proline goed of slecht


ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

09-02-2010 15:55

nu ze daar in Duitsland vissen voor de pan mag je daar niet voeren omdat de vis anders mogelijk daar naar gaat smaken. Dus dat was geen goed voorbeeld maar wel een voorbeeeld van wat in omringende landen al wel gaande is.
Ik vind het voorbereidend vissen zeker zo leuk als het vissen zelf. Zou dus jammer zijn als dat niet meer zou kunnen of in ieder geval mogen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-02-2010 16:41

Inderdaad zal de wetgever zich niet druk gaan maken over samenstellingen. Het voeren aan banden leggen is eenvoudiger en klinkt milieuvriendelijker. Verplicht een single hookbait of The Method. Hebben we allemaal gelijke kansen. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

09-02-2010 17:13

Ron, hoezo jammer?

Stel nu eens dat voeren niet meer mag, een gesloten tijd komt en nachtvissen uit den boze is?

Krijg mijn hobby meteen een impuls!
30 jaar geleden was je al een eenling....maar je kon wel je gang gaan.

gr Chris.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

09-02-2010 18:11

Ik heb Willem (topic starter) een PB gestuurd met de vraag welke winkelier deze onzin verkondigt, maar het blijft angstvallig stil in mijn inbox. Misschien een concollega onder een andere naam die wat veel zwarte emmers voorbij heeft zien komen tijdens CARP 2010 8) :wink:

In detail ga ik me hier niet mengen in de discussie, maar wordt de kracht van het aas niet afgemeten aan de vissen die erop gevangen worden? Volgens mij zijn er veel karpervissers die al jaren naar tevredenheid met onze producten vissen. Tenminste, de kachel zullen ze er volgens mij niet mee aanmaken. Tevens zijn de terugvangsten mijn inziens een teken dat de vissen de bolletjes ook wel lusten. Natuurlijk zijn wij een bedrijf waarin dagelijks meer dan 10 fanatieke karpervissers werken, dus ja, ook wij verdienen wat aan onze producten. Maar dit gaat niet over de rug van anderen, dat zou alleen maar ontzettend dom zijn toch! Aangezien wij vooral naar continuiteit streven hebben wij er niks aan om enkel op korte termijn te denken en puur uit winstbejag te werken. Die boilie kan best nog de helft goedkoper, de vraag is alleen wat je dan voor een product krijgt. Iig iets waar wij niet achter staan en dus ook niet verkopen. Het geluk dat wij ten opzichte van de thuisdraaier hebben is dat we door grotere inkoop en prijsafspraken een heel ander kostenplaatje hebben, daarbij gaat het draaien ook net wat sneller... Ik ben dan ook blij dat veel karpervissers ons het vertrouwen geven, het is aan ons om dit vertrouwen niet te beschamen. Bovenstaande is ter informatie en de gedachtengang erachter, doe ermee wat je wilt.
mvg

Bart van den Hurk
K. van den Herik

09-02-2010 19:05

Bart,

Ik krijg van Michel 2 emmers en ik heb een pl mat

Afbeelding

:wink:
Gebruikersavatar
Johan chris Breek
Berichten: 98
Lid geworden op: 10-08-2005 19:29
Locatie: leeuwarden

13-02-2010 11:28

Ik denk persoonlijk niet dat we ons druk moeten maken over de eventueel slechte dingen die er in een boilie zitten. Want ze zitten zowel in de freezers van welk bedrijf dan ook als in het gros van de boilies.
Zoals al eerder aangegeven telt het ook mee hoe de boilies gebruitk worden. Dat conserveer middellen niet goed zijn klopt. Maar er ook al eens over nagedacht hoe slecht een boilie zou kunnen zijn die geen conserveermiddellen bezit maar wel al 5 dagen loopt weg te rotten omdat er veel teveel van in het water zijn gegooid ? Achja zo kunnen we natuurlijk eeuwig door blijven discuseren. Wat wel grappig is dat we ons heel erg druk om dit soort dingen maken. Maar zelf wel aan de waterkant extreem lang houdbare kant en klaar maaltijden opeten, die meer conserveemiddelen bezitten dan een zak ready made boiles van 30 kg... En dan nog maar te zwijgen over de andere chemische verbindingen die erin zitten. :)
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

13-02-2010 12:09

willem verwoert schreef:wat mij opvalt dat steeds meer mensen negatief praten over proline bollen..
vandaag was ik in de shop om de laatste puntjes op de i te zetten voor mn eerste sessie van morgen.. en zag dat het gehele ass. proline bollen uit de schappen waren verdwenen met de reden dat de bollen niet bevordelijk waren voor onze water vrienden!! en wat slecht is voor de vis verkopen ze niet was zijn uitleg.. dus vraag me af wat jullie mening is......



Als dat hun standpunt is kunnen ze beter stoppen met deze winkel en bloemen gaan verkopen.
Vissen is zoizo niet goed voor de vis.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

13-02-2010 12:45

Ik snap niet dat er altijd zo'n ophef over aas gemaakt wordt.Nu is proline de geslagen hond en volgende week word er weer een ander merk onder de loep genomen.Ik geloof persoonlijk niet dat proline een slechte bol maakt daar heb ik al genoeg vangsten voor gezien.Sterker nog als ik morgen alleen maar met proline moest vissen zou ik daar niet rouwig om zijn.

Wat Bart al zei is dat er bij hun zeer groot ingekocht kan worden en daar de prijs ook naar is.Ik als zelf draaier kan mij nooit meten met hun prijs.En ook al hebben ze een paar basis mixen waar ze de birdfood eens ruilen voor vismeel of voor notenmeel.De prijs is er ook naar en de bol wordt er kwa vangsten denk ik niet slechter van.

Ik denk zelf dat prijs/kwaliteit goed is bij proline.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

13-02-2010 15:16

Goed wil ik niet zeggen marcel. Het kan altijd goedkoper :wink:
Waar dat geld uiteindelijk naartoe gaat, is nog maar de vraag.. Maar inderdaad, prijs/kwaliteit verhouding, de beste keus voor velen.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

13-02-2010 18:36

Goed in het slechte gebruik van een objectief.

De geconserveerde bollen zijn kletsnat als je het emmertje openmaakt. Lijkt wel of de bollen een badje krijgen voordat het deksel er opgaat.
Keihard zijn ze ook.

Goed of slecht? Qua vangsten of qua doordachte samenstelling?
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

17-02-2010 22:14

hehe eindelijk eentje die het doorheeft (ze krijgen een badje) :D idd
dat wist ik al heel lang geleden toen ik vroeger mijn bollen zelf maakte met de duurste ingriedienten flavours en dus ook SWEETNERS in poeder of vloeibaar,nou al deed ik er te veel in mijn eigen bollies proefde never nooit zoet aan de buitenkant!!
en kocht ik een zak readymades van nash of nutrabaits of wat dan ook dan proefde ik altijd aan de buitenkant ,, en ja volop zoet dat is dus gewoon kwestie van sweetner over de boillie heen als ze klaar zijn en dat gebeurd idd ook vaak zat in combinatie mer het conserveermiddel!!
tuurlijk ook gooien ze het door de mix heen of de vloeibare conservering bij het vocht (water of eivervangers)
lekker zeg trek je emmer proline open staat de condens erin NIET VAN HET VOCHT MAAR VAN DE CONSERVERING hahahahahah :evil: :evil:
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

17-02-2010 22:35

Of met de plantenspuit scopex er opgezeten voor het dekseltje er op ging :lol:
Mvg.ronald
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

17-02-2010 23:02

[quote="Robert Campbell"]Goed wil ik niet zeggen marcel. Het kan altijd goedkoper :wink:
Waar dat geld uiteindelijk naartoe gaat, is nog maar de vraag.. Maar inderdaad, prijs/kwaliteit verhouding, de beste keus voor velen.
images.jpeg

Daarom :lol:
En een hardwerkende ondernemer[s] is het gegunt...
Mvg.ronald
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

17-02-2010 23:04

Shit!
Twee keer dan... :oops:
Mvg.ronald
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Corne Hendrik
Berichten: 78
Lid geworden op: 03-02-2010 00:51

18-02-2010 00:31

Ik persoonlijk heb een tijdje met Proline gevist met verschillende smaken op diverse wateren. De smaken die ik toen uitgetest heb waren . ( OLD SCHOOL ) Robin red Garlic , Scopex , Secret mussel , en een nieuwe Bloodworm met om ergenis erbij te vertellen dat ik alleen met Bloodworm 2 vissen heb kunnen vangen in 3 jaar tijd..
Kortom ben ik het vertrouwen in mezelf verloren door deze boilie/merk terwijl ik daarvoor altijd succes had met de bollies vn Kevin Nash . Martin Sb , en mijn eigen gedraaide boilies.
Eigenlijk weet ik niet wat er gaande is in die productie , maar ik weet wel 1 ding , dat ik bij deze Proline niet meer ga gebruiken omdat het mij kapitalen heeft gekost zowel qua aankopen als 2 totaal mislukte trips van totaal 4 weken in Frankrijk.. :( :cry:

Dus ik hou het voortaan op mijn eigen gemaakte boilies en op andere merken zoals Kevin Nash & Nutrabaits ;)

Met vriendelijke visgroet,
Moeders vond mij te dik , maar na mijn eerste 30er werd ik tot model uitgeroepen.
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

18-02-2010 02:27

Zou het dan toch het gebrek aan sojameel en maismeel zijn?
:wink: :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-02-2010 08:02

Je ophangen aan twee mislukte trips in Frankrijk en dan de boilies van Proline de schuld geven. :o Zo zout heb ik het nog nooit gegeten. Alleen al door enkel met boilies naar Frankrijk te gaan sla je de plank mis. Verder weet je toch net als ieder weldenkend mens dat de grote namen met wat voor merk bollen dan ook na een of meerdere trips zonder foto’s van dikke dames thuiskomen. :lol: :lol:

Groet,
Peter
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-02-2010 11:44

ja otte hier moet ik je ook gelijk in geven hoor :D en tja ook ik weet net als veel andere vissers dat er verschrikkelijk veel en dikke vissen worden gevangen wereldwijd met de proline freezers,,ready,s weet ik niet??
maar ja net als in belgie en zeker onder de jeugdige belse vissers wordt bijna alleen maar met proline gevist ,,en aangezien er veel mee gevoerd wordt zowel op putten en kanalen gaat het voor onze vriend carp wel heel veel op (natuurlojk voedsel) lijken,, gewenning tot dat........ :D veel mixen zijn dan ook t zel;fde bij de zoete versie heb in het verleden weleens de gele beroemde scopexbollen gebruikt tja ruiken leuk maar ja wat zeg dat dan ik vindt al die bollen er hetzelfde uitzien qua mix zeer verend zijn ze en beetje taai als je ze breekt kweet niet waarschijnlijk biggemeel en wouwbloem ofzo????????
en om gewoon eerlijk te blijven en dat ben ik :D :P al zit er niet zoveel bijzonders in de bal tis net wat hurk zei op elke beurs in zwolle en dergelijke lopen er heel veel mensen met zwarte emmertjes met readymade bollen weg en ik kan ook zeer veel gasten die freezers gebruiken vanaf 50 kilo voor 3.80 per kilo tja is natuurlijk goedkoop he zeker voor mannen onder de 23 jaar oud!! :D
En wat ik ook eerlijk moet toegeven er zit daar in het team :D volgens mij 1 hele slimme meneer want als je ziet qua nieuwe uitvindingen zoals 1 a 2jaar terug ook met bodemfluo,s op de markt komen en nu weer die sticks,,tuurlijk die stick /pellets in kleur heb carpfood international al jaren maar dan niet in dezelfde mix als je boillies ,al geloof ik dat verhaal niet echt!!! maar de vernieuwde magazine ook ziet er toch zeer gelikt uit hoor!!
kijk ik moet die bollies niet maargoed!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-02-2010 13:10

als die pellets precies hetzelfde smaken van proline als hun boilies,wil ik ze wel eens vreten.kijken of het echt zo is,ik persoonlijk heb het niet op de boilies van proline.ik vind de structuur van de boilie al helemaal niks.het lijken helemaal geen freezerbaits.de versheid lijkt niet wat het is.alle bollen zijn van dezelfde basismix dat is 1 ding zeker.ze hebben allemaal stuk voor stuk die taaie structuur,als ik een boilie heb,waaronder die ik zelf draai.moet ik hem kunnen verpoederen.en het verpoederde moet ik gewoon weer tot een balletje kunnen kneden.dan heb je een freezer waarvan ik zeg dat die vers is,dan heb ik vertrouwen in mijn aas dat het goed uitlekt.proline zelf is groot geworden door de prijs,maar naar mijn weten niet door de kwaliteit.dips waar schimmel op staat,meel waar de maden in kruipen.ik kom spinnewebjes tegen.ze zijn leuk bezig voor de jeugd.maar in mijn ogen is het niet voor mij gericht. vriendelijke groeten
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

18-02-2010 13:18

Elke aas (boilie) is zo goed als de visser die er achter zit
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-02-2010 14:54

Jan Willem helemaal met je eens.

Kan onze Bart v d Hurk al jaren en vind hem gewoon een toffe peer. Kan het dan ook niet hebben als men onzin uitkraamt over een firma die het gewoon goed doet. Ben van mening dat je rommel maar een keer kan verkopen. Nu begint Rik weer met een verhaal wat niet te verifiëren is. Plaats het maar onder de noemer laster. Wat is uiteindelijk kwaliteit Rik, een auto van 150.000 euro met de verkeerde man achter het stuur ten opzichte van een van 30.000 euro die er wel mee om kan gaan?? Vis nu al een halve eeuw valt me elk jaar weer op dat het ene jaar het andere niet is ondanks dat ik weinig aan mijn bollen verander. Vind dat juist een van de boeiende zaken van het vissen. Al die rand zaken er omheen die achter een pc hier verkondigd worden is me wat te gemakkelijk. Van die heer uit Ochten heb we hier niets meer vernomen. Plaats hem dan maar onder de noemer klootjesvolk als je a zegt moet je ook het lef hebben om b te zeggen.

Zal hier maar niet zeggen waar ik bij toeval (je leest het goed) mijn zwaarste karpers binnen drie uur mee gevangen heb.

Groet,
Peter

Henry, ouwe rakker uit Numansdorp vis je nog wel eens achter de brug. Kwam er pas nog langs en het rook er naar karper, was die lucht van je vissen. :lol: :lol:
K. van den Herik

18-02-2010 15:13

Je weet toch Peter dat het gemakkelijker is om iets of iemand anders van je eigen falen de schuld te geven?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-02-2010 16:25

Ik heb zelf toevallig vorig seizoen op een niet al te lastig kanaal gevist met Pro Line. (fishmix en birdfoodmix 1 op 1 gemengd, gedraaid met scopex flavour) En prima gevangen. Het seizoen daarvoor ving ik op hetzelfde kanaal stukken minder, met een bol die ik deels zelf samengesteld had. (Niet dat ik daar nu zo bedreven in ben, maar een goed, beproefd recept van iemand anders een beetje naar je eigen zin aanpassen is niet heel moeilijk natuurlijk.) Was ook een stuk duurder, door het gebruik van welbekende "topattractoren" (o.a. L030, betaïne, blabla...) en "de beste vismelen".
Wat blijkt dus (eens te meer) na 2 jaartjes op hetzelfde kanaal gevist te hebben: beter een mindere (?) bol op de juiste plaats/wijze ingezet, dan een betere (?) bol op de verkeerde plaats/wijze ingezet. Want dat is, weet ik nu, wat ervoor zorgde dat ik plots wel ging vangen.
Om een lang verhaal kort te maken:
K. van den Herik schreef:Je weet toch Peter dat het gemakkelijker is om iets of iemand anders van je eigen falen de schuld te geven?

Volledig mee eens...
Ik weet het ook allemaal niet...
stefan emans
Berichten: 16
Lid geworden op: 18-02-2010 16:07

18-02-2010 16:33

hallo

Ik ben van mening dat er geen slecht aas bestaat. Ieder water heeft zijn eigen aanpak
net als mensen lust niet iedereen spruitjes en ik ben van mening dat elk karper zijn eigen voor keur heeft.

Er speelt nog iets wat een hele belangrijke factor is en dat stukje heet geluk natuurlijk kun je dat stukje een heel
eind beperken maar blijft altijd mee tellen.

Het belangrijkste is dat je zelf vertrouwen hebt in je aas, tactiek en materiaal en dat krijg je alleen door
veel uren aan deze wereld hobby te besteden.

groeten
K. van den Herik

18-02-2010 16:57

hoe beter mijn aas hoe minder geluk ik nodig heb

Nou ok neem 2 keer 5 kilo van een willekeurig zgn 50/50 mix

Maak 1 portie van 5 kilo mix met daarbij 500 gram kaneel en

Maak 1 portie met 500 mil gecondenseerde melk, een flinke scheut melasse en vooruit een beetje van baukje de vanille plus wat natrena vloeibaar.

Mix de bollen door elkaar in een emmer.

Voer straks in mei in een dag of 3 10 kilo op een voor jou bekende redelijke stek en vis daarna 2 hengels op 1 gemengde voerstek 1 met bol x en 1 met bol y.

Nu dezelfde test maar dan 250 gram kaneel.

Mits jou water niet de uitzondering is op de regel vang je met de max 3 tot 5% kaneel vel vele malen beter.

De eerste test 1 op 5 tot 6 voor de mix zonder kaneel De 2e test is een beetje water afhankelijk.