Boilieboerenvoer??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene Kerkdijk
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-08-2008 09:50
Locatie: Almelo
Contacteer:

18-01-2010 05:25

Conclusie is ............
Oogkleppen op en voor het groter doel stilzwijgen.....
Al lijkt het me onmogelijk dit bewijs te leveren maar mocht het zo zijn zullen er enkele rap achter de oren krabben.
En zal er toch wat comotie ontstaan.....
Ben dus benieuwd naar de uitkomsten van het geheel .......

Mvg rene kerkdijk
K. van den Herik

18-01-2010 07:00

Robert,

Ik ben gewoon consument, die een beetje bezorgt is en wil weten of het geen kwaad kan dat er bepaalde producten in karperaas gebruikt worden.

zomaar wat vragen die ik heb:
- is het waar dat glycolen een energie onbalans veroorzaken? Wat zijn dan de gevolgen?
- welke conserveermiddelen zijn veilig?
- Zijn zalmen te vergelijken met karpers?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2010 07:01

Dat ligt wel iets gecompliceerder René.

Als er twijfel is mag je -wat mij betreft- geen dingen stuk maken. Het betreft hier een grote bedrijfstak en er moet dus zorgvuldig worden omgesprongen met de mensen die er in werken. Gelukkig is de hengelsport goed georganiseerd in Nederland en hoop ik dat er vanuit de hengelsport zelf initiatieven komen hier naar te kijken. GMP certificatie zal waarschijnlijk in de -nabije- toekomst ook een feit zijn in de hengelsport. We gooien er ook aardig wat in per jaar. :o
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

18-01-2010 07:54

Henk,

Denk je dat ik, in godsnaam ga, klagen als de RIVM ingeschakeld wordt en MPG verboden wordt?
Ik geloof niet dat ik daar problemen mee zal hebben.

Karper vissen heeft al bij veel gemeentes een slechte naam door de zooi en wantoestanden die soms voorkomen. Daarom vind ik dat niet alles op het board thuis hoort, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Verder vind ik als je feiten hebt deze aan bijvoorbeeld aan de karper studie groep zou moeten overleggen.
Dan slaan we alle grote boilie bedrijven die levensmiddelen technologen ingehuurd hebben om een het productie proces en het bolletje te optimaliseren om hun oren!

Ik begrijp trouwens niet dat het lastig is om er over te praten, er is al een onderzoek geweest waar tal van grote boilie producenten in genoemd werden en op het board is het ook een groot onderwerp...dus er wordt al openlijk over gesproken.

gr Chris.
K. van den Herik

18-01-2010 08:09

Mee eens Chris,

Doe dan niet de KSN maar neem het SBBK. Dan wordt zelfs door de bedrijfstak mee betaald.Aan de andere kant: waarom niet de bewijslast bij de bedrijfstak?

Weet je nog de discussie en jou bijdrage daarin, in De Karper? Over flavours enzo? Ben benieuwd of daar al andere inzichten zijn.

MVG

Klaas
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

18-01-2010 08:21

Klaas, bedoel je mijn bijdrage over conservering in de karper of een schrijven over flavours een hele tijd geleden?

gr Chris.
K. van den Herik

18-01-2010 08:24

flavours Chris. Reactie op Jan Pouwe en ook Roelof meen ik.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-01-2010 08:45

De rede is simpel dat personen over dit onderwerp niet het achterste van hun tong laten zien. Helaas liggen o.a. minder prettige ervaringen in het verleden over dit onderwerp hieraan ten grondslag.

Peter
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

18-01-2010 10:37

Inmiddels heb ik begrepen dat het nogal een gevoelig onderwerp schijnt te zijn, en zoals ik ook al via antwoord op enkele PB’s heb laten weten, ben ik niet bang voor een paar bollenboeren. Als er feiten zijn die hard te maken zijn zet ik ze hier zo neer. Smaad en of laster van een groot bedrijf wil ik niet aan mijn broek hebben, maar feiten die onomstotelijk zijn, zet ik hier met plezier neer, dan zie ik de bedreigers graag tegemoet, ik ken ook wel wat ‘incasso jongens’ die dat dan even oplossen 8)
8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-01-2010 11:23

Zolang het een gebruik van een hele industrietak betreft kan er geen sprake zijn van smaad. Wordt wat anders als het zich richt op één bedrijf. Overigens zal er in geval van smaad door ons ingegrepen worden, omdat uiteindelijk beheerders en moderatoren van het board verantwoordelijk geacht worden voor de inhoud. Als dit hoog oploopt kan een rechter met het verzoek komen de berichtgeving te verwijderen. Het moet wel heel prinicpieel zijn om niet aan zo een verzoek te voldoen. Alternatief is sluiting van de web site.

Moet me wel van het hart dat deze discussie met al de verborgen agenda's die er kennelijk zijn niet heel volwassen overkomt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

18-01-2010 12:18

Sluit me bij Robert aan, heb wel zin aan een rel. :lol:

Had nog graag een antwoord op mijn vraag m.b.t de in anti vries gedoopte zeepieren. Is er iemand die daar nog wat van weet?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

18-01-2010 15:58

Ja Klaas, volgens mij eten karpers geen zeepieren :lol: :lol: :lol: :lol:

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-01-2010 16:07

Wedden van wel! :lol:
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Rene Kerkdijk
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-08-2008 09:50
Locatie: Almelo
Contacteer:

18-01-2010 17:06

Vreten die beesten niet alles ?????
Hoor zelfs wf baits.......

whahahahahaha.

Helaas dat dit onderwerp nu in lacheriche toon besterft.

mvg rene kerkdijk
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2010 17:07

:D
Gebruikersavatar
Rene Kerkdijk
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-08-2008 09:50
Locatie: Almelo
Contacteer:

18-01-2010 17:09

Sorry mits ook mtc

mvg rene kerkdijk
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2010 17:10

:D
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

18-01-2010 17:28

Mijn PB vak en mailbox staan nog steeds open voor alle harde info die pleit tegen MPG in karpervoer, en mijn aanbod om dat dan onder mijn naam openbaar te maken staat ook nog steeds, hij blijft tot nu toe voor wat dat betreft alleen erg leeg…

Ik vind de geloofwaardigheid van de ‘anti’s’ nu wel erg afnemen moet ik eerlijk zeggen, ik weet niet hoe drempelloos het allemaal moet zijn maar als ik het online zet dan lijkt het mij dat alle drempels weggenomen zijn?

Ik vind dat als je de feiten hebt, en ze nu zelfs op deze manier niet openbaar wilt maken, je nog veeeeeel slechter bezig bent dan de gebruikers van MPG.

Of zijn er gewoon geen feiten, daar lijkt het nu wel op namelijk...
8)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2010 17:36

Een half bewijs is geen bewijs Robert.

tring
Gebruikersavatar
Rene Kerkdijk
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-08-2008 09:50
Locatie: Almelo
Contacteer:

18-01-2010 17:38

Hoe vervelend ook voor sommigen denk ik wel dat het belangrijk is....
Als er resultaten zijn met betrekking tot gebruik van dit goedje dit openbaar gemaakt moet worden.
Ook voor de onwetende wel alleen de harde feiten geen geneuzel ik denk en zo.
Want zoals robert al aangeeft je bent slechter bezig als je bewijs hebt om het voor je te houden dan mensen die het nu onwetend gebruiken [mijn mening ]

In der tijd werd er erg lovend over deze vorm van conservering gepraat dus vanwaar deze ommezwaai heeft iemand het ei uitgevonden of het wiel herondekt......
En denkt een iedere mpg gebruiker op hun spullen te krijgen dat zal kunnen als die gene weten wat er nu hangt.

Nu komen we niks verder dan speculaties en denk dat dit zo open te laten je meer schade berokkend dan het openbaar te maken.
Nu zullen er zijn die gaan zoeken en das veel gevaarlijker.

Mvg Rene kerkdijk
Gebruikersavatar
Rene Kerkdijk
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-08-2008 09:50
Locatie: Almelo
Contacteer:

18-01-2010 17:46

Half bewijs mitz zijn er van veel meer zaken waarom word deze er dan uitgelicht is mijn vraag?

Mvg rene kerdkijk
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2010 18:22

Dat zeg ik niet. :D
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

18-01-2010 18:22

Ger Milius schreef:Even resumé,

Sommige commerciele preservers die in de hengelsportwinkel liggen zijn vele malen gevaarlijker dan MPG, bovendien kunnen deze bij verkeerd gebruik dus wël een sterfte veroorzaken, maar is voor de nietwetende boiliedraaier gewoon vrij te koop, kijk, dát vind ik gevaarlijk.

Ger

Met belangstelling heb ik net dit hele verhaal zitten lezen, ik ben consument en thuisdraaier..... zeg maar hobbyist..... en ik ben me van geen kwaad bewust dat ik "iets" gebruik wat niet in mijn bollen thuis hoort..... totdat ik het woordje preservers lees..... en ik ben dus de nietwetende boiliedraaier....... !

Dus op mijn verzoek kom eens met een lijst los van zaken die in de hengelsportzaak liggen waar ik (de nietwetende) van af moet blijven.... en geef even een verklaring van preservers.....
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

18-01-2010 21:18

Wat ik slecht vind rijmen is dat niemand zich koortsig maakt over wat hij/zij zelf naar binnen stouwt aan nitraten/E001 t/m E999/verzadigde/onverzadigde dierlijk/plantaardig vet/weet ik veel maar als we de beesten gaan voeren willen we hier 't naadje van de kous weten. Splinter & balk is mij vroeger op school geleerd. En valse beschuldigingen zijn al net zo kwalijk als de daad. Verjaardagsverhalen.....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-01-2010 21:23

Nogmaals, het gaat mij niet om de conserverende werking van dit product:

Hoewel het een een gunstig neveneffect zal zijn:
(Propyleenglycol kan een conserveermiddel geheel of gedeeltelijk vervangen. Het verlaagt de zogenaamde "wateractiviteit" van een product. Producten die tenminste 20 % propyleenglycol bevatten zullen in de meeste gevallen niet meer bederven. Bij een lager percentage is conservering wel nodig.)

Het gaat mij om de verstoring van het karpermetabolisme en biotoop.
Het beest is zomaar van slag in zijn 'vertrouwde natuurlijke' omgeving wanneer er heel veel energie (suikers=glycol) opgenomen en opgeslagen word.
Uit eigen waarneming blijken ze onder het ijs rond te zwemmen op zoek naar wat, waar en hoe??
Komt bij dat links en rechts gaten in ijsvloeren gehakt worden teneinde de beesten te helpen en dat is iets wat mij aan het denken zet, met goedkeuring van de goegemeente hoop ik dan..

Jammer dat het nog steeds in het conserveringshoekje gedrukt word waar het een bijkomstigheid is.

Zal wat deze vraag betreft naar een prof. moeten voor een antwoord, de boiliedraaiers hebben er duidelijk geen antwoord op en knoeien er maar op los.
De professor zit komend halfjaar echter in het buitenland en veel zal dus via mailwisseling moeten verlopen.
Kan nog effe duren voor ik mijn antwoord heb, maar ik doe m'n best.
Groet'n Henk..

still growing Old.