boilies freezerbaits of ready mades


Plaats reactie
valentijn trossel
Berichten: 61
Lid geworden op: 27-05-2010 20:29
Locatie: zandvoort

14-06-2010 19:57

ik heb een aantal dingen gehoord over dat ready mades slecht zijn voor de karper(afstotend) en dat dit geen zin heeft om voor te voeren...
waarom zijn freezerbaits dan beter


waarom weet ik niet, zou iemand mij dit uit willen leggen?
Steun de KSN en wordt lid!
meer info: http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

15-06-2010 00:22

Er zitten allerlei conserveringsmiddelen in readymades om ze goed te houden buiten de vriezer,in freezerbaits zit dat niet vis zelf altijd met freezers en zijn nog goedkoper dan readymades en lkkr vers geen spul wat al 3 maanden in de winkel staat.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

15-06-2010 13:22

[quote="shiffrin lugten"]Er zitten allerlei conserveringsmiddelen in readymades om ze goed te houden buiten de vriezer,in freezerbaits zit dat niet vis zelf altijd met freezers en zijn nog goedkoper dan readymades en lkkr vers geen spul wat al 3 maanden in de winkel staat.[/quote]

Een winkelier vertelde me dat er tegenwoordig weinig slechte/chemische conserveringsmiddelen in de meeste readymades zit, behalve die goedkope knikkers

De betere merken worden geconserveerd op een natuurlijke manier door suikers/zouten etc

Als je bv proline neemt maakt het volgens mij niks uit of je freezers of readymades neemt, het zijn de zelfde boillies alleen met wat biologische conserveringsmiddelen, dat maakt voor de vis weinig uit lijkt me
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

15-06-2010 13:26

volgens mij maakt het wel uit. naar mijn idee is de voedingswaarde van readymades minder. dit omdat niet elk ingredient (met dus bepaalde voedingswaardes) lang houdbaar is, deze worden dus vervangen of weggelaten.

readymades zullen volgens mij niet slecht zijn, tenzij er een merk is die iets verkeerd doet met zn boilies maar over het algemeen niet... maar freezers zullen (wederom bij een normaal merk) over het algemeen 'beter' zijn voor de karper
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

15-06-2010 23:30

Daar zit ook wat in Wouter zoals jij het verteld, maargoed wat zit er in bv de proline bollen wat echt snel bederft? normaal gesproken bij zelfbrouw is dat vooral de verse ei maar proline en bijna alle bollieboeren gebruiken dat niet
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

15-06-2010 23:41

zelf weet ik er vrij weinig vanaf.... daarom zeg ik maar wat ik denk. maar volgens mij ligt het zeker niet alleen bij de eieren, ook noten en dergelijke zijn niet lang houdbaar. er zijn veel meer ingrediënten dan alleen de melen en flavours die standaard in readymades zitten. die vaak wel in freezers gebruikt kunnen worden.

kortom, voedingswaardes en vervangingen voor deze (freezer vs ready)
Plaats reactie