Voorvoeren


Plaats reactie
Romano Geerling
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-05-2010 20:00

25-05-2010 21:32

Ik heb een aantal vragen omtrent het voorvoeren voor karperpennen op slootjes. Zoals;
- Moet ik op verschillende plekken, verschillende voertjes gebruiken of juist dezelfde?
- Als ik boilies gaat voorvoeren kan ik dan alle smaken door elkaar gooien of juist alleen maar dezelfde smaak?
- Moet ik op vaste tijden voorvoeren?
- Een paar boilies per keer erin gooien of 15 a 20 van die ballen?
- Hoe zorg ik ervoor dat eenden wegblijven als ik broodkorsten/vlokken erin gooi?
- Gekookte macaroni (uit de supermarkt), aardappel, kaas? werkt dat ook?
b de jong
Berichten: 62
Lid geworden op: 01-10-2009 22:20
Locatie: nieuwegein

25-05-2010 23:49

juist supermarktvoedsel voeren, ik knikker ook altijd mijn eten wat overgebleven is in het water. dit doe ik altijd op ongeveer hetzelfde tijdstip, ik loop altijd met mijn hond langs het kanaal na het eten :lol:
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

26-05-2010 09:28

Ik weet niet wat voor slootjes het zijn waar jij over praat.
maar mijn ervaring is dat in deze slootjes de vissen heel veel eten behalve bollen.
zelfs variantjes pakken ze niet, als je een langere tijd gaat voeren zullen ze het wel pakken denk ik.

ik heb veel betere resultaten gehad met een dikke worm of een pluim(deze net voor de bek van een zwemmende vis gooien.
en met mais heb ik ook wel leuk gevangen in poldersloten.

dus ik zou er eerst even achter zien te komen wat ze lekker vinden en dan voeren om ff die hele sloot leeg te trekken :lol:

groeten matthijs
Romano Geerling
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-05-2010 20:00

26-05-2010 18:48

matthijs den Dunnen schreef:Ik weet niet wat voor slootjes het zijn waar jij over praat.
maar mijn ervaring is dat in deze slootjes de vissen heel veel eten behalve bollen.
zelfs variantjes pakken ze niet, als je een langere tijd gaat voeren zullen ze het wel pakken denk ik.

ik heb veel betere resultaten gehad met een dikke worm of een pluim(deze net voor de bek van een zwemmende vis gooien.
en met mais heb ik ook wel leuk gevangen in poldersloten.

dus ik zou er eerst even achter zien te komen wat ze lekker vinden en dan voeren om ff die hele sloot leeg te trekken :lol:

groeten matthijs

Niet elk slootje is hetzelfde Matthijs, maar toch bedankt voor de tip. En als je met een worm vist, kan je toch ook brasem of baars treffen?

Ook jij bedankt voor de reactie B. de Jong.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-05-2010 19:21

Mais/Pinda en voer een beetje op de zelfde tijd op verschillende plekjes,en struin die op de dag van vissen af,beter is de dag dat je gaat vissen nog even de plekjes lichtelijk aanvoerd,en dan bij de eerste plek die je bevoerd heb beginnen met vissen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Romano Geerling
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-05-2010 20:00

26-05-2010 20:56

Bedankt voor de reactie Leen, ik merk dus dat mais echt een topaasje lijkt te zijn voor karper. Is dat dan ook gewoon pot/blikmais zoals in de supermarkt en moet je dat dan ook nog koken ofzo?
tom wils
Berichten: 55
Lid geworden op: 19-09-2009 20:32

26-05-2010 21:05

blikmais is goed... :wink:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-05-2010 21:52

Blikmais is perfect voor struinend vissen,en het zit kant en klaar in blik,je kan zo aan de slag.

Zou zeggen haal bij de Lidle een paar blikken mais en knallen maar. En waarom Lidle? Is net zo goed als de duurdere merken maar he mais van de Lidle is iets harder dus blijft beter op de haak zitten.

Greetzz
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

27-05-2010 11:32

Meeuwen of eenden houd je niet op afstand als je gaat vissen/voeren met drijvend aas ook in de nacht weten eenden je aas wel te vinden,opzich niet zo heel erg maar je moet wel alert blijven dat er geen een aan gaat hangen.

Er is wel een manier om hier vanaf te komen maar dan zal je anders dan andere moeten gaan vissen en het aas waar je mee vist iets onder water moeten hangen zodat een eend of meeuw het niet meteen vind,ik kan je zeggen karper vind het op zijn gemakje.

Mais is goed maar niet op alle wateren vooral niet waar het stikt van de brasem dan stap ik liever over op tijgernoten of een afwijkend model bollie zat alternatieven natuurlijk.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

27-05-2010 14:31

Mitsz je wist het he :wink:.


Zal ik over binnenbanden van een brommert of fiets beginnen.

Ruud Visser heeft er toendertijd een stuk over geschreven alleen weet ik niet meer of dat nou voor de karperwereld was of een ander blad.

Een heel leuk stukje bol van de tips als het om oppervlakte vissen gaat en leerzaam,geen last meer van eenden,meeuwen of ander gevleugeld gespuis.

Touwtje,tentharing,en een binnenband,en een netje,of stukje gaas brokken in de binnenband gooien en een netje erover,doet het ook goed bij veel wind.

En voor een karper geen probleem,moet je je aasje naast die binnenband liggen,mooi man.
Romano Geerling
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-05-2010 20:00

30-05-2010 16:17

Bedankt voor de reacties mannen. :)
Plaats reactie