pop-up zelf maken


Plaats reactie
patrick hoepie
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: callantsoog (nh)

26-03-2003 19:38

he jongens
ik heb een hele korte vraag.

ik heb laatst met pop-up gevist(bijna nooit mee gevist) maar toen hadden ik en mijn vismaat 2 karpers op gevangen van 22 en 18pond.

en laatst stond er iets van in de rotary
van andre akkermans maar dit werkte nie helemaal.

nu heb ik de vraag hoe maken jullie pop-ups?want hier wil ik wel vaker mee vissen maar ze zijn een beetje duur.

alvast bedankt

gr patrick
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

26-03-2003 19:42

hallo,

dat wat in de rotary van die andré akkermans stond, dat werkte ook niet bij mij, ik liet dus eerst de boilies 1 minuut op de hoogste stand in de micro wave staan (tussendoor natuurlijk ff omgedraaid) daarna een tijdje laten drogen (15 min) dan een half minuutje en ook weer ondertussen omdraaien en dat heb ik dan nog een paar keer herhaald, maar ze willen met geen mogelijkheid blijven drijven.
hopelijk hebben jullie ook een antwoord voor mij.

mvgr Richard
Gebruikersavatar
Marco Bluming
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: Groningen

26-03-2003 20:53

Mannen,

Ik gebruik de pop-up mix van solar. Gewoon je deeg maken volgends de gebruiksaanwijzing en op de plank je boilies rollen. Daarna zet je een koekepan op het gasfornuis. Je gooit er een aantal boilies bij, een klein bodempje. Terwijl je de boilies erin gooit draai je de pan al rond. Die pan houd je in beweging, althans de boilies die erin liggen. Op het moment dat je ze even stil laten liggen krijg je brandplekken op je boilie. Niet doen. echt in beweging houden die hap. Je bakt ze dus klaar. Op de verpakking staat 5 minuten, maar mijn ervaring is dat dit langer moet. Ik zit zo gemiddeld aan 12 minuten. Maar goed, ik heb een elektrisch fornuis. Zit misschien wel verschil. Wil je de proef op de som nemen, dan haal je een boilie eruit en die gooi je in een glas water ( dat had je al naast de pan staan!). Dit vraagt een beetje behendigheid omdat je wel de pan draaiende moet houden. Drijft de boilie, klaar en anders nog even doordraaien.
SAcheelt je ook een hoop geld voor de sportschool, je wordt er sterk van.

Ik kreeg pas een tip over een andere mix, namelijk van Richworth. Die moet je bereiden zoals je de 'gewone' boilies ook bereidt: koken. Heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik de volgende wel probeer.

Succes.

MB.
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

26-03-2003 22:57

Patrick,

Als jij je boillie zelf draait kan je een kurken balletje in de boillie draaien, je kan eventueel ook wat grof gemalen kurk in je mix doen. Zelf even uitvogelen hoeveel je hier moet gebruiken.
Ties
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

27-03-2003 07:36

Patrick en Richard,

Ik gebruik de methode die André heeft beschreven regelmatig zelf. Ten eerste is het belangrijk dat je een goede mix gebruikt, een voorbeeld noemt hij in de Rotary. Na het koken van de boilies moet je ze vier keer een minuut in de magnetron op vol vermogen doen. Tussendoor een paar minuten laten afkoelen is voldoende. Na de magnetronbehandeling een paar uur laten afkoelen en ze zijn kei- en keihard en drijven super!

Groeten,

Mark
patrick hoepie
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: callantsoog (nh)

27-03-2003 14:11

Op 2003-03-26 22:57, schreef Ties Kanters:
Patrick,

Als jij je boillie zelf draait kan je een kurken balletje in de boillie draaien, je kan eventueel ook wat grof gemalen kurk in je mix doen. Zelf even uitvogelen hoeveel je hier moet gebruiken.
Ties


maar ties

is dit geen nadelige gevolgen voor de karper?
bijv. ziek worden, verstopt raken enz.

nog bedankt voor je reactie

gr patrick
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

27-03-2003 15:05

patrick,

die boilie met kurk erdoorheen gebruik je natuurlijk alleen als haakaas, dus de kans dat de karper je boilie inslikt is ongeveer 1% (als je je oude pop ups tenminste niet gewoon na het vissen in het water gooid).
dus dat houd in dat je gewoon door een klein gedeelte van je mix wat kurk verwerkt en dat je die boilies dan als haakaas gebruikt

mvgr Richard
jan schuurmans
Berichten: 133
Lid geworden op: 20-03-2003 01:00

27-03-2003 20:41

hier heeft even geleden nog een topic over gestaan maar dan bij aas denk ik
gebruik de zoekfunctie eens
je zal het dan wel vinden
jan
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

27-03-2003 21:44

Beste Marco,

Die mix van Solar heb ik ook, maar moet je in die pan dan eerst een vloeistof (olie)doen, of gewoon de boilies in de pan en schudden maar?

MVG',

Bas
Gebruikersavatar
Marco Bluming
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: Groningen

29-03-2003 17:37

Bas,

De pan zet je zonder er iets in te doen op het vuur: geen olie, boter of weet ik wat. Daarom is het ook van belang dat je de boilies in beweging houdt. Anders bakken ze direct aan en heb je brandplekken.
En ik heb het al eerder gezegd: je wordt er sterk van!

Succes.

MB
Plaats reactie