eieren of water ??


Plaats reactie
bob brouwers
Berichten: 47
Lid geworden op: 03-04-2010 20:10

08-06-2010 16:58

Ik had gelezen in een blad dan een man geen eieren gebruikte maar water.
maar wat is beter eieren of water?
en heeft iemand een site van zo'n baitcalculator want eentje doet het niet bij mij.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

08-06-2010 17:54

Ik weet niet precies wat er beter is maar wel wat makkelijker is.
Water.
Je hoeft nooit bang te zijn dat er 1 rot ei bij zit (kan de hele zooi meteen weg)
Je hebt altijd genoeg water
het scheelt bergen tijd (tenzei je de schil mee mixt)
het is goedkoper (mits je heel goedkoop aan eieren kan komen)

Maar let op.
Je kan niet zomaar ipv ei water gaan toevoegen.
je moet dan wel gebruk maken van een eivervanger.
zodat je wel goede uitharding krijgt.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
rene bron
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-02-2010 09:04

08-06-2010 18:29

hey bob

ik gooide op een kilo mix 100 gram plasma poeder ei vervanger.
maar om mijn resultaten ben ik toch weer overgestapt naar het eitje.
plasma poeder zijn witte bloedlichaampjes net zoals bloedmeel rode bloed lichaampjes.
deze ingredienten komen van een varken dat betekent ook van een onrein dier.
er zitten bepaalde bacterien in deze ingredienten die niet ten goede komen van onze vriend karper.
als je een karpervissende slager zou treffen en vragen over deze producten kom je vast wel een heel eind.
ik gebruik weer eieren omdat ik mis gewoon atractie in de bol en natuurlijk de voedingswaarden.

nou laat ik het woord over aan andere vissers met andere meningen ben benieuwd

vriendelijke groeten rene
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

08-06-2010 18:32

met alleen plasma kom je er ook niet.
je vergeet de eipoeder en ei albumine.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
rene bron
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-02-2010 09:04

08-06-2010 18:34

benjamin kun jij zien wat er in mijn mix zit
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

08-06-2010 19:17

er staat "ik gooide op een kilo mix 100 gram plasma poeder ei vervanger"
Dus ik ga er van uit dat je dan alleen plasma bij je mix doet.
Maar de TS wil weten hoe je ei gebruikt ipv water.
En jouw post doet suggereren dat er alleen maar plasma bij moet en dat je dan klaar bent.

Quote "nou laat ik het woord over aan andere vissers met andere meningen ben benieuwd"

Ga er dan niet op deze manier op in maar reageer gewoon.

mvg
Benjamin Mazereeuw
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

08-06-2010 19:29

Rene,heb nog nooit zulke flauwekul gelezen.
Ben je een moslim dat je een varken een onrein dier vind?
rene bron
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-02-2010 09:04

08-06-2010 20:39

kijk ook eens onder het topic varkensbloed levens gevaarlijk
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

08-06-2010 22:11

bloed is een afvoer middel van afval stoffen.
Dus of dit nu van een geit,verken,koe,mens is het komt allemoal op hetzelfde neer.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

08-06-2010 22:52

Als jij alleen water toevoegd, zal je een een balletje krijgen die heel snel oplost/uit elkaar valt. Kan heel goed werken trouwens als je je haakaasjes wel met ei zou maken.

Wat je ook kan doen is eipoeder nemen en een goeie uithardende, bindende basismix. Zo heb je geen dure eialbumine of plasmapoeder nodig. Voordeel van eipoeder is dat het hygienischer is. Een 100 gram eipoeder volstaat op een goeie mix.

Nogmaals een mix met alleen water zal heel snel van je hair verdwijnen mits je daar weer oplossingen voor hebt gevonden, bijv lijnzaadmeel of no egg, je kan het zo moeilijk maken als je wil.
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

09-06-2010 01:35

Eipoeder is natuurlijk ook ei, maar goed. Makkelijk is het spul wel, zowel om op voorraad te houden als bij het verwerken. 100 gram (heel)eipoeder + 400 gram water (of water in combinatie met een andere lekkere vloeistof) is vergelijkbaar met 10 eitjes. Enige nadeel is dat je boilie iets minder hard word dan met eieren, maar een dagje langer laten drogen lost dit probleem wel op.

Door een beetje te spelen met de verhoudingen eipoeder/vocht kun je je boilies een beetje harder of zachter maken dus. Voor korte instant sessies gebruik ik vaak iets minder eipoeder, met als resultaat een bol die iets meer uitlekt, en dus ook sneller opzwelt en zacht wordt. Als ie 24 uur of langer aan de hair moet blijven is een beetje ei-albumine, of een bloedproduct een manier om toch wat hardere bollen te krijgen.

Ik heb zojuist een batch gedraaid met slechts 380 gram (was alles wat ik nog had liggen) eipoeder, op totaal 6 kilo bollen. Bolletjes stomen was geen probleem, deeg werd hard genoeg en ze liggen nu te drogen. Natuurlijk verwacht ik dus niet dat dit aas keihard word en een eeuw aan de hair blijft...
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

09-06-2010 09:27

rene bron schreef:hey bob
plasma poeder zijn witte bloedlichaampjes net zoals bloedmeel rode bloed lichaampjes.
deze ingredienten komen van een varken dat betekent ook van een onrein dier.
er zitten bepaalde bacterien in deze ingredienten die niet ten goede komen van onze vriend karper.
als je een karpervissende slager zou treffen en vragen over deze producten kom je vast wel een heel eind.


vriendelijke groeten rene


Rene

plasma wordt hoofdzakelijk gebruikt in de pedfood.( bv: honde en kattevoer enz enz.) dus de regelgeving is hier echt heel streng in.

wat je zegt klopt wel een beetje met vloeibaar bloed, en wordt er in de slachthuizen wel rekening mee gehouden. ( varkensbloed)
Daarom moet je vlees altijd laten afsterven, voor het eten.

Op de fabriek zal hier echt wel degelijk bewust van zijn, en het bloed wordt speciaal behandeld in het proces dat de bacterien zodanig niet meer aanwezig zijn.

Ik gebruik het in combinatie met andere eivervanger, alleen plasma draait niet echt lekker.

Rene ik weet niet hoeveel kilo boilies je gebruikt, vaak is ei gebruiken makkelijker, of je moet een paar ton boilies wegzetten.
Plaats reactie