest dat probeer je toch altijd al......
Succes.
Groetjes ron
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

19-06-2010 10:18

Met welke rigs vis je?
Vis je met snaarstrakke lijnen?
Gebruik je readymades?
Vis je op de stekken waar iedereen altijd al vist?
Maak je herrie?
Vis je in groepsverband met bijvoorbeeld een 6tal lijnen vlak bij elkaar door het water?
Op welke diepte vis je?
Met welke vorm aas vis je?
Vis je op een baggerbodem en ligt je rig misschien wel 10 cm in het slib?
Vist iedereen er met boilies?

Allemaal dingen die je jezelf kunt afvragen en ga zo maar door.....Het hoeft niet zo moeilijk te zijn.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

19-06-2010 10:24

Hallo Jan,

-halve boilies
-voorgeweekte boilies
-boilies met deeg
-deeg
-zeeeer compact voeren
-single
-10mm boilies
-10mm boilies als een ''pindarots'' aanbieden
-mais
-indien mogelijk zwaar voeren vooral als de ''toppers'' net gevangen zijn
-lange soepele onderlijnen zonder poespas
-enz enz enz
Vangse
Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
jan stoop
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-06-2010 17:05

19-06-2010 12:31

beste k. van den herk
dus jij raad aan om 630 kg bollen in dat water te gaan smijten?
lijkt me niet echt tof voor de kwalitiet van het water maar dat zal mss aan mij liggen
de andere antwoorden hiervoor mijn dank er zitten handige dingen tussen
over het voeren betreft
een voertactiek is prima maar ik ben van mening als iedereen een beetje normaal doet met de kg die ze in het water kieperen dat de vangsten van iedereen omhoogschieten
maar ook hierbij dit is mijn mening
K. van den Herik schreef:Beste Jan,

Met de huidige ter beschikking staande informatie raad ik het volgende aan:

Men kope een ruime hoeveelheid bollen van merk x
Men strooie elke dag 5 tot 10 kilo bollen over het gehele water
Men doet dit 9 weken en 2 dagen
Plan daarna 2 korte sessies van een half uur
Vang je niks is een ander je voor geweest


In die 9 weken kan je eens een paar boeken lezen of door dit forum scrollen

Geef eerst eens een definitie van dressuur
jan stoop
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-06-2010 17:05

19-06-2010 12:34

hoi frank
bedankt voor je reactie
wat bedoel je met als een pindarots aanbieden?
Frank Meyer schreef:Hallo Jan,

-halve boilies
-voorgeweekte boilies
-boilies met deeg
-deeg
-zeeeer compact voeren
-single
-10mm boilies
-10mm boilies als een ''pindarots'' aanbieden
-mais
-indien mogelijk zwaar voeren vooral als de ''toppers'' net gevangen zijn
-lange soepele onderlijnen zonder poespas
-enz enz enz
Vangse
Mvg
Ronnie groenensteijn
Berichten: 134
Lid geworden op: 26-09-2009 09:07

19-06-2010 14:28

Een drol met pinda's erdoorheen :D :D
Thuis vang je niks !
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

19-06-2010 16:58

jan stoop schreef:beste k. van den herk
dus jij raad aan om 630 kg bollen in dat water te gaan smijten?
lijkt me niet echt tof voor de kwalitiet van het water maar dat zal mss aan mij liggen
de andere antwoorden hiervoor mijn dank er zitten handige dingen tussen
over het voeren betreft
een voertactiek is prima maar ik ben van mening als iedereen een beetje normaal doet met de kg die ze in het water kieperen dat de vangsten van iedereen omhoogschieten
maar ook hierbij dit is mijn mening


Ik gok dat meneer van der Herik dit een beetje sarcastisch bedoelde...... 8)
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
K. van den Herik

20-06-2010 07:58

Beste Jan,

Ik heb totaal geen intresse in de vangsten van iedereen. Ik vis voor mezelf en wat een ander doet moet ie zelf weten.

Verder is het godsonmogelijk om maar iets te zeggen over een dressuur water als je niet meer info hebt, tenzij je de tijd hebt om alle karperlectuur over te typen, allicht dat er iets bij is wat werkt.

Tegenwoordig wordt een water waar je niet binnen een uur een kaprer hebt gevangen al gauw een dressuur water genoemd. Meestal is de enige dressuur de eigen standaard benadering
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

20-06-2010 11:22

Brobeer eens staandaart te vissen gewoon met een zinkende boilie op je hair of wat anders. En dan neem je een tanden stoker daar prik je een boilie op en een popup. Dit alles gooi je op je voerplek de vis zal denken dat dit het gevaar is. De rest zal die lekker schoon vreten teminste daar ga je dan van uit he :wink: Maak je geen zorgen over het stokkie dat is die zo weer kwijt daar heeft de karper een bekend systeem voor.

Gr En s6
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

20-06-2010 12:15

ben je nou serieus? een tandenstoker in zn voer doen? :evil:
Gebruikersavatar
stefan oving
Berichten: 85
Lid geworden op: 20-09-2009 14:59
Locatie: buinen

20-06-2010 12:40

tandenstoker ,dat werkt niet zal ze aan elkaar lijmen of nieten of ducktape :lol: werkt toch niet probeer te zorgen dat de vis geen gevaar ziet, en niet juist een object wat een karper met gevaar assossiert op je stek gooien.In mijn ogen ben je juist dom bezig wand de karper gaat juist door dat gevaaar voorzichtig azen.
:oops:
groeten stefan
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-06-2010 14:22

Kook

Hennep/Mais en Erwte. Voer op het midden van het water ermee (Instant) paar spodrockets erop,en creeer voedselnijd. Door de olie van de Hennep en Erwte ontstaat er vrijwel direct actie. Gebruik een licht systeem (50 gram lood schuivend,en een nylon onderlijntje(20/00) Haakmaatje 8 of 10,op de hair 1 erwt. Gegarandeerd dat door de particelmix karper gevangen gaat worden,werkt overal op dressuur water. Hoe rotter de mix word hoe meer aantrekkingskracht het heeft.

Na elke beet een spod erbij.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

20-06-2010 15:01

Tandenstoker ???????.

Moet niet gekker worden.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-06-2010 15:10

Naar de waterkant sluipen en heel voorzichtig een hengel onder de eigen kant neerleggen. Het gros van de vissers verpest het tegenwoordig al voor zichzelf door de in de oude tijd gehanteerde regels dat je niet moet stampen, het water heel rustig moet benaderen, niet te plots gaan verzitten en meer van dat.

Men kome aan, rotdonderstralen de hele bende op het zachte gras of andersoortig ondergrond waar je dan aardig wat trillingen veroorzaakt, dat trilt tijdens het in de grond kleunen van de haringen ook nog eens lekker door ook. Vervolgens gaan we zo dicht mogelijk bij het water bivakkeren, krijgen we visite, wordt er gelachen. Swingers natuurlijk strak tegen de stokken, staat mooi en het bier doen we in een bewaarzak die we elke keer klingelend uit het water rossen.

Wat is dan dressuur?

Het hierboven geschetste is wel extreem, maar ik ben het met Klaas eens dat er veel te snel over dressuur wordt gepraat terwijl het vaak niet eens zo is. Ook vissen eten niet altijd, zelfs de beste bol blijft heus wel eens liggen als de vis andere prioriteiten heeft met warm weer en dat soort fratsen. Grappig blijft dan wel altijd dat de "boys" je eerst nog uitlachen als je met je penhengel en een knipwit voorbij komt lopen. Brood, ha, wat denk je wel niet..

En dan een kwartier later terug komen met de vraag of ze eventjes foto's willen maken van mij en mijn dertiger. Vissen is zoveel meer dan een bol in het water pleuren en gaan zitten wachten.

Wat de tandenstokers betreft, gebruik gewoon spaghettistukjes. Las ik ooit eens in het boek van Eddy Stercke Verhalen en vond het heel interessant.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

20-06-2010 16:37

Je moet ook geen hele tandenstoker gebruiken.Gewoon een klein stukkie. Op dit stokkie prik je een boilie en een gekleurde pop up (Snowman) Op je rig zit gewoon een Boilie waar je ook mee heb bij gevoerd. De vis zal denken dat de snowman de haak aas is en vreet heel erg snel je stek leeg en laat de snowman voor wat het is. Neemt hij de snowman toch op filter hij het stokje wel weer uit. Sorry voor de mensen die hier niks van bergrijpen. Dit systeem gebruikte ik op een water waar de snowman al vaak is gebruik.Ik probeer eigelijk een beetje op de situatie in te spelen. Met spaghetti zal het niet gaan lukken vanwegen de pop up.

Gr
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

20-06-2010 17:15

Neem dan ipv een tandenstoken een stuk spagetti of iets dergelijks!
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

20-06-2010 17:30

lekker zit je op die snowman te kauwen..... steekt er een stok je gehemelte
goed idee simon

snap wel waarom ze niet meer op snowmans azen dan simon !!!! dressuurdoorbrekend !!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-06-2010 17:35

Simon Grol schreef:Je moet ook geen hele tandenstoker gebruiken.Gewoon een klein stukkie. Op dit stokkie prik je een boilie en een gekleurde pop up (Snowman) Op je rig zit gewoon een Boilie waar je ook mee heb bij gevoerd. De vis zal denken dat de snowman de haak aas is en vreet heel erg snel je stek leeg en laat de snowman voor wat het is. Neemt hij de snowman toch op filter hij het stokje wel weer uit. Sorry voor de mensen die hier niks van bergrijpen. Dit systeem gebruikte ik op een water waar de snowman al vaak is gebruik.Ik probeer eigelijk een beetje op de situatie in te spelen. Met spaghetti zal het niet gaan lukken vanwegen de pop up.

Gr


Solar Perfect Pop-ups zijn zacht genoeg om dit te bewerktstelligen, en anders kun je vast wel een gaatje maken dmv naald of klein boortje. Kan niet bestaat niet..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

20-06-2010 18:12

Wist je dat het spagettie stokje zacht word en dat je pop up dan gaat drijven of heb jij zinkende pop ups :lol: Voor dat een vis op kouwen overgaat is het stokje al weg dat word weggefilterd.Wat denk je dat een vis allemaal naar binnenwerk met zuigen.of wordt er hier gedacht dat de vissen kouwen met 2 voortanden. pff wat een nivo karper vissers.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-06-2010 19:05

Simon Grol schreef:Wist je dat het spagettie stokje zacht word en dat je pop up dan gaat drijven of heb jij zinkende pop ups :lol: Voor dat een vis op kouwen overgaat is het stokje al weg dat word weggefilterd.Wat denk je dat een vis allemaal naar binnenwerk met zuigen.of wordt er hier gedacht dat de vissen kouwen met 2 voortanden. pff wat een nivo karper vissers.


Ik wilde beginnen over het niveau van je Nederlandse Taalbeheersing. Doe ik niet. Je hebt helemaal gelijk, mijn oprechte excuses voor mijn foutieve beredenering. Ik zal er direct de dagbladen van Nederland contacteren en een rectificatie plaatsen morgen.

Vriendjes?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm