Pop-Up in het donker?


Plaats reactie
Remon de Hoon
Berichten: 13
Lid geworden op: 18-03-2010 21:17

30-03-2010 21:08

Hallo,

ik heb eigenlijk 2 vragen. :o

Ten eerste:
Men gebruikt een pop-up omdat dit extra bij de karper opvalt onder water, maar kan de karper een fel roze pop-up nog steeds zien onder water of kan hij dan alleenmaar ruiken?

Ten tweede:
Is regen een voordeel of en nadeel bij het vissen?

Met vriendelijke groet,

Remon de Hoon :wink:
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

31-03-2010 13:55

Hoi Remon,

pop ups zijn een tijdje in de vergeethoek geraakt bij veel visser (ook bij mij) gebruikte ze nooit, met name omdat ik van mening was dat de dressuur extreem snel zou zijn op dit type aas.

Echter moet ik mijn mening toch iets bijstellen en erkennen dat ik er toch wel goed op weet te vangen. Ook in het donker vang ik er gewoon goed op. Dit kan ook gewoon een donkerbruine Hellibut pop up zijn trouwens.

Ik maak overigens graag mijn pop ups zelf.

--------------
Regen een voor of een nadeel..

Tsja. Ik heb dagen dat ik onwijs goed vang als de zon schijnt, maar evengoed ook als het regent. Mijn ervaring is wel dat ik na een fikse regen/onweersbui startklaar zit. Maar dit geld denk ik voor alle vissers die dit al vaker ervaren hebben. Dit heeft alles te maken met de veranderingen in luchtdruk en de plotselinge toename aan zuurstof in het water. Een miezerige, maar warme dag levert mij meestal wel meer vis op dat een dag met een heldere blauwe hemel.

Maar ook dit heb ik de afgelopen 2 seizoenen weer wat kunnen bijstellen door op dit soort heldere dagen 1 hengel met een zig-rig te vissen. Vol ongeloof in deze rare manier van vissen, maar ik kreeg er wel beet op (meestal op 2/3de) van de waterdiepte. Dit werkt trouwens niet op heel ondiep water heb ik ervaren. Maar diepere plassen e.d is het prima. Zo kon ik op heldere dagen het gemiddelde wat hoger houden met de zig.

Doe je wat vaker voorvoeren, dan ik de kans dat de vis wil azen zoeizo groter uiteraard. Nee, geef mij eigenlijk maar gewoon een bewolkte, broeierige dag!! 8)

Suc6
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Remon de Hoon
Berichten: 13
Lid geworden op: 18-03-2010 21:17

31-03-2010 20:09

heel erg bedankt!

Weer wat geleerd :wink:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-03-2010 21:52

pop ups zijn overigens inderdaad niet alleen om op te vallen,maar ook om bij dagen dat de vis hoog zwemt de vis weten te bemachtigen door daar op in te spelen,ook bij blubber bodems is een pop up handig.of een pop up net laten zinken op het gewicht van je haak,reactie is als volgt net een veertje voor je eigen mond.zuig maar eens zachtjes.flop hij schiet er als een raket in.
will rutten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-03-2010 19:23

01-04-2010 09:57

he jongens de kleuren is allemaal een bij geloof wat veel belangrijker is dat de fluor kleuren zeker niet goed is voor onze vissen die in de buiten wateren zwemmen in pet food mag het niet gebruikt worden en levensmiddelen industrie ook niet
het is giftig zeer slecht voor de vissen .
wat ik wil zeggen is dat er niemand over na denkt wat ze in het water gooien er zijn bedrijven die deze ballen als grondt aas gaan gebruiken. wel leuk om er eens over te hebben. :evil:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-04-2010 10:14

hiermee doel je dus op proline ?
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

02-04-2010 07:23

De pop-ups zijn haak aas. Dez worden dus niet opgegeten door de vis. Of je moet er mee gaan voeren :lol:
blub blub
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-04-2010 11:44

jan,als je goed leest gaat het om grond aas,en met name proline,daar ben ik van overtuigd.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

02-04-2010 12:02

Als je niet weet te melden welke kleurstof(fen) er gebruikt word(t)(en) en waarom deze giftig is/zijn, is het misschien beter er niet over te beginnen. Zou een fluo-kleurstof giftiger zijn dan andere kleurstoffen omdat ie wat opvallender is? Lijkt me weer een typisch geval van eerst reageren en dan (waarschijnlijk nog steeds niet) nadenken.
Maar een pop-up werkt ook best in het donker. Wat Rik aanhaalde m.b.t. het veertje werkt natuurlijk even goed in het donker als in het licht. Verder zit er vaak een extra dosis attractoren in pop-ups. t.o.v. bijpassend aas van hetzelfde merk. Bij Solar bijvoorbeeld, wordt een soak meegeleverd. Hierdoor valt je haakaas extra op.
Zelf vind ik het een voordeel dat de haak vrij van de bodem blijft (als ik dat wil) en dus minder snel vuil pakt. Ook zijn pop-ups uit de winkel vaak knalhard en blijven ze dat ook lange tijd onder water. Kan een voordeel zijn.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-04-2010 12:27

ik weet inderdaad niet welke stoffen erin verwerkt worden.maar dat zijn boilieboeren.die geven dat soort geheimen niet prijs.dus of de gezondheid van de vis voorop gestelt word weet maar 1 iemand.en dat is de fabrikant ervan.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

02-04-2010 23:04

Even voor de goede orde: ik doelde niet op jou Rik, toen ik het over "eerst reageren, dan denken" had. Wil daarentegen, die beweert dat bepaalde aasboeren fluo-bollen op de markt (gaan) brengen en dat de kleurstoffen hierin zeer giftig zijn voor "onze" vissen. Vind ik nogal een beschuldiging. Mogen van mij wel wat argumenten bij. Want als je beweert dat die bollen giftig zijn vanwege de erin verwerkte kleurstof, weet je blijkbaar om welke kleurstof het gaat. Lijkt het me een kleine moeite deze effe te vermelden en gelijk de gevaren ervan te noemen.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat Wil geen flauw idee heeft waarover ie praat en dat ze bij Pro Line (want die maken die fluo-bollen toch?) weinig baat hebben bij het vergiftigen van complete karperpopulaties...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

04-04-2010 23:00

volgens mij werken deze fluoro pup-ups alleen beter als er een "beetje" licht is

doe je ogen eens dicht zie je dan iets ..... nee
verf je oogleden fluoro geel zie je dan iets met je ogen dicht ..... nee

conclusie ...
in het donker heeft deze kleur geen extra nut
maar bij gebrek aan licht of bij licht zullen ze wel baat hebben met deze "fluor" kleur
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
will rutten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-03-2010 19:23

04-04-2010 23:36

oke jongens leuk dat jullie er mee over praten over de fluoro kleuren deze kleuren zijn niet te koop voor pet foot en levensmiddelen hebben jullie honden voer gezien met fluoros en vogelvoer ik heb jaren lang pet food geextrudeert daar mag het niet gebruikt worden en levensmiddelen alleen in verf en plastic wordt het verwerkt ik weet wel dat het niet goed is voor een paar pop ups zal niet schadelijk zijn maar als er met massa gevoerd wordt is het een ander verhaal wij maken ze ook voor de markt maar dat zijn de gewone boillies die we drijvent maken uit onze eigen mixen.
jasper van gelderen schreef:volgens mij werken deze fluoro pup-ups alleen beter als er een "beetje" licht is

doe je ogen eens dicht zie je dan iets ..... nee
verf je oogleden fluoro geel zie je dan iets met je ogen dicht ..... nee

conclusie ...
in het donker heeft deze kleur geen extra nut
maar bij gebrek aan licht of bij licht zullen ze wel baat hebben met deze "fluor" kleur
Plaats reactie