Positief dresseren


Plaats reactie
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

28-01-2010 11:12

Zoals we weten raakt een karper, na enige keren gevangen te worden, gedresseerd. De vis kun je weer makkelijker op je voer krijgen door te voeren. Met verschillend aas, structuur, grootte, vorm, "smaak" enz enz.

Ook kan fluoriserend aas ineens de doorslag geven. Maar dit wordt eigenlijk alleen toegepast met pop-ups en plastic aas.

Nu wil ik gaan voeren met normale boilies die fluoriserend of gewoon heel fel gekleurd zijn.

Is dit verantwoord? Kan iemand mij vertellen wat ik het best kan gebruiken om mijn mix te kleuren? Zijn er mensen die dit vaker hebben geprobeerd?

Mijn gedachte hierachter is dat de vis veilig voedsel nog veel sneller leert te herkennen. Ook zullen de boilies nog sneller gevonden worden. Zeker op water dat vrij helder is.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

28-01-2010 18:23

Gebruik zelf de 'wintersecret' van Solar als ik een zinkende fluo wil. Die mix is knalroze en ik geloof dat ze een bepaald soort kalk (correct me if i'm wrong) ervoor gebruiken dus schadelijk is het niet. Maar stel je niet teveel voor van dat fluogebeuren want onderwater vervagen kleuren heel erg snel, zeg tot een meter of twee (met helder water) is het wel te doen. Vis je dieper zou ik voor attractors gaan.

Niels
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

28-01-2010 19:26

He niels,

Die winter secret is inderdaad een goed voorbeeld. Proline heeft ook van die fluobollen in het assortiment.
Meestal vis ik op wateren die erg helder zijn en max 3 meter diep. Voornamelijk kanaaltjes ed.
In deze bol komen zeker genoeg attractors te zitten. Ik zou alleen niet weten welke kleurstof ,of bijv kalk, ik moet gebruiken!
Plaats reactie