Stimm Finn en HCL Betaine


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

11-01-2010 15:03

Stimm Finn en HCL Betaine

Ik heb totaal geen idee wat het verschil tussen deze 2 is. Ik heb al wat gezocht maar kan er weinig over vinden, wie kan mij het verschil uitleggen? En waarom ik juist voor 1 van de 2 moet kiezen voor in het aas. Alvast bedankt voor de reactie/s
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2010 15:52

Betaine HCI
bevordert maagzuursecretie, voor spijsvertering:
Het belangrijkste spijsverteringsenzym wordt in de alvleesklier geproduceerd. Soms is dat enzym in te een te beperkte mate aanwezig. Betaïne HCL maakt de maaginhoud voldoende zuur om de alvleesklier te prikkelen om enzymen uit te scheiden. Daardoor wordt het voedsel goed verteerd. Bij oudere mensen neemt de maagzuursecretie in de loop der jaren af. Hier kan Betaïne HCl een uitkomst biede

over stimm finn kan de man van wf-baits je denk ik alles uit leggen,hij draait dit ook door sommige van zijn boilie mixen,
mijn idee over stimm finn is dat dit gelijk staat aan betaine HCI alleen is dit hittebestendig en dus voor als je je boilies kookt het beter bewaard blijft,
kan dit mis hebben hoor dat weet ik niet.heeft ook wat met dieet te maken geloof ik,

het kan dat dit niet helemaal klopt hoor,nogmaal WF-BAITS draait dit alles door zijn mixen raadpleeg daar even.die man zit ook hier op het forum trouwens.groeten
K. van den Herik

12-01-2010 07:18

bevordert maagzuursecretie, voor spijsvertering:
bij een karper? duuuh
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

12-01-2010 09:15

Was het niet zo dat je Betaine eruit kookt boven de 60 graden.....?
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-01-2010 12:22

k.van herik.dit is bij menselijke consumptie het geval,als je je hersens een klein beetje door laat denken had je dit ook wel begrepen.

jan willen.

vandaar dat ik zei over stimm finn dat het goedje dacht ik gelijk stond aan betaine,alleen was dit hittebestendig.nogmaals over stimm finn weet ik dit niet zeker.

maar omdat k.van den herik zijn post hier neerzet zal die er wel van alles af weten,mischien moet je het hem eens vragen.de man loopt langer mee als ik
en komt nogal intelligent over op sommige berichten hier,onder andere op jouw post. :roll:
K. van den Herik

12-01-2010 13:45

Beste Rik

laatste keer ik keek ging het hier over vissen, je kan je dus zomaar vergissen dat iemand inene de mens ging betrekken in hoofdstuk aas
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-01-2010 13:53

kijk dries daar heb je wat aan zo"n antwoord,weet je dat ook weer. :roll:
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

12-01-2010 18:12

Dries,

Als je Stimm Finn kan krijgen dan zit je goed. Dit is betaine gekoppeld aan een aminozuur.. Betaine HCL is ook erg goed, geeft een signaal af. In Nederland wordt het gebruikt 2 a tot 4gr per kg en in Engeland gebruiken ze 4 tot 8 gram.

Wat in Nederland verkocht wordt is betafin. Dit is betaine gekoppeld aan calcium. Door de calcium gaat het niet klonteren in de silo's en is voor de diervoeders (varkens e.d.). Betafin is goedkoop en door de calcium verliest het zijn leuke eigenschappen. Het ziet er uit als Stimm Finn, alleen de laatste is een stuk prijziger.

gr Chris.
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

12-01-2010 18:24

Chris,
Ik heb een vraagje, ruikt stimm finn na het koken wat zoetig?
Mvg.ronald
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

12-01-2010 20:03

Chris, Rik Bedankt!!

























Nou vooruit Klaas ook een beetje :lol:
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

13-01-2010 09:00

Hoi Ronald,

Als je Stimm Finn op een kale basis mix draaid dan ruikt het niet zoetig.

Het lijkt mij ook sterk dat je Stimm Finn in je bezit hebt en denk ik eerder dat het betafin is.

gr Chris.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

13-01-2010 15:58

Jan Willem Hilverts schreef:Was het niet zo dat je Betaine eruit kookt boven de 60 graden.....?

Klopt als een bus! ..

Het onderwerp betaine is en blijft lastig!

Betaine bevordert de spijsvetering waardoor een vis 20% meer waarde uit het voedsel haalt en alles sneller verwerkt en je hem een prikkel geeft waardoor hij sneller geneigd is meer te eten!

Je zou dus denken dat het een supper stofje is! EN DAT IS HET OOK!
Aleen kun je dit eigenlijk niet zomaar verwerken in je boilie omdat het volgensmij zelfs bij 55 graden al helemaal oplost!

Als dip zie je het ook vaak! maar kan er geen meerwaarde uithalen want als vis mijn aasje pakt istie al de lul!(mag ik hopen :lol: ).

Wel geloof ik dat in een spodmix of groundbait het een enorme waarde heeft!

Mijn pa is witvisser en gebruikt het bij zijn lokvoer en is er supper over te spreken!

8)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

13-01-2010 20:39

Chris Gabriele schreef:Hoi Ronald,

Als je Stimm Finn op een kale basis mix draaid dan ruikt het niet zoetig.

Het lijkt mij ook sterk dat je Stimm Finn in je bezit hebt en denk ik eerder dat het betafin is.

gr Chris.


Thanks,
Nee, heb het ook niet in huis...
Heb ooit tien jaar terug, met wat poeder gerommeld, en kan me helaas niet meer heugen wat dat was.
Weet dat er verschillende betaine producten zijn, ik hoopte op een hint.
Maar bedankt.
Mvg.ronald
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

14-01-2010 09:09

Volgensmij heb je ook gt maar 1 zuivere samenstelling waaruitbetaine te verkrijgen is ...
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Plaats reactie