Haakaas


Plaats reactie
Pascal Kloeg
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-05-2010 11:11

14-05-2010 11:17

Hallo karpervrienden,

Dit is mijn eerste bericht hier , ik ben net weer begonnen te vissen
en ik ben benieuwd wat jullie als haakaas gebruiken bij het spodden?
Ik stel deze vraag omdat ik het zelf nogal moeilijk vind te bepalen wat nou een goed haakaas is hierbij?

groetjes....
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

14-05-2010 11:34

Als je een spodmix hebt met mais (of lupines, maples, pinda's, tijgernoten, enz.) er in, dan zou je dit als haakaas kunnen gebruiken. Je kunt ook verkruimelde bollen aan je spodmix toevoegen en dan met een bol als haakaas vissen. Dan kun je zelfs wat bollen spodden als aanvuling op je normale spodmix. Pop-upje op een particle voerplek kan ook best aardig werken. Neem aan dat je met 2 hengels vist, dus je kunt verschillende dingen tegelijkertijd uitproberen.
Zelf vis ik vaak met tijgernoten en mais door elkaar. Als haakaas gebruik ik dan 9 van de 10 keer een tijgernoot met daarboven een drijvende (imitatie)maiskorrel.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

14-05-2010 21:08

Ik gebruik 9 van de 10x een mainline dumbeltje,maar valt me op hoe kleiner hoe beter.Vroeger viste ik met een 6mm pelletje.

en als ik een zigrig gebruik tijdens het spodden hang ik er 2 pop up maisjes of een bijgeknipte pop up aan.
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

28-05-2010 15:12

meestal iets wat ook door de spodmix zit
dat kan zijn bijv pellet/particle/boilie
maar ook soms een pop-upje boven op het spodvoer of een zigrig met iets drijvends erboven
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

28-05-2010 21:48

Pascal,

Er is naar mijn idee niet een goed antwoord te geven op jouw wel heel directe vraag.
Wat is het gedrag van de karpers op het moment dat jij gaat spodden. Heb je daar rekening mee gehouden..?
Wat ben je op dat moment aan het spodden?
Er zijn echt een talloze variaties op te noemen die werken. Maar hou wel rekening... Op dat moment, op dat water...
Persoonlijk wissel ik naar inzicht. En dat is best een lang rijtje om op te noemen... Soms gaat het op gevoel, en heb ik wel of niet seccess.

Het is echt te veel stof om even hier neer te tikken.

Beste advies wat ik je kan geven, is verschillende dingen blijven proberen. Als het je niet meer vissen opleverd. Maakt het in ieder geval een denkende visser van je...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Plaats reactie