Bollenfabrikant


Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

04-06-2010 01:19

Ik vond het geen zeiktopic, maar eigenlijk wel heel verhelderend.

Zoveel mensen, zoveel meningen en aan het eind heeft iedereen zijn zegje wel gezegd en gaan we weer over tot de orde van de dag en zo moet het ook natuurlijk.

Dat vind ik nou juist zo leuk aan het KWO board, in sommige topics gaat het er soms hard aan toe en dan ook nog eens op het scherpst van de snede, maar daarom is het nooit saai!

Ik denk dat het meeste nou wel is gezegd en wat volgt niet meer zoveel zal toevoegen.

De bollen zelf, zijn wat mij betreft niet zo relevant, de één koopt liever zijn spullen in de winkel en de ander koopt ze liever via het net.
Dat is een keuze die je zelf maakt.

Ik zag dat Rob, drie jaar voor een (vis)voergroothandel heeft gewerkt, dus verstand van ingrediënten en aas zal ie wel hebben.
Respect van mijn kant, dat iemand op zo,n jonge leeftijd al voor zichzelf begint en of het nou één bedrijf is, of twee bedrijven (op papier) zijn, het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.

Blijft over, onze grote onbekende, uit de klei getrokken vriend D.
Wie heeft hem bedacht en in de “echte” wereld gelanceerd?
Ik weet alleen dat zijn leven daardoor slechts vijf kwartier duurde!
RIP.

Rob, als ik nou nog geen zak bollen heb verdiend, dan weet ik het niet meer.

Alleen ben ik zo’n ouderwetse thuisdraaier, dus kan je die zak beter in de verkoop gooien, verdien je ook nog een paar euro. :D

Hilco
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

04-06-2010 09:00

Kees Ouwehand schreef:Iemand maakt onder valse naam een tweede account aan en begint een topic met een zeer negatieve teneur tegen 2 voor ons volslagen onbekende bedrijven. Met dat soort topics loopt CarpBoard een risico waarvan de jurisprudentie terug te vinden is. De voortgang van het board is ons enige belang. Derhalve grijpen we daarop in.


Maar Kees,

hoe weet je zo zeker dat die persoon een tweede account aanmaakt? Omdat het hetzelfde ip adres is? Misschien was het zijn maat wel, die bij hem een account aangemaakt heeft.. Dus wat dat betreft ga ik toch mee in de opmerking van Carlo. Je kan niet bewijzen dat die persoon een tweede account aanmaakt, omdat het ip adres hetzelfde is.

Verder heb ik niet veel gemist hier, het gezeik blijft over firma's.. Men waar maakt iedereen zich zo fucking druk om? Lopen zeiken om bedrijven.. Ga lekker zelf je shit maken, hoef je ook niet te zeiken!

Jaloezie en afgunst... Het is onder de karpervissers nog groter dan bij kleine kinderen.

Ga vissen mensen, het is veel te lekker weer om voor die computer te zitten!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-06-2010 09:45

Amen, eminentie.... :wink:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-06-2010 11:50

Bedankt Jan Willem. We zijn goed op de hoogte van bepaalde beperkingen. Maar blij om te zien dat je deze zorg met ons deelt. Inhoudelijk kunnen we daar doorgaans niet op in gaan, maar begrijp je in elk geval waarom acties soms wat tijd nemen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
tom de groot
Berichten: 144
Lid geworden op: 22-11-2009 15:11

04-06-2010 13:39

Ik zou als bedrijf toch zeker willen weten wie het was. Je hebt toch een imago beschadiging opgelopen door dit soort topics.
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

04-06-2010 16:58

Inderdaad Tom, gooi het in de groep! Dan kunnen we hem lekker afbranden :x :evil:
Mvg, Janieck
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

04-06-2010 17:05

tom de groot schreef:Ik zou als bedrijf toch zeker willen weten wie het was. Je hebt toch een imago beschadiging opgelopen door dit soort topics.


Ik lig hier echt in een deuk om deze reactie..!!

Wat als we met 30 man zitten te vissen, ik noem maar wat, en ik zeg... Bedrijf A, wat een pleuris zooi en dit en dat, oplichterij zus en zo..

Is het dan ook imagobeschadiging? Of mijn mening over bedrijf A? Een forum, wat opgezet is om te discussieren, maar ook om je "shit" kwijt te kunnen is openbaar en vrij voor meningsuiting (tot op zekere hoogte) Dus smaad en laster is daarin erg moeilijk te bewijzen.

Kees,

Niks persoonlijks tegen jou, maar ik ben bekend met deze software etc. en weet hoe het werkt met ip-adressen. Echter als je bij mij kijkt, zie je er denk ik ook wel 5.. Waarvan enkele gelijk zullen zijn met andere gebruikers. Maar, zoals je (volgens mij) zelf ook zei.. Het was ook nog eens zijn eerste reactie.. En das wel beetje verdacht!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

04-06-2010 18:37

ik ga denk ik nog maar een kilo draaien ;)
me ogen doen er zeer van,van die 4 pagina"s.. ;)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-06-2010 19:14

Ja, grappig he. Jij hebt er 4. Maar er is altijd baas boven baas. Ik heb er een stuk of 30 en een match met andere gebruikers, omdat we achter hetzelfde globale intranet zitten. Ook leuk zijn mobiele telefoons met internetverbinding. Als dat gemeengoed wordt, dan vrees ik dat het helemaal lastig gaat worden. Weinig relevant in dit geval. :roll:

Oh ja, de snelheid waarmee het topic gesloten werd. Dat was 1,5 uur en geen 15 minuten. Toevallig de tijd dat een aantal moderatoren thuiskomen en inloggen.

Je had een hele voorraad kunnen draaien in de tijd van dit topic Rik. :wink:

We gaan nu wel volledig off-topic zo. :D

Overigens zie ik niet zo een probleem in het voeren van 2 op zich verschillende productlijnen voor een verschillende doelgroep. Er zijn wel meer firma's die dit doen. Kijk maar even in de autobranche of kleding, etc. Werkt het niet, dan is dat het risico van de firma. Wellicht kunnen we naar het feitelijke onderwerp terug of er hier gewoon mee ophouden. Big business? Nou, dan mogen zich wel eens gaan houden aan een aantal fatsoenlijke business principes.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-06-2010 22:33

ikzelf zie er ook niet zo"n probleem van in,als je een voorstander bent om je bollen te kopen heb je keuze uit legio aasfabrikanten,die elk met zich 10 tallen verschillende bollen bereiden.dan heb je ook nog de verschillen in kwaliteit, en zogenaamde vangstgarantie heb je zowiezo bij geen enkele firma. en als er dan zo moeilijk gedaan word over 2 boilieboeren die op 1 kvk werken, komt er ineens zout in de wond bij sommige mensen.maar als je zoveel keus heb,en dan heb ik het nog niet eens over zelf draaien van boilies.zie ik niet waar het probleem zou kunnen zitten.dat er mischien extra geld op het zelfde kvk komt te staan noemen ze in het bedrijfs leven "handel".net zoals krimpkous,die heb je in allerlei mooie kleuren en maten,in de viswinkel betaal je je er groen en geel aan.ga je bij een garage,of een electro zaakje kijken heb je dit voor een euro de meter. zelfde met wartels van korda, betaal je 6 euro voor 20 stuks.bij mijn viswinkeltje betaal ik 2 euro voor 20 stuks.het leuke ervan ? het word in dezelfde fabriek gemaakt.is dezelfde maat,en dan ook nog de zogenoemde camo kleur waar korda zo om bekend staat.dat is het in principe zoals ik het zie het,hoe julie het vinden is natuurlijk een andere persoonlijke mening.maar dit gebeurd met vrijwel alles in de industrie waar geld op gemaakt kan worden.zou me er zelf niet zo over op winden,en gewoon gaan vissen met het aas wat je vertrouwt,
tevens word er gezegd dat het 2 totaal verschillende lijnen zijn.dit moet je maar geloven dan,dan doen de meeste toch altijd die hun bollen koopt bij een bollenboer ? wil je zeker zijn van je zaak wat er kwa ingredienten bereid is ? je snapt hem wel.... zelf draaien.

groetjes.... rk
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-06-2010 08:23

In Hengelo scheppen ze de mix voor je neus als het gewenst is. Daar houd ik van. Eerlijkheid boven alles. :roll:
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

08-06-2010 14:12

Rik, wat meer keer een spatie etc. gebruiken dat leest wat fijner. ;)
geel he
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-06-2010 15:25

zucht......... :oops:
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

08-06-2010 21:21

:lol: :lol: :lol: :lol: man man wat een topic
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

09-06-2010 00:46

Het wordt nog leuker, onze grote vriend D. is nog steeds actief op het forum.

Lijkt me nou niet de meest snuggere persoon, eerder een kwajongen.

Plaatst de dingen wel weer in een ander perspectief.

Een tweede account onder een valse naam???

Hoop dat Oranje geen paniekvoetbal gaat spelen!

Ik wil beslist niemand beschadigen, laat me daar heel duidelijk in zijn, maar is er misschien sprake van belangenverstrengeling (of is het gewoon vriendjespolitiek) en als dat zo blijkt te zijn, is dat dan aanvaardbaar?
Laatst gewijzigd door Hilco Meijer op 09-06-2010 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-06-2010 01:04

het is naar mijn idee mogelijk om een ip ban te geven,en eventueel een mac ban,dan zou zo"n persoon niet meer via zijn thuis netwerk kunnen registreren op dit board.of dat een optie is,is uiteraard niet aan mij.maar het moet er 1 kunnen zijn ;)
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

09-06-2010 03:40

IP ban heeft geen zin (proxyserver is zo gevonden), mac adres wordt volgens mij niet meegezonden via http protocol, en kan trouwens ook makkelijk gewijzigd worden door een beetje hacker.
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-06-2010 09:32

iemand bannen op zijn mac, en op zijn guid nummer,word het heel lastig voor een hacker om terug te komen hoor !! en als je een beetje admin paneel heb, kan je zorgen dat er geen linked ip"s,linked macs mogen zijn,met dat ene mac/ip adres die gebanned is. maar mischien gaat dat niet zo ver op een forum.een spel wat ik speel,moet ik regelmatig hackers/cheaters,kicken en bannen uit mijn server.naaah let it go ! ga weer wat bollen draaien denk ik haha