freezer baits, eigen bol?+ bewaren van boilies???


Plaats reactie
Dave Rietveld
Berichten: 29
Lid geworden op: 20-09-2009 18:56

15-01-2010 14:50

Heel veel mensen zeggen vaak van ja die ready mates bla/bla/bla,,
dan komt de reden dat ze in ready mates zo fucking veel conserveringshit instoppen enzo, ok dat gloof ik dan nog wel, maar wat is dan de reden van freezer baits die je in de winkel kan kopen daar zitten toch geen conserveringsmiddelen in, wat is dan het voordeel(afgezien dat je weet wat er in je bol zit..)

nog 1 vraag:
Ik wil van het voorjaar/zomer een beetje gaan experimenteren met eigen bollen op 1 hengel, het probleem is geen grote vriezer heb :o. ik hoorde iets over in zout stoppen maarja dat zout trekt in de boilie en dan is hij weer te zout toch?? En hoelang kan je dan bewaren in het zout?

Ik dacht zelf aan rijst dat neemt toch ook vocht op?
Of een vochtvreter :lol: :P

?
groetuh
Hoe krijg je vissen aan de lijn?

BEL ZE OP
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

15-01-2010 16:30

verbeter me als ik het fout heb.

freezers kun je "langer" bewaren zolang ze maar ingevroren zijn.
ik heb meestal mijn eigen creatie bol omdat NIEMAND die bol heeft dus speciaal is en zijn die vissen er nog niet mee gevangen en zijn ze gemakkelijker te verlijden.
ik bewaar ze gewoon in de vriezer want 10 kilo is toch binnen 4 weken op
en tijdens het vissen gooi ik ze in een droog net.(dan krijgt de bol enigszins toch nog een harde buitenkant en gaat hij niet snel schimmelen)
kijk maar wat je er mee kan. :wink:

groete,
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

15-01-2010 16:35

Mischien een 2e hands vriezertje op de kop tikken.
of kijk hoeveel ruimte er beschikbaar is in de huidige vriezer.
en maak niet te veel per keer .
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

15-01-2010 16:55

http://www.successful-baits.de/Shop/fer ... eller.html

Een voorbeeld van hoe zout gebruikt word.

Succes.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Dave Rietveld
Berichten: 29
Lid geworden op: 20-09-2009 18:56

15-01-2010 20:21

dit helpt zeker! dank en dank

de vriezer is bij mij geen optie ik ben zestien en me moeder is nogal een ja.. :lol:
neehoor de liefste die er bestaat maar.. :wink:
we hebben thuis al 2vriezers want me zusje heeft gluten allergie dus die heeft appart brood enzo nodig:S
dit is ook weer lastig met boilies maken, omdat ze ook al ziek kan worden van bijv. meel dat stuift ofzo..

maar toch bedankt!
Hoe krijg je vissen aan de lijn?

BEL ZE OP
Gebruikersavatar
Stefan van Grunsven
Berichten: 124
Lid geworden op: 09-01-2010 21:56

20-01-2010 11:42

Mischien heb je hier wat aan ...

Conserveren van boilies:
Conserveren kan op verschillende manieren:

•Door het over een langere periode drogen van de boilie, nadeel hiervan is dat de boilie erg droog en hard wordt, je kunt het beste de boilies voor gebruik eerst een tijdje soaken, in water met wat flavour.
•Door aan per 10 eieren een eetlepel citroenzuur toe te voegen, citroenzuur wordt gebruik als conserveringsmiddelen bv. gebak en cake, en is bij elke groothandel in bakkerijgrondstoffen te verkrijgen. (Kijk eens in de Gouden gids). Citroenzuur heeft een suikerachtige structuur en is een natuurlijk product uit citroen, en naar mijn mening bij een niet overdadig gebruik geenszins schadelijk voor de karper.
•Door het gebruiken van bestaande conserveringsmiddelen speciaal voor het gebruik in boiliemixen, bv. die van Pro-line, doe dit alleen als je bv een weekje naar Frankrijk gaat en er zeker van wil zijn dat de boilies langer houdbaar zijn. Je hoeft ook niet de voorgeschreven hoeveelheid te gebruiken, je zal merken dat je met de helft, de boilies makkelijk 3 weken buiten de vriezer kan bewaren.
Less is More That is The way 2 succes
Dave Rietveld
Berichten: 29
Lid geworden op: 20-09-2009 18:56

22-01-2010 09:47

thanx!\ 8)

btw ik wil gaan draaien en freezers kopen om GEEN conserveringsmiddelen te hebben,
dat citroenzuur is natuurlijk, maar die proline shit maak je je eigen readymade en dus ook geconserveerd..

de andere twee oplossingen zijn erg handig idd!
Hoe krijg je vissen aan de lijn?

BEL ZE OP
Plaats reactie