UCP mixen goed of zelf maken???


Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

28-03-2003 00:29

Ik wil ook weer eens boilietjes maken.

Vorig jaar een aardige mix gemaakt, maar leverde toch niet echt het resultaat op die ik wilde.

Nou dacht ik aan de mixen van UCP.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze mixen???
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

28-03-2003 07:35

Hallo Jordy,

ik heb vorig jaar de big red fish mix van UCP gebruikt met een flink deel UCP super red (birdfood, robin red, rode peper etc.) erin verwerkt (door de grove structuur rolde hij alleen niet helemaal lekker). Echt een hele goede mix. Ik heb er goede vangsten op geboekt.
succes!

groeten,
karperlimbo
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

28-03-2003 08:08

De Big Red Fish mix heb ik ook aangeschaft. Ik heb er nog niet mee gevist, alleen gerold, en dat ging lekker.
Viel me wel op dat de kooktijd wat langer moest zijn, omdat ze anders niet allemaal dreven.. Meer mensen last van??

mvg
Robbert
HansPeter van Ee

30-03-2003 11:26

Robbert

Zie de wereld waar de karper in leeft eens als haar/zijn 'woonkamer'.
Er zijn bepaalde plaatsen waar de vis op bepaalde tijden vertoefd.
Dit alles valt terug te voeren op een vast gedragspatroon van de vis.
Weet jij er bijvoorbeeld achter te komen waar de 'eettafel' van de karper staat in zijn 'woonkamer', dan zal het een stuk minder belangrijk zijn welk merk boilie jij de karper voor de snuit houdt.
Waar ik vooral waarde aan hecht is dat een karper gevangen aan een zelfgemaakte boilie mij meer zelfvoldoening geeft.

Daarbij zijn merken zoals UCP, Proline, Solar-tackle, Kevin Nash etc. gewoon hypocriet.
Zij besodemieteren de boel door mensen te laten denken dat hun boilie's verantwoordelijk zijn voor het vangen van veel en grote vissen.
De blank-verhalen lees ik nergens....

met zelf-draaiende groet

HPE
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

30-03-2003 11:32

HPE,

Zelf draai ik m'n boilies ook, maar bij Raven was dit net nieuw, en ik dacht; kom, laat ik het eens proberen.. Zo heb ik na afloop ook nog een emmertje.
Ik ben niet van plan dit vaker te doen, want dat wordt mij iets te duur.

Met goedkope-maar-zelf-draaiende groet
Robbert
berend tissen

30-03-2003 11:40

Ik ben het met HPE eens. Wanneer je de ingrediënten zelf samenstelt, dan:
a) weet je wat er in zit (dus geen rommel);
b) rol je goedkoper;
c) je vist met een unieke mix.

Nadeel is het vele werk wat je er aan hebt.
Je kunt natuurlijk ook op het web op zoek gaan naar mixen: deze hebben vaak hun vangstkracht al bewezen bij andere vissers. Probeer in ieder geval zelf wat te experimenteren.

Succes allen!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

30-03-2003 13:21

Berend,

Ook ik zou persoonlijk liever, zelf een mix
samenstellen om dezelfde redenen die jij aan
gaf.
Wat dat vele werk betreft, vind ik het wel
meevallen. Je moet wel beseffen als je zoals
ik twee grote diepvriezen voldraaid, dat je
dan ook weer een tijd vooruit kunt!
Ik heb geluk dat we hier de ruimte hebben om
te draaien, en dat we met drie man rollen. :smile:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-03-2003 17:46

Op 2003-03-30 11:40, schreef berend tissen:
Ik ben het met HPE eens. Wanneer je de ingrediënten zelf samenstelt, dan:
a) weet je wat er in zit (dus geen rommel);
b) rol je goedkoper;
c) je vist met een unieke mix.

Nadeel is het vele werk wat je er aan hebt.
Je kunt natuurlijk ook op het web op zoek gaan naar mixen: deze hebben vaak hun vangstkracht al bewezen bij andere vissers. Probeer in ieder geval zelf wat te experimenteren.

Succes allen!



Als je je recept gpoed kent en jehebt een goede grote wegschaal dan is de mix maken een eitje. Als je alles voor handen hebt en je hebt eengrote kuip heb je in 5 minuten 10 kg mix. met opruimen erbij misschien 10 minuten. Het rollen kost vervolgens evenveel werk als met UCP.

Met 4 kilo in 2 dagen draaiende :roll: groet,

Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-03-2003 18:14

Ja benny jij hebt echt geluk. Ik heb net in 2 dagen 4 kilo gedraaid, eerst deeg te droog, daarna te nat, tuitje te ruim afgesneden enz. enz. enz. Volgende keer iets beter opletten :grin:

Ik ben al blij dat ik hier één lade in de vriezer heb veroverd...


Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

31-03-2003 17:05

HPE,

Inderdaad is het aas maar gedeeltelijk verantwoordelijk voor het al dan niet vangen van die vissen en is inderdaad stekkeuze en het gevoel aan het water tien keer belangrijker (Al heeft die karper ook nog eens vaak de neiging om net als een binnenhuisarchitect heel zijn woonkamer op nieuw in te richten). Maar voor iemand die zijn geschreven stukken altijd, naar eigen zeggen, met argumenten onderbouwd is het nogal een vereenvoudiging met oogkleppen op die je hierboven schetst. Hetgeen net wat teveel in een hoek duwend waar ik in ieder geval niet wens te worden neergezet.

Dat jij altijd met enige vorm van kritiek of cynisme reageerd is lastig, niet leuk om te lezen, maar wel jouw eigen keuze en dat zij zo. Maar snap dan ook dat andere mensen hier scherp op reageren en ga nu dan niet die eeuwige eindeloze onzinnige discussie in bijna elke topic op dit board. Het maakt de functie en de leesbaarheid van dit board tot iets wat orgineel helemaal niet de bedoeling is geweest en roept in mijn ogen bij meer mensen ergernis dan een goed gevoel op (Tenminste dat maak ik op uit andere topics).

Ga a.u.b. de walvissen redden door je aan een boot vast te ketenen ofzo, Greenpeace zal er blij mee zijn :smile:

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

31-03-2003 18:10

Hoi Bart

Hetgeen HPE vertelt lijkt mischien cynisch en kritisch, maar kom op...jij en ik weten allebei dat het de waarheid is. Iedere aasfabrikant probeert vangsten puur en alleen aan hun aas toe te kennen. Er bestaat geen enkele aas of mix-fabrikant die beschikt over zoveel meer kennis of lokstoffen waardoor hun aas boven zelfgemaakt aas van een hoop andere karpervissers schieten qua vangsten. Kant en klare mixen, die van UPC bijvoorbeeld zijn gewoon veel te duur voor mij, en voor jou ook Jordy, als je beseft dat je met een veel goedkopere zelfgemaakte samenstelling net zo goed (beter, want afgestemd op jouw vis-situatie) uit de voeten kan, en karpers kan vangen als met kant-en-klare mixen.

Groeten ChrisN
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

31-03-2003 20:15

Chris,

Als vissen op aas gevangen zijn van een fabrikant, wie dan ook. Waarom zou je die vissen daar dan niet aan toe mogen schrijven. Als jij een vis vangt op jouw eigen gedraaide boilies is het ook mede!! door jouw boilies dat die vis gevangen is. Alleen de bewering dat het puur door het aas komt is volstrekt onzin. Dat beweer ik in ieder geval zeker niet, maar dat mijn vriezer wanneer gewenst vol boilies zit is gewoon ideaal. Of ik ze nu draai of een collega, het gaat in ieder geval wat sneller, want binnen een uur heb ik weer 100 tot 150 kg klaar en kan ik er weer even tegen.

Ook ik ken genoeg zelfdraaiers die met kwalitatief minder aas zitten te vissen, al zijn er ook die natuurlijk wel met een hele goede boilie aan de gang zijn. Maar dat een fabrieksdiepvriesboilie of mix (enkele merken uitgezonderd) veel minder van kwaliteit is dan dat zelfgefabriceerde balletje is grote onzin. Al zijn het alleen maar al de extra visuren die het je opleverd waardoor je meer vissen gaat vangen.

mvg

Bart van den Hurk
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

31-03-2003 23:40

Hier moet ik Bart toch wel even gelijk geven. Als fabrieksfreezers of fabrieksmixen niet beter of even goed zijn dan zelfsamengestelde mixen of freezers waarom zijn er dan zoveel ondere jullie die rond lopen met mainline,nash of van die terry hearn boilies??? Deze kosten vaak 4 tot 5 maal zo duur dan de bollen van Ucp of proline. Wat ik zeker kan zeggen is dat alle mixen uit het UCP gamma worden samengesteld uit VERSE ingredienten. Dit zal ook wel het geval zijn bij vele andere aas fabrikanten. Tegenwoordig is de concurentie zo hard dat je je niet kan veroorloven om met rommel op de markt te komen !!

Als je een beetje fatsoenlijke boilie wil maken met verse eieren, aditieven, sweetner en flavour dan zul je toch wel heel goed moeten zijn om onder de €4 per kg uit te komen denk ik zo. Als je dan ook nog eens al het werk dat je eraan hebt telt dan is de keuze vaak toch wel gemaakt. Maarja, dat is dan weer iets persoonlijks zeker...

Mvg

Peter
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

01-04-2003 13:30

Hoi Peter

Vier Euro per kilo? Waar in godsnaam haal jij je ingredienten als ik vragen mag???
De reden waarom veel mensen met mainline, nash of Terry Hearn vissen? Het antwoord geef ik in de discussie: "Vitamealo" in "Aas".
Bart, ik ben het ook wel met je eens dat je aas mede-verantwoordelijk is voor je vangsten. Uiteraard. Het gebruikte aas kan zelfs een wereld van verschil zijn. Maar feit blijft dat fabrikanten altijd hun vangsten aan hun aas ophangen...terwijl ze met een ander aas dezelfde resultaten zouden hebben gehad. Een aardige tijd geleden las ik iemand op een discussieboard die een vangstenlijst liet zien van iemand waarvan menigeen zal kwijlen. Dit zou allemaal door de gebruikte Proline-boilies komen, werdt erbij gezegt. Mag ik daar dan mijn hele grote vraagtekens en twijfels bij zetten? Ik durf te beweren dat het ook gelukt was met een ander zelfgemaakt goed aas, wellicht beter. Bart...ik beweer ook niet dat diepvriesboilies van bijvoorbeeld proline kwalitatief veel minder is dan een zelfgemaakt aas. Ik weet donders goed dat de boilies van Proline gewoon hele goede knikkers zijn. Maar ik beweer wél dat je datzelfde met een zelfgemaakt aas of mix ook kan bereiken. Bovendien, heb ik erbij gezegd dat je een zelfgemaakt aas kan afstemmen op je situatie....dat zal met kant-en-klaar niet meevallen. De enige reden waarom ook ik af en toe weleens naar diepvriesboilies grijp, is wanneer ik even geen tijd of zin meer heb om te gaan rollen voor een sessie in bijvoorbeeld Frankrijk. En dat is wat mij betreft ook de enige kracht van diepvriesaas: Gewoon kant-en-klaar kopen, en geen verdere moeite doen...lekker makkelijk, en toch goed. Maar voor de prijs, of BETERE vangsten dan een goed zelfgemaakt aas, of afstemmen op de situatie hoef je het echt niet te doen.

Met zelfgerolde groet, ChrisN
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-04-2003 14:30

Hoi Chris,

Die ingredienten haalt ie bij mij.
Ik maak daar 50% winst op :smile:

Een hele goede boillie kan inderdaad stukken goedkoper. Maar goed bier is maar 1 prijs voor en die kan echt niet lager :smile:

gr. Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

01-04-2003 15:25

Sjonge jonge,

Natuurlijk zeggen al die aasfabrikanten dat hun aas het beste is. Zal ik jullie een verhaaltje vertellen? Dat fenomeen heet ‘reclame’! Misschien hebben jullie dat ook wel eens op TV gezien?

Natuurlijk is het twijfelachtig dat die boilies beter vangen dan die zelfgemaakte boilies? Maar ja, toen ik nog Axe deoderant gebruikte was het ook niet bepaald zo dat vrouwen spontaan met me begonnen te dansen. Integendeel, ik heb zelden zo’n slechte deo gebruikt!

Dus als jullie echt problemen hebben met deze aasreclame’s, dan zegt dat meer over jullie intelligentie, dan over de geloofwaardigeheid van aasfabrikanten!
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

01-04-2003 18:54

Hoi Martijn

Over mijn intelligentie valt niet te twijfelen, ik ben behoorlijk dom.

Ik weet wat reclame is, en het is dan ook mijn goed recht om ten eerste mijn twijfels te hebben bij bepaalde reclameboodschappen, ten tweede, deze twijfels bekend te maken, en ten derde om te verwachten dat er op een discussieboard voor karpervissers gewoon NO-NONSENSE wordt gepraat met elkaar. Als ik (karpervisser) een mening heb over een bepaald type aas,boilies of wat dan ook, dan is het normaal dit te verkondigen op een discussieboard, in de hoop hier andere karpervissers mee verder te helpen, nietwaar?
En nu komt het, als Bart iets verteld waar ik het niet mee eens ben, dan kan ik dat hier tegen Bart vertellen, en mijn mening onderbouwen. Daar is het een discussieboard voor. Dus als jij niet precies weet waar een discussieboard voor is, dan zegt dat meer over jouw intelligentie, dan over de geloofwaardigheid van aasfabrikanten.

Groeten ChrisN
HansPeter van Ee

01-04-2003 19:18

Bart

Maar als ik de site van UCP of Proline bekijk is het daar 1 galerij aan grote vissen.
Allemaal gevangen op een balletje van betreffend merk, kan men het er nog dikker opleggen.
Er zijn mensen die er met open ogen intuinen en dat is hun eigen fout.
Ik spreek genoeg vissers die slecht vangen met freezerbaits, dus slechte resultaten kan men ook toeschrijven aan deze boilie's ?
Of ligt het in dit geval aan de vissers zelf ?

met zelfdraaiende groet

HPE
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

01-04-2003 19:38

Het aas is een onderdeel van het karpervissen HPE,goed aas maakt van een slechte visser geen goede visser en omgekeerd.
Op slechte dagen als de vis niet wil azen vang je met goed aas minder of niets(waarschijnlijk de laatste).
Geen enkel bedrijf zal reklame maken met mislukkingen (blanks in dit geval),en natuurlijk hangt een aasfabrikant de vangst op aan zijn aas,de rigmannen aan de rig enzv.
Als ik me niet sterk vergis werk je voor een diervoedingsfabrikant HPE(meen ik ergens gelezen te hebben maar weet het niet zeker).
Als er een dier sterft door wat voor reden dan ook maar vreet wel het voer van jullie,denk jij dan dat de fabriek reklame maakt met de boodschap,kijk hij at ons voer maar nu is ie dood,nee dacht het niet.
Reklame maken kan ieder bedrijf,mond op mond reklame daar heeft de fabrikant geen invloed op,al prijst hij zijn produkt nog zo aan,als het tegendeel waar is komt het er toch uit.

Toch zal een fabrikant reklame moeten maken om zijn produkt bekend te maken.

Wat jij zegt over UCP en Pro Line dat zij vissen op hun site hebben die gevangen zijn op hun knikkers siert hun,ze zetten er tenminste geen vissen op die ergens anders mee gevangen zijn(als je dat wil zien pak je het boekje van De Zutter maar).

Als iemand zelf wil draaien prima,als iemand boilies wil kopen van wat voor merk dan ook,prima,ieder zijn meug.
De een heeft wat meer tijd voor zelf te draaien de ander niet,de ander heeft wat meer vertrouwen in zijn eigen maaksel de ander weer in een bepaalde fabrikant.

Kortom waar licht het probleem hier,dat iemand zijn produkt promoot met de successen die er mee behaalt zijn,kom op zeg hoe moet ie het anders doen.
Je zegt toch ook niet tegen iedereen ik draai zelf mijn boilies want die zijn beter als de gekochte,want ik heb al 6 keer achter elkaar geblankt.

Wil.
HansPeter van Ee

01-04-2003 20:59

Wil

Simpel gezegd werk ik voor een proteine-fabriek.
Wij produceren smaak-en geurstoffen.
Deze zijn bestemd voor de levensmiddelen markt, maar goed dit even terzijde.

Waarom tonen zij alleen maar grote vissen bij hun aasballetje ?
Ik vang net zo lief kleine karpers dat is me om het even.
Hij die denkt heel gericht op grote karper te kunnen vissen houdt alleen zichzelf voor de gek.
Of men moet full-time karpervisser zijn.
En dan nog...

Wel eens aasgesponsorde vissers aan de gang gezien met voeren ?
Ik wel, en de hoeveelheden die zij vaak voeren zijn te belachelijk voor woorden.
De karper op het aas zetten en de concurrentie uitschakelen zijn vaak hun excuses.

Jaja, werkte het maar zo dat een karper weet wat kwalitatief voedsel is.
Ik betwijfel dat ten zeerste, en weet op zeker dat ondanks dat men beweerdt verse ingredienten te gebruiken, het niet gezegd is dat deze geen schadelijke bacterien of afstotende stoffen bevat.
Daarvoor zal men constant monsters moeten blijven nemen.
En geloof nu niet dat een boilie-producent honderden kilo's mix weggooit omdat bijvoorbeeld de PH te zuur is.
Dat is iets wat bij het bedrijf waar ik werk wel gebeurd.
Een boilie als kwalitatief hoogwaardig beschouwen slaat in vele gevallen dus gewoon nergens op.

met simpele groet

HPE
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

01-04-2003 23:11

Beste chris,

€4 is niet overdreven hoor...

ik zal je een vb geven.

300 vismeel 40bfr
100 soya ontv+ontz 7bfr
200 griesmeel 6bfr
100 melkpoeder 7bfr
100 tarwemeel 2bfr
100 robin red 40bfr

dan kom je al op een prijs van 102 bfr

tel daarbij dan nog even je eieren + 24bfr

dan zit je al aan 126 bfr (+- €3) en moet je er je flavour,sweetner en eventuele andere addititeven bijtellen.

Natuurlijk kun je ook gewoon een 50/50 mixje nemen met daarbij gewoon een aardbeien flavour en je kan net zo goed met die WS boilies aan de slag gaan... En over die vitamealo zullen we dan maar zwijgen zekers?? Dit is niet meer of niet minder dan een melkpoeder dat zeer fel is gesuikerd. Je kunt het vergelijken met opfokmelkpoeder voor kalveren. En als dat het enige is waarom zij hun boilies en mixen zo duur moeten verkopen dan vraag ik mij toch wel af waar zij die vitamealo wel vandaan halen !!!!

Dan even terug komend op het feit dat aasfabrikanten hun succes toeschrijven aan hun boilies. is volgens mij de normaalste zaak van de wereld !! Iedereen probeert dit toch of niet soms??

Mvg

Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-04-2003 23:55

Doe geen moeite Peter,

Iedereen die zelf zijn mixen samenstelt zal nooit bekennen hoe hij zit te rommelen voor die paar euro per kg.

De mixen van UCP zijn met gemiddeld 4 euro per kg zeker niet duur.

Voor de rest moet iedereen toch zelf weten waar hij mee vist?

Goedkope ready-mades die bol staan van de conserveermiddelen is een ander verhaal natuurlijk. Maar ook het gerommel in de keuken met bijvoorbeeld de zuurgraad van een boilie. Te zuur en de boilie brand de darmwand, om maar wat te noemen.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

02-04-2003 08:49

HPE,
als eerste ja ik heb gesponserde vissers zien voeren,sterker nog ik ben zelf een van die vissers(niet helemaal doe het testwerk)voor een aasfabrikant.
Nee ik voer geen overdreven hoeveelheden ik voer naar gelang de omstandigheden voor een naar mijn inziens optimale vangstkansen,dit kan betekenen dat ik maar 500 gram voer per beurt maar het kan ook zijn dat ik 10 kg per voerbeurt gebruik.
Ik hou wel rekening met medevissers,natuurlijk ook in eigen belang maar ook in hun belang met de hoeveelheid voer die ik gebruik maar dit terzijde.
Dus aub niet iedereen over een kam scheren graag,ook ik erger me wel eens aan gesponserde vissers en hun voerhoeveelheden maar dat doe ik ook wel eens bij niet gesponserde mensen(ik ken er een paar die een veelvoud van mijn voerhoeveelheid gebruiken en alles zelf draaien en het ook nog eens verkeerd inzetten)
Ik ben het wel met je eens dat een karper geen onderscheid kan maken tussen kwalitatief goed aas en minder aas,hij zwemt echt niet over een voer plek met de gedachte nee die balletjes moet ik niet pakken want er zit maar 15% eiwit ik zwem door want daarginds liggen er met 35% eiwit.
Je commentaar op de kwaliteit voer wat een fabrikant gebruikt om zijn voer samen te stellen geld ook voor zelf draaiende mensen en wel in een overtreffende trap,de laatste is helemaal afhankelijk wat hij in de hengelsportzaak,boerenbond of molenaar in zijn handen geduwd krijgt,ook daar geen mogelijkheid om continu een kwaliteits controle te houden.
Ik moet zeggen dat de fabrikant waar ik voor vis wel partijen boillies weggooit omdat ze niet voldoen aan de eisen die ze stellen en ook naar mijn commentaar op aas wordt geluistert,dat dit een regel in aasfabrikantenland is betwijfel ook ik ten sterkste.
Dat er ooit eens een fout gemaakt wordt met de produktie van de ballen ontken ik niet,gebeurde toen ik zelf nog draaide ook wel eens.
De grote vissen nu op de foto's,daar heb je een punt,het zijn echt niet allemaal grote vissen wat je vangt op een bepaald merk boilie's bijlange na niet,ook ik vang meer relatief kleine karpers ten op zichte van de grote jongens,het intreseert me ook niet de klienere zijn net zo welkom als de grote jongens,als ik maar vis vang.
Wat je niet kunt ontkennen is dat grote vissen meer tot de verbeelding spreken(terecht of niet dat laat ik in het midden)dan de kleine jongens en de gemiddelde vissers zijn hier gevoeliger voor,hier speelt een aasfabrikant dan ook op in en persoonlijk kan ik hem dat niet kwalijk nemen,dat kleinere vissen net zo mooi of zelfs mooier zijn doet er dan niet meer toe.

Het kan zeker een voldoening zijn om op zelf gedraait aas je vissen te vangen er zitten veel voordelen aan zelf draaien echter het punt is dat dit niet voor iedereen weggelegt is om wat voor reden dan ook.
Om nu iedere aas fabrikant te gaan verdenken van rommellen met zijn produkt gaat wat ver,net zo goed als dat je op een bepaald merk bollen alleen maar grote vissen vangt,het ligt aan de visser zelf of hij een goed aas ook daadwerkelijk om kan zetten naar een succesvol aas,zelfgedraait of niet,het is de visser die het hem moet doen aas is slechts een onderdeel van een succesvol karper leven

Trouwens mijn excuus voor het mis hebben wat je werk betreft,ik had of mijn mond moeten houden of ff zoeken wat je doet voor werk,het staat ergens op het board dat weet ik zeker,niet dat trouwens werken in de diervoeder industrie minder waardig is.

Wil
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-04-2003 12:58

Op 2003-04-01 19:18, schreef HansPeter van Ee:
Bart

Maar als ik de site van UCP of Proline bekijk is het daar 1 galerij aan grote vissen.
Allemaal gevangen op een balletje van betreffend merk, kan men het er nog dikker opleggen.
Er zijn mensen die er met open ogen intuinen en dat is hun eigen fout.
Ik spreek genoeg vissers die slecht vangen met freezerbaits, dus slechte resultaten kan men ook toeschrijven aan deze boilie's ?
Of ligt het in dit geval aan de vissers zelf ?

met zelfdraaiende groet

HPE



Beste HPE,

Ik hoef alleen maar jouw profiel aan te klikken en daar komt ook een grote karper te voorschijn. Als het dan niet bij jouw om die grote karpers draait, waarom staan ze dan wel in je profiel. Verder niks mis mee, maar dan moet je ook geen verwijten gaan maken naar de merken die ook nog eens hun boterham moeten verdienen met de verkoop van hun producten:

*Sommige mensen kopen de producten omdat anderen er grote vis mee vangen
*Sommige mensen kopen de producten omdat ze het gemakkelijk vinden
*Sommige mensen kopen de producten omdat ze er zelf (grote) vis op vangen en er vertrouwen in hebben

Iedereen die het product koopt doet dat volgens zijn eigen opvatting.

Aneqdote:

Sprak laatst Michel van de Stek in Eindhoven. Ik weet niet op je de reclamecampagnes van de afgelopen maanden zijn opgevallen van het befaamde boiliemerk in het blauw. Er worden gigantische bedragen gespendeerd aan reclames in KW, Karper en op internet om het merk bekend te maken. Verder niks mis mee, ware het niet dat winkelieren en klanten dan ook een verwachtingspatroon krijgen over de kwaliteit van het product. Dus Michel liet ze een keer langs komen en ze stonden ook enkele minuten later weer buiten. In zijn ogen was het product "Zo plat als een dubbeltje en veel te zacht", "En voor die prijzen mag je toch wel wat meer kwaliteit verwachten". Met het voorgaande wil ik zeggen dat je het zaakje nog zo leuk kan brengen met reclames, foto's en andere promotie, als het aas niet aan de verwachtingen kan voldoen val je vroeg of laat door de mand.

Bij ons is in ieder geval de opvatting dat het aas kwalitatief zo goed mogelijk moet zijn en belangrijker dat mensen er op zoveel mogelijk wateren vis op vangen en BLIJVEN VANGEN! Natuurlijk worden er op sommige wateren niet de verwachte resultaten gehaald, de ene keer omdat het gewoon het verkeerde aas is voor het water, de andere keer door de aanpak van de visser. Maar als het grootste deel blijft vissen met het product en er steeds nieuwe mensen bij komen (tenminste de vraag bij ons blijft stijgen) omdat ze er vertrouwen in hebben dan doe je het volgens mij nog niet zo slecht.

Andersom zou je kunnen zeggen ben blij dat de readymade cultuur steeds minder wordt in Nederland en steeds meer mensen met diepvriesboilies (al dan niet zelf gemaakt) aan de gang gaan. Dit is alleen maar beter voor onze gezamelijke vriend, de karper.

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

02-04-2003 13:56

Chris,

Ik ben juist heel erg slim :wink:

Ik geloof niet dat je mijn posting helemaal begrijpt, want we zijn het gewoon met elkaar eens!
Ik geloof er ook niks van dat al die goede vangsten te danken zijn aan het gebruik van Proline, want met Mainline, Nutrabaits of eigen brouwsels had je net zoveel of misschien wel beter gevangen. Of misschien ook niet, wie zal het zeggen?

Blijkbaar heb jij problemen met het feit waarop aasfabrikanten zich profileren? Ze laten alleen de mega-vangsten zien en nimmer de onvermijdelijke blanks en tritsen knolletjes. Logisch, want dat is wat wij, de consument, willen zien en geloven.

Zeg eens eerlijk, als jij je eigen mix zou willen exploiteren, hoe zou je die dan promoten? Zou je zeggen dat je er 8 van de 10 keer mee blankt? Nee! Zou je zeggen dat je er de laatste jaren maar 1 grote vis op hebt gevangen? Nee! En waarom? Omdat wij als consument dan denken dat die mixen van Chris kl*te zijn, want de helft van de tijd vang je er niks mee en als je wat vangt is de kans op een grote (die wij allemaal willen vangen) karper nihil. Derhalve zal jouw mix, ongeacht of deze goed is, volledig floppen!

Kortom, ik snap niet helemaal waarom jij en anderen zo in discussie gaan met Bart (en dus Proline), want zij maken gewoon gebruik van de basisprincipes van reclamemaken.

Groet,

Tinus