voorgekookte kant en klare hennep


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

29-03-2010 20:31

Wat vinden jullie van die voorgekookte kant en klare hennep in pot of blik ??
Heb hier nu al 4 keer verschillende voerplekjes meegemaakt zowel met gewone als hothemp en nog geen beet gehad
Met mais , boillies en tijgernoten vang ik normaal wel een visje op ditzelfde water.
Vertrouwen jullie dit spul en dan bedoel ik vooral dre blikken en potten van Dynamite Baits.
Afbeelding


Weet er iemand een beter alternatief voor voorgekookte particles , aangezien mijn vriendin niet zo blij is met mijn kookunsten :lol:
Greetz
As the weed gets thicker, minds get sicker
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

29-03-2010 22:05

Hoi...het is gewoon goed spul alleen een beetje duur.

Als alternatief kan je een los kookstelletje op gas ofzoiets kopen. Kan je buiten koken :)

groet
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-03-2010 16:54

http://www.rotterdamvisaas.nl goed alternatief vind ik zelf.je kan ook zelf beslissen wat je wilt hebben,dus gemixt in jouw style.

mvg.
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

30-03-2010 19:59

Het schijnt wel goed te werken... dressuur misschien. mocht het helemaal niet werken misschien een keer ander merkje (bait tech oid)
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Geart van der heide
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-09-2009 10:23

30-03-2010 21:24

Er zijn meerdere bedrijven die dit wel willen doen.
Je kan een bollenboer in de buurt vragen of hij dit wil doen voor je.
Die weekt vast wel de partikels voor je.
HELP!,
Ik kan geen avater uploaden wie kan me helpen? pbtje graag!.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

31-03-2010 01:51

Sorry, maar voorvoeren met dit soort hennep?

Als je genoeg valuta's ter beschikking heb kan dit wel gemakkelijk zijn, maar zelf maken en voeren lijkt mij een heel stuk beter voor de knip :)

Vergeet ook niet dat hennep veelal op wateren met veel witvis echt binnen een uur compleet weggvreten kan zijn en dit niet echt bijdraagd aan de conditionering/herkenning van je aas.

Beter is om je hennep te ondersteunen met een partikel als tijgernoten of kikkererwten gekookt in een kerry of chili achtige substantie. Mag ook naturel of met een zoetstof natuurlijk.
Hot Hemp zelf maken is echt niet moeilijk. En wil je net zulke mooi gekiemde hennep, dan koop je gewoon zo'n groot zuurkool tonnetje met draaideksel. Kook een aantal kilo in een grote pan. Inclusief heet water in de ton, dop dichtdraaien en het vacuurm doet de rest!! Voordeel...
Bereiding is dan 12 uur weken, 2 minuten hard koken, 12 uur naweken in de ton!! Van het koken zal ze dan niet echt last hebben toch, en met zo'n korte kooktijd kun je dit ook buiten doen.

Ik heb zelf een brander in de tuin voor alle partikels staan.

Eventueel in de ton nog een aantal scheppen chilli :o :o :o :o
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-03-2010 17:27

niks meer aan toe te voegen !
mooie uitleg.ik heb dat precies hetzelfde.heb ook een grote zuurkool vat staan in de achtertuin,is echt ideaal.
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

31-03-2010 17:38

ik haal die van mij bij http://www.partikelgigant.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-03-2010 17:46

ik haal het liever bij rotterdamvisaas als je alleen al kijkt naar het prijsverschil. wow
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

31-03-2010 21:06

Bedankt allemaal

Ik heb het er niet bij verteld , maar heb het vooral over een water waar ik instant vis omdat je er niet mag nachtvissen.
Gemiddeld pak ik daar elke keer wel een vis , maar sinds dat ik met die hennep vis nada noppes nix.
Ik vertrouw de kwaliteit gewoon niet of er zit iets in waar onze geschubte vrienden op mijn water nix van willen weten.
Pakte vorig jaar ook enkele mooie zeelten op dat water en nou ook niet.
Nou ik er aan denk , misschien is alles wel dood in dat water na de winter ?? , kan natuurlijk ook een optie zijn he .
Heb niks gehoord over sterfte maar je weet het nooit natuurlijk.
Greetz
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-03-2010 21:13

ik kan me niet voorstellen dat met hennep/mais je geen karper kan vangen daar.

hennep en mais.killers op vrijwel alle wateren.alleen brasem gevoelig.vooral als ik een water niet ken. dan gaat er altijd mais en hennep mee.

tot slot : ik zeg altijd als je ergens goed mee vangt.waarom verander je dan in hemelsnaam van aas ?
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

31-03-2010 21:29

He Rik

Ben opzich niet van aas gewisseld maar ben alleen maar met hennep aan het experimenteren en hoop ik hiermee misschien de grotere vissen op het droge te krijgen.
Greetz
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-03-2010 21:35

maar hoeveel sessies heb je nu gevist dan als ik vragen mag met hennep ?
trek niet te snel conclusies in ieder geval.geef het gewoon wat tijd.het moet op zeker lopen met hennep.ben nog geen water tegen gekomen waar de karper niet verzot is op hennep of mais.mischien iemand anders ?
tom de groot
Berichten: 144
Lid geworden op: 22-11-2009 15:11

01-04-2010 12:06

steef zenden schreef:ik haal die van mij bij http://www.partikelgigant.nl


Best duur nog ik haal mijn mais voor 35 cent per kg maargoed.

Die potten zijn gewoon voor mensen die te lui zijn om iets te maken. Volgens mij kost zoiets 15 euro ofzo voor 2.5 liter toch? Dan ben je toch compleet gek als je zoiets koopt of je moet al echt spontaan willen gaan vissen en nog snel even aas nodig hebben.
Gebruikersavatar
Mees Barendrecht
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-12-2009 19:47

01-04-2010 16:56

Even een tipje voor het kokkerellen: bewaar je oude frituurpan! (of koop een nieuwe voor 3 tientjes)

Verlengsnoertje naar tuin of balkon, water erin, particels erbij en pruttelen maar!
Tevens is het mandje erg makkelijk voor boilies.

Kijk wel een beetje uit als het gaat regenen, want een verlengsnoer gaat daar nogal van vlammen kan ik je vertellen :D
What do you feel when you shoot a swimclaimer?
Recoil...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-04-2010 12:31

mag ik je er dan wel bij vertellen dat je een pan moet hebben die aanslaat onder 100 graden.slaat je pan pas aan boven de 100 graden dan heb je dus een probleem.althans ik wel.want mijn water blijft erover heen koken hoe weinig ik er maar ingooi
Gebruikersavatar
Mees Barendrecht
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-12-2009 19:47

02-04-2010 13:23

Ik heb 2 ronde frituurpannen en die staan soms gewoon op 180 graden te blaffen.
Pruttelt wel een beetje over de rand heen maar lang niet zo erg als bij jou als ik het zo lees?
En met de deksel dicht heb ik daar helemaal geen last van!
Mais en duivenvoer kook je op deze manier binnen 3 kwartier helemaal kapot als je wilt, dan lijkt het wel popcorn. (vangt als een tierelier)

Wel moet ik erbij zeggen dat als ik een grote hoeveelheid particels en dus in verhouding weinig water erin doe het water snel verdampt, dus af en toe een beetje bijvullen anders kookt het droog en dan heb je zwartgebakken particels.
What do you feel when you shoot a swimclaimer?
Recoil...
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

02-04-2010 15:19

jordyopthof schreef:Sorry, maar voorvoeren met dit soort hennep?

Als je genoeg valuta's ..... nog een aantal scheppen chilli :o :o :o :o


Topuitleg Jordy! Heb nog een aantal zuurkoolvaatjes staan dus ga het zeker eens proberen. Twee vraagjes; gebruik je chilipoeder of gewoon hele chili's? (of maakt het weinig uit...) En kun je de hennep door het vacuum ook gewoon enkele maanden laten staan, oftewel, word het er zo langer houdbaar door? Lijkt me namelijk een ideale oplossing...

Bedankt alvast!

Erik
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-04-2010 18:09

De chili die ik gebruik komt van de zwarte markt in Beverwijk. Daar hebben ze tientallen kilo's in die bakken zitten en daar schep ik dan een zak vol. Dit is de poedervariant. Met name omdat dit lekker opwaait op de bodem als de vis er overheen komt. De hele omgeving rond het aas in chilli denk ik dan maar.

Kosten zijn extreem laag als je het hier of bij een soortgelijke toko/markt haalt.

Ik weet niet of het langer houdbaar is, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit wel zo is. Ik gebruik het altijd binnen 24 uur.

Suc6
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

03-04-2010 11:19

en die korrels ook overal neer dwarele
Plaats reactie