Boilies,boilieboeren,fluobodemaas,slecht voor de gezondheid?


ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-04-2010 16:23

Stel je die vragen aan je zelf of aan mij Peet?

Geloof mij dat die vis in 9 van de 10 gevallen dat aas pakt als het voor hem veilig is.
Dan wel gelijk dan wel als jij al thuis op de bank zit.

Ik ving de mooiste spiegels op vis en de gekste schubs op zoet dus over planken mis slaan gesproken.

Ik vind dit discussie waardig that's all.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

29-04-2010 16:46

Dat van die schubs en spiegels is een voorbeeld kan ook andersom.

Hoe weet je dat zo zeker dan kerel? Jij denkt dus dat elk aas gegeten word ongeacht de kwaliteit?

Ben gewoon benieuwd hoor :lol: :wink:



Vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-04-2010 20:14

ik denk dat deze vraag onbeantwoord is en blijft,er zijn teveel factoren die mee spelen om dit te kunnen testen,ik zelf denk ook dat elk aas gegeten word,de vis heeft geen flauw benul van goed of slecht aas.kan er wel een voorbeeld op gooien hoor.

Bleiswijkse zoom : buitenlanders kwamen vissen met pinda"s,duwden een paal in het midden van de recreatie plas,en de eerste baal ongekookte pinda"s ging erin.puntje bij paalte begonnen ze te slachten dat wil je niet weten.het hele bestand heeft toendertijd op die gasten hun mat gelegen,niemand ving meer wat behalve die gasten.en aardig wat baaltjes zijn in het water verdwenen om de vissen op die stek te houden.je kunt natuurlijk wel raden wat er gebeurt is toendertijd.vissterfte inderdaad.dit is voor mij een heel goed voorbeeld dat karpers alles vreten,goed aas/slecht aas ze weten het niet en merken het pas als het te laat is.aan ons dus de keus waarmee te vissen.en de reden waarom dit topic werd geopend uiteraard,vind het een intressante boilie,zo"n kleur als een fluo pop up die normaal gesproken niet opgenomen word in het verteringskanaal,maar de angst om een water om zeep te helpen was groots bij mij en een maat,maar goed ik heb de antwoorden al gehad van meneer bart,en het schijnt dus naar zijn zeggen allemaal om natuurlijke kleurstoffen te gaan.dus dan moet ik dat maar geloven,een boilieboer geeft zijn geheim nooit prijs dat is 1 ding zeker.maar dit antwoord verlichte onze vragen toch redelijk goed.verder draai ik me eigen bolletje wel,en het enigste kleurtje was ik aanpas is robin red in een heel matige dosis,maar discusieer voor al verder.ik vermaak me wel door te lezen of nog eens te reageren,ik hou er wel van om een beetje te discussieren tot op een bepaalde hoogte.
mvg Rik
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

29-04-2010 21:29

Wat ik eigenlijk probeer aan te geven is waarom vis je bv met een mainline bol als ze toch alles vreten waarom vissen we dat niet met de starbaits ze vreten toch alles?
Daar weet toch ook niemand wat erin zit vis vangen doet ie wel.
OF onze eigen boilies maken kerry chilli ketjap weet ik het wat dat flikkeren we er wel allemaal in zonder eigenlijk na te denken wie zegt dat dat goed is. Kan je wel zeggen natuur product maar een plant kan ook dodelijk zijn is ook natuurlijk. Ongekookte pinda's zijn giftig dus dodelijk maar wel een natuur product. En dat geld voor meerdere dingen. Blijft dus gewoon onbeantwoord zolang het maar verkoopt en vangt is het goed. :wink:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-04-2010 21:37

ja maar daarentegen spreek je jezelf nu wel tegen,je zegt nu dus dat de karper alles vreet,maar toe straks vond je van niet of dacht je er anders over ? ( zie het niet als een aanval hoor )
dat ik, en jij, allebij niet weten wat wel en niet goed is voor de vis, dat is 1 ding zeker.dat de vis alles vreet maar het 1 beter is als het ander kwa vangsten, dat is weer een heel ander punt in de vraagstelling van het topic.
conclusie is dat wij simpele karperzieltjes er niet zo zeer snel achter zullen komen wat nou wel en niet schadelijk is voor de vis.maar over robin red geloof ik niet dat het zo slecht is.als je bekijkt hoe lang dit al door ZEER VEEL boilies gedraait word en ook zeker met veel bollen tegelijk een put in gegaan is,lijkt me het toch enigs zins meevallen in verglijking tot raauwe ongekookte peanuts.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-04-2010 21:48

Gaat ook uit van een oneigenlijke gedachte.

Mijn koi geef ik nooit zoete pellets. En of ze nu schubben hebben of niet, ze vreten de pellets die ze krijgen. Met goed voer verhoog ik de levensverwachting. Ze gaan er niet beter van eten.

Wij voeden geen karpers, maar gebruiken aas om ze te vangen. We mogen ervan uitgaan dat ze hun dagelijkse voedsel uit het natuurlijk voedselaanbod halen. Eventueel aangevuld met ons aas. Kan niet onze bedoeling zijn dit om te draaien. In de praktijk gaat dit ook niet op, want ons aas kan de concurrentie met natuurlijk voedsel niet aan. Als dit eenmaal goed op gang is verliezen ze de belangstelling voor ons aas.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-04-2010 13:24

ok en wat met de overbezette putjes dan ? die kapot gevist worden en niet of nauwelijks natuurlijk aas aanwezig is ?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-04-2010 13:39

peter

En trassie en dat soort gein 8),als je bedenkt wat we allemaal in onze bollen doen,is het allemaal slecht,zelfs wat de mens eet is allemaal slecht. Toch?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-04-2010 13:56

Als ik mijn vijver vol plemp met koi gaat het ook mis met goed voer. Sowieso een ongezonde toestand dus.

Je hebt altijd extremen, maar veel succes ermee Rik. Ik heb er niks mee. Dat lost de natuur zelf al op hebben we inmiddels ervaren.

Zal mij trouwens een rot zorg zijn als die bestanden wat uitdunnen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-04-2010 14:15

kees,ik hoef er ook geen succes mee,is ook niet mijn ding.zo nu en dan voor een korte sessie wil ik het wel eens doen.maar ik zit liever rivier varkens achterna.helaas vannacht een verkeerde waterstand gehad dus ben ik niet geweest. nog 3 weekjes dan zit ik weer in frankrijk.hopen dat de yonne me wat te bieden heeft van haar maagdelijke karpers.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-04-2010 16:13

Lijkt mij ook een veel beter plan.

Zaken die in de basis niet goed zijn, verbeter je niet met een lapmiddel.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

08-05-2010 23:13

@ rik

Ik spreek me zelf niet tegen pik :lol: Er werd gezegd karpers vreten alles(mijn mening is anders). Dat zijn niet mijn woorden daarop mijn reactie. Ik bedoel te zeggen dat als er toch beweert word dat alles gevreten word ongeacht waarom dan...........

@ leen

We flikkeren er maar van alles in je leest hier wat en daar wat. Ach ik hou het bij de 827 die vangt zeer goed een simpele 50/50mix en knallen maar!! :wink:


Vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-05-2010 00:39

Kijk uit dat ie niet toxic is.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust