hennep invriezen?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Bluming
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: Groningen

21-03-2003 15:21

Ik heb een lading hennep gekookt tot ze gingen kiemen. Daarna heb ik de hennep ruim 24 uur laten weken. Mijn vraag is kan ik dat wat ik niet gelijk gebruik voor het voeren invriezen.
Verder ben ik benieuwd hoe lang je gekookte hennep buiten de vriezer kunt bewaren en of dit in een open of afgesloten bak moet.
Een hoop vragen, maar ik hoop dat jullie me hier antwoord op kunnen geven.

Thanx
MB.
marcel vrolijk
Berichten: 39
Lid geworden op: 24-01-2003 01:00
Locatie: den haag

21-03-2003 15:37

waarom kook je in godsnaam teveel dan. is tog veel makkelijker om te koken wat je misschien in een week gebruikt dat ken je zo laten staan maar neem aan dat je geen 10 kilo per keer kookt ofzo als je nieteens een kilo per dagsessie gebruikt?
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

21-03-2003 17:26

Marco,

Hennep kan je heel goed invriezen!
Ik zou alleen wel met wat kook/weekvocht invriezen. Dit omdat als je het na het invriezen wilt ondooien dat het niet zo'n droge zooi wordt.
Maar mocht je met hennep willen voeren via pva dan moet je het invriezen zonder kookvocht en dan de bevoren hennep in de pva zakjes doen
Ik pakte het zo aan en het lukte aardig hoor

Ik snap best dat je lekker veel in ene keer geweekt en gekookt heb
want steeds het huis laten stinken ernaar is ook niet niks... en die zeikenende familierleden :wink:

Ik ken het

succces

MVG frank
Gebruikersavatar
Marco Bluming
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: Groningen

21-03-2003 19:01

Frank,

Thanx, ga de lading invriezen. Klopt inderdaad asl die stank en klagende mensen in huis. Over het draaien van mijn boilies krijg ik geen klachten van mijn vriendin, maar ja dat is lekker zoet. Maar die hennep, daar maak ik me niet erg populair mee. Maar goed het moet een goede voerpartikel zijn.

MB.
marcel vrolijk
Berichten: 39
Lid geworden op: 24-01-2003 01:00
Locatie: den haag

21-03-2003 19:06

dan zal het wel aan mij liggen maar ik heb de lucht van hennep nooit egt vies gevonden :grin:. zeker niet tijdens het koken en daarna ken je het ook op balkon zetten of in de schuur of kelder tog?
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

21-03-2003 19:13

Hennep koken en daarna weken? :???:
Anders om werkt beter Marco,weken tot de kiem er is,dan koken voor het verder kiemen te stoppen (hoewel steeds verder kiemende hennep ook goed werkt).
In vriezen in kleinere portie's inclusief kookvocht,ontdooien doe je het best rustig aan en zeker niet in de hennep roeren of brokken proberen los te breken,het enigste wat je hier mee bereikt is dat de wiite kiemen afbreken.
Bevroren hennep werkt perfect,je kunt het tot een jaar gemakkelijk bewaren(in de diepvries natuurlijk)

Succes,
Wil.
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

21-03-2003 19:24

Marco.

Om gekookte hennep buiten de vriezer te kunnen bewaren zul je iets anders te werk moeten gaan als je tot nu toe gedaan hebt.
Ik heb vroeger heel veel met hennep op voorn gevist, een vriezer hadden we toen nog niet en moest er dus iets verzonnen worden om die hennep langer dan een paar dagen goed te houden. Ik weet daardoor uit ervaring dat je hennep NOOIT!!!!! moet(mag)koken, als je het tenminste een week of zo goed wil houden. Het spul gaat namelijk na koken binnen de kortste keren rotten en gaat dan zo ontzettend stinken dat het zijn weerga niet kent.

Ga als volgt te werk: Eerst de hennep 24 uur weken, daarna het geheel aan de kook brengen. Dus NIET KOKEN! maar de pan van het vuur halen net voordat het water begint te koken. Het geheel als zodanig af laten koelen en daarna op een koele plaats bewaren. Zo kun je het spul wel een tot twee weken goed houden.

Toch kun je hennep ook koken en het bijna voor onbepaalde tijd goed houden. Ga dan als volgt te werk.
Ook hier weer eerst 24 uur weken. Daarna verdeel je alles over een benodigd aantal glazen potten met deksel waaraan een water/zout oplossing wordt toegevoegd. Een theelepeltje zout per halve liter is voldoende. Zorg ervoor dat de oplossing de hennep bedekt maar vul de potten tot op twee(2) centimeter onder de rand. Dan plaats je ze in een koude oven, die je daarna instelt op 125 graden. Als het zaakje begint te koken verlaag je de temperatuur zodat het nog maar heel zachtjes prutteld. Laat het geheel zo een halfuur zachtjes koken in de oven.
Laat de potten in de oven afkoelen b.v. tot de volgende ochtend.
Als de deksels van de potten heel zijn ontstaat er tijdens het afkoelen een vacuum dat er voor zorgt dat je hennep bijna onbeperk houdbaar blijft.

Het is allemaal wat omslachtig maar ik hoop dat je er iets mee kunt.

Groeten,

Hans
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

22-03-2003 13:20

Hans dit klinkt inderdaad erg handig!!

Kan ik alleen ook die potten gebruiken waarin ze de snijbonen en dergelijke bij de AH verkopen gebruiken???


Ja ik weet dat je niet bij de ah shopt misschien maar je snapt wel wat ik bedoel, die alluminium/stalen?? doppen zijn het.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Marco Bluming
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: Groningen

22-03-2003 13:46

Heren bedankt voor de tips. Hier kan ik lekker mee uit de voeten.

Hans, een uitgebreid en duidelijk verhaal. Nog een vraagje over de potten. Gewoon de huis-tuin-en-keuken potten waar bv. HAK haar groenten in stopt?

Thanx.
MB
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

22-03-2003 15:38

Jordy, Marco,

Inderdaad kan men die gewone huis-tuin-en-keuken potten gebruiken waar groenten en dergelijke in gezeten hebben. Wel dan even de rand van de potten en het deksel controleren op eventuele gebreken. Als er ook maar het kleinste scherfje glas van de rand af is of de zachte binnenkant van het deksel is beschadigt onstaat er tijdens het afkoelen geen vacuum en bederft de hennep binnen enkele dagen.

Succes,

Hans
Gebruikersavatar
Marco Bluming
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: Groningen

24-03-2003 20:19

Thanx,

ook namens HAK.

Marco
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

24-03-2003 20:41

Hans, op welke stand moet de oven? Gewoon op Boven&Onder warmte?

mvg
Robbert
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

25-03-2003 03:13

Robbert,

op boven&onder warmte heb ik het meerdere malen gedaan en dat ging goed. Zo heb je de gelijkmatigste warmte.

Groet,

Hans
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

27-03-2006 18:55

Hans... handig voor een voorraadje hennep en misschien ook wel andere partikels.

Zou dit ook met tijgernoten lukken?

24 uur weken, half uurtje koken, in potje en dan in die oven?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie