richworth pop-up mix ???


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

24-03-2010 20:13

hallo,

ik heb bij henkkoster.nl richworth pop-up mix day glow yellow gekocht.
een boilie plank en een boilie gun.
ik had het gezien op de ultima dvd die bij de karper zat.
maar nu is de vraag of iemand mij uit kan leggen wat de precieze verhouding is
er zit 280 gram in het zakje
ik wil 3 mixes draaien
1 zoete, 1 vis en 1 krill
kan iemand mij de verhouding vertellen??
(hoeveel ml ei/water met hoeveel gram mix en hoeveel ml flavour)
ik hoor het graag :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

24-03-2010 20:27

gewoon aanmaken met zoveel ei als nodig is,

gewoon 1 ei klutsen, 5 ml flavour + eventuele sweetner (meer dan normale mix) erbij, kleur erbij, en dan mix toevoegen tot het rolbaar is.

Kind kan de was doen!
Mvg Bas
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

24-03-2010 20:30

bedankt voor snelle reactie
maar als ik dan het ei en flavour in een kom heb zitten
en ik heb zeg maar teveel voor het aantal gram mix wat ik heb wat moet ik dan doen ??
weg gooien of niet je kan er dan vrij weinig meer mee of niet?
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

24-03-2010 21:00

ik maak altijd een 2 mixen van een half ei en dan 3 ml flavour per half ei, dan heb je nooit teveel vocht.

Er gaan een ruime 3 eieren uit zon zak mix, of je gebruikt alleen het eiwit voor je eerste mix, en de dooier weg. dan krijg je ook wat fellere kleuren icm geel/oranje etc
Mvg Bas
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

24-03-2010 21:11

oke bedankt hier kan ik wat mee
ik ga denk ik over een weekje of 2 mijn pop-ups draaien (moet nog op de flavours wachten :( )
en dan laat ik wel horen wat het geworden is
ik heb een boillie plank van 10 mm ik ga er dumbells op maken
dan moet ik toch 8mm deeg erin spuiten of 12mm ???
en hoeveel zou ik er dan kunnen maken uit zo'n zakje stuk of 200 toch wel ?? :lol:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

24-03-2010 22:19

Geloof dat alleen water ook werkt,staat op de verpakking.Pak richworth fluo pink pop up mix,meng er wat squid octopus van solar door en je heb de orginele pop ups van dynamite baits met booster 8)
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

24-03-2010 23:40

aleen water werkt maar gebruik maar ei, met water vond ik ze te zacht. Wordt ook ei aangeraden maar bij gebrek aan ei werkt water inderdaad.

en ja 200 pops red je makkelijk zeker in dat formaat, zou ze gewoon lekker met de hand rollen, kan je alle maten en vormen maken die je wilt.
Mvg Bas
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

24-03-2010 23:55

Bas Bro schreef:ik maak altijd een 2 mixen van een half ei en dan 3 ml flavour per half ei, dan heb je nooit teveel vocht.

Er gaan een ruime 3 eieren uit zon zak mix, of je gebruikt alleen het eiwit voor je eerste mix, en de dooier weg. dan krijg je ook wat fellere kleuren icm geel/oranje etc

effe een vraagje bas welke flavour vis jij :o gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-03-2010 23:57

water werkt inderdaad goed,en inderdaad worden ze niet echt super hard,ik maak meestal met 1 ei mijn popups.op 1 ei gaat gemiddeld 100 gram mix,ik pak hier circa 60 procent van mijn eigen mix en 40 procent van de richworth.nu heb ik dus geen popups maar floaters die perfect op me haak zinken. met flavousr is het gewoon uitrekenen.als je 100 gram mix heb, en op 1 kilo mix moet je als voorbeeld 6 ml flavour doen.doe je nu dus gewoon 1 of 2 ml flavour.haak aas mag in mijn ogen altijd wel net wat sterker ruiken als de rest.tip : gooi er ook een beetje vogelvoer door.of hennep.dan wasemt die wat lekkerder uit.ik zelf gebruik nu zo"n 3 jaar deze pop up mix.en vind hem perfect.prijs is ook super.en het drijfvermogen is ook goed genoeg.zeker 48 uur drijven ze wel (puur pop up mix)

maar de belangrijkste tip in mijn visserij: draai hem met de mix van je boilies erdoorheen.je haakaas is super licht.en de boilies die je voert zijn gewoon zwaarder.voer een 20 tal bollen verspreid en leg hiertussen je floatende haakaas.de vis is gewend om hard te zuigen bij de boilies die je voert.en je floater knalt als een bezetene de bek in.test dit maar eens met een veertje voor je mond.1 keer zuigen en hij zit in je strot.
piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep :) snoeiharde runs tot gevolg 8) :o

Succes. doe hier wat mee of doe je eigen ding.de mix is in ieder geval top van richworth
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

25-03-2010 00:57

rik alles klopt wel wat je zegt :wink: ik vis ook zo n 9 jaar ermee het leuke is wat jij ook al aangaf is dat je met de verhoudingen leuk kunt spelen . heb zelf ook veel geexpiriteerd met deze verhoudingen vooral met een flinke dosis aminol erbij (ik vis altijd neutral met eigen kleurstoffen) voor mij nooit meer anders. ik vind het de beste pop up mix die er is en veel beter als die kant en klare shit pop ups uit de winkel rekken ik zeg niet dat je met die pop ups niks vangt maar het kan altijd beter .nog een bijkomend voordeel is dat je met de zelfde flavour van je grond boilie ook de pop ups hebt 8) zo kan ik nog wel 10 voorbeelden geven . voor mij is het meer een hobby geworden pop ups maken gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

25-03-2010 08:30

welke flavour je wilt Harald..
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-03-2010 09:07

klopt harald,dat ben ik volledig met je eens,en is bij mij exact hetxelfde geworden.experimenteren ermee.etcetra.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

25-03-2010 09:50

Bas Bro schreef:aleen water werkt maar gebruik maar ei, met water vond ik ze te zacht. Wordt ook ei aangeraden maar bij gebrek aan ei werkt water inderdaad.

en ja 200 pops red je makkelijk zeker in dat formaat, zou ze gewoon lekker met de hand rollen, kan je alle maten en vormen maken die je wilt.


Te zacht?Ik heb de mijne een paar weken laten drogen en ze zijn harrd zat,bewaar ze ook mooi buiten de vriezer.Gaat nu al een jaar goed.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

25-03-2010 09:51

Bas Bro schreef:welke flavour je wilt Harald..

nou bas als jij met een flavour als keen carp komt en je gooit zo als jij zegt die hoeveelheid er over heen die jij aan geefd ruik je ze nog 3 wateren verder .dan zal jij wel aan geven dat je ongetwijvelt vis op vangt maar geloof me het kan veel beter met een mindere dosis .die fout maakte ik ook toen ik net begon te expiriteren 9 jaar terug ps en je kan ze beter met een ei aan maken 3 dagen drogen en klaar is kees wel goed opletten als je thuis komt van het vissen dat je geen vocht bij de pop ups erbij hebt gekregen want dan kan je ze beter nog effe 24 uur het potje open laten staan gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-03-2010 11:57

nog een klein tipje dan :

na het drogen van je pop ups kan je ze zo lang bewaren als je zelf wilt.pak hierbij een potje en gooi deze vol met vismeel,zoete atractors van als voorbeeld marcel van den eijnden,en gooi je pop ups hierbij.nu blijven deze gewoon zo lang goed tot je ze werkelijk opgevist heb.heb hier pop ups staan van 2009 (voorjaar) ze worden wel keihard,maar goed wat je zelf prefereert natuurlijk.liefste draai ik ze vers.
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

25-03-2010 18:47

mijne laat ik ook altijd super hard indrogen, meestal een week, dan zijn ze inderdaad eeuwig houdbaar en is veel zoniet alle flavour wel verdampt. Ik gebruik hutchy & solar flavours en ja! je ruikt ze goed, maar ook alleen het haakaas is zo geflavoured en vang er goed op, dus "why change a winning formula"? Spray oude pops ook nog geregeld in met die pineapple verstuiver van nutrabaits.
Heb wel pops van 4 jaar oud en vang er prima op nog.
Meerdere wegen leiden naar Rome..
Mvg Bas
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

26-03-2010 22:03

oke het klinkt goed
krijg al zin om te gaan koken :lol:
maar ik heb meestal niet zo'n vertrouwen in mijn pop-up rigs (weet niet warom)
zou iemand mij mischien wat tips kunnen geven
graag via pb
hoort namelijk niet bij dit topic :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

30-03-2010 17:29

nou ik heb ze gedraaid hoor
zien er geweldig uit
mooie structuur en makkelijk te draaien
maar nou heb ik een probleem ik heb big shot flavour toegevoegt van solar maar nu komen ze uit de pan naar 2 minuten gekookt te hebben
en het lijkt dat de geur weg is
nu heb ik ze een dag laten drogen in een droog net
en in een pop-up doosje gedaan met een flinke dosis flavour om de smaak erin te brengen
heb ik nou een verkeerde flavour gebruikt of is er niks mis mee??
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-03-2010 17:34

jasper volgens mij is de bigshot geen flavour,maar een goedje om je pellets/bolies/particles te laten soaken.maar goed wat je nu doet kan natuurlijk ook.het vocht trekt er wel in.en de geur zal er onder water wel weer uit komen.

tip voor de volgende keer. overflavour je pop ups.het is haakaas.het hoeft niet lekker te smaken.het moet alleen de karper over de streep trekken om te proberen proeven.
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

30-03-2010 17:56

zoiets d8 ik al
enne ik over flavour altijd
maar met deze "kun je niet overflavouren"
staat er :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Plaats reactie